Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 7:05 Onderwerp: Is 990 stationair af te stellen? |
|
|
Ik heb al vluchtig gezocht naar een stelschroef, maar kan niets vinden  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Wo, 13 Jun. 2007, 15:53, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 11:47 Onderwerp: |
|
|
Is er niet, EFI regelt alles, er is zelfs een Leerlaufstellmotor.
Echt alles is software bij dit systeem. Aan de ene kant mooi, het is in principe een zeer toegankelijk systeem waarvoor een datakabeltje en wat Windows-programmatuur genoeg is. Aan de andere kant gaat KTM er niet erg experimenteer vriendelijk mee om. Lees het draadje over de Tuneboy op het Superduke forum maar eens.
Daardoor wordt je tot de weg van de minste weerstand gedwongen (mechanisch geknoei) als je de 2e-3e versnellings detuning, de zijstandaardschakelaar, of het SAS aansturingsventiel wilt wijzigen of verwijderen.
Wellicht komt het ooit nog zo ver: vinkje zetten, getalletje intypen, downloaden, klaar  |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 12:37 Onderwerp: |
|
|
Dat is toch niet iets wat "injectie eigen" is, want ik heb ooit een cagiva navigator gehad waarbij het meen ik wel kon.
(zit suzuki TL-1000 blok in). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 13:37 Onderwerp: |
|
|
Klopt, het is maar net wat de constructeur bedenkt. Je hebt injectiesystemen die alleen maar benzine spuiten, maar meer en meer worden ook gaskleppen en andere zaken door het systeem geregeld. Op een LC8 EFI zie je per cylinder op beide vlinderkleppen sensoren en een stappenmotortje. Dus geen choke- of koudloop-handeltje meer en ook geen stationair schroef. Ook het SAS wordt door de EFI unit aangestuurd. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 14:07 Onderwerp: |
|
|
Nou ja, misschien zal ik nooit de behoefte hebben om het stationar lopen te veranderen, die detuning van de versnellingen heb ik al opgelost met de sensor die sommer verkoopt, en de sas laat ik voorlopig maar lekker zo  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
lauw
Geregistreerd op: 3-6-2007 Berichten: 20 Woonplaats: dalfsen
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 20:10 Onderwerp: |
|
|
wat is de sas dan _________________ superduke |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 20:17 Onderwerp: |
|
|
lauw schreef: | wat is de sas dan |
Die zorgt voor de naverbranding van de uitlaatgassen.
Typ het zoekwoord "sas" maar eens in, het is al uitvoerig besproken op dit forum  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 23:25 Onderwerp: |
|
|
Daan,
in het begin zal het stationait misschien wat snel verlopen. Als je daar wat aan wil doen tussentijds, en moet je hem effe opnieuw inleren he.
zie topic over EFI van Rolf _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 18:42 Onderwerp: |
|
|
Nog even een vraagje tussendoor, lopen ALLE 990's bijna 1500 toerenstationair??
De mijn nl wel
Ik kan er maar slecht aan wennen, van mij mag hij 200 langzamer
(net als m'n ouwe 950 ). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 19:26 Onderwerp: |
|
|
De mijne rond 1400-1500, voelt idd wat hoog aan. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Die van mij ook klein 1500 rpm.
Wat ik wel raar vind, is dat wanneer je'm belast (dus gewoon in eerste en vrijloop laten) hij zijn toerental automatisch omhoogtrekt zodat je in vrijloop en in eerste gemakkelijk 16-20 km/h gaat bollen. Beetje afhankelijk van de temperatuur van het blok.
Dat is wel vrij veel, maar volgens de dealer niet veel aan te doen. Klopt dat ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:15 Onderwerp: |
|
|
allereerst heb ik geen verstand van het injectie systeem
maar bij een auto met multipoint injectie kun je het stationair draaien
regelen door een stelschroef op de lucht inlaat zou dit ook kunnen bij de adventure of is die volledig electronisch en echt niet te regelen
je zou dit natuurlijk het beste aan een expert vragen zoals sommer |
|
Naar boven |
|
 |
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:25 Onderwerp: |
|
|
Regeling is puur electronisch. Zie mijn eerdere posting.
De dealer schijnt het in te kunnen stellen. Ook met Tuneboy zou het moeten kunnen maar dat staat voor KTM nog in de kinderschoenen en is resultaat nog niet verzekerd. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:28 Onderwerp: |
|
|
Wheely, het KTM injectiesysteem is niet te vergelijken met een auto systeem: Het werkt essentieel anders.
zo heeft de KTM GEEN luchtmassameter en wel electronisch gestuurde gaskleppen die de meeste auto's dan weer niet hebben.
niet vergelijkbaar dus.
Bij de KTM injectie wordt het stationair toerental geregeld door de ISC (Idle speed control) stappenmotor, die door de software word aangestuurd. (Mogelijk kan je hem daar ook instellen).
De carburateurversie adventure hoort trouwens ook 1400 rpm stationair te lopen!, wat voormij ook iets hoog aanvoelt, maarja ik ben danook vanuit de 1 cilinders gekomen  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Wheely, het KTM injectiesysteem is niet te vergelijken met een auto systeem: Het werkt essentieel anders.
zo heeft de KTM GEEN luchtmassameter en wel electronisch gestuurde gaskleppen die de meeste auto's dan weer niet hebben.
niet vergelijkbaar dus.
Bij de KTM injectie wordt het stationair toerental geregeld door de ISC (Idle speed control) stappenmotor, die door de software word aangestuurd. (Mogelijk kan je hem daar ook instellen).
De carburateurversie adventure hoort trouwens ook 1400 rpm stationair te lopen!, wat voormij ook iets hoog aanvoelt, maarja ik ben danook vanuit de 1 cilinders gekomen  |
ik was er al bang voor
dit weerhoud mij wel van het kopen van de 990 adventure
hoe meer electronica hoe meer kans op storing en zeker als je er off-road mee gaat is mijn ervaring maar in de motor cross zie je het ook steeds meer dus het zal wel een 950 SM of 950 SE worden  |
|
Naar boven |
|
 |
|