lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Is 990 stationair af te stellen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 7:05    Onderwerp: Is 990 stationair af te stellen? Reageer met quote

Ik heb al vluchtig gezocht naar een stelschroef, maar kan niets vinden bucktooth
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Wo, 13 Jun. 2007, 15:53, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

Is er niet, EFI regelt alles, er is zelfs een Leerlaufstellmotor.

Echt alles is software bij dit systeem. Aan de ene kant mooi, het is in principe een zeer toegankelijk systeem waarvoor een datakabeltje en wat Windows-programmatuur genoeg is. Aan de andere kant gaat KTM er niet erg experimenteer vriendelijk mee om. Lees het draadje over de Tuneboy op het Superduke forum maar eens.

Daardoor wordt je tot de weg van de minste weerstand gedwongen (mechanisch geknoei) als je de 2e-3e versnellings detuning, de zijstandaardschakelaar, of het SAS aansturingsventiel wilt wijzigen of verwijderen.

Wellicht komt het ooit nog zo ver: vinkje zetten, getalletje intypen, downloaden, klaar Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is toch niet iets wat "injectie eigen" is, want ik heb ooit een cagiva navigator gehad waarbij het meen ik wel kon.
(zit suzuki TL-1000 blok in).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, het is maar net wat de constructeur bedenkt. Je hebt injectiesystemen die alleen maar benzine spuiten, maar meer en meer worden ook gaskleppen en andere zaken door het systeem geregeld. Op een LC8 EFI zie je per cylinder op beide vlinderkleppen sensoren en een stappenmotortje. Dus geen choke- of koudloop-handeltje meer en ook geen stationair schroef. Ook het SAS wordt door de EFI unit aangestuurd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja, misschien zal ik nooit de behoefte hebben om het stationar lopen te veranderen, die detuning van de versnellingen heb ik al opgelost met de sensor die sommer verkoopt, en de sas laat ik voorlopig maar lekker zo wink3
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lauw



Geregistreerd op: 3-6-2007
Berichten: 20
Woonplaats: dalfsen

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

wat is de sas dan
_________________
superduke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

lauw schreef:
wat is de sas dan


Die zorgt voor de naverbranding van de uitlaatgassen.
Typ het zoekwoord "sas" maar eens in, het is al uitvoerig besproken op dit forum wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2007, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Daan,

in het begin zal het stationait misschien wat snel verlopen. Als je daar wat aan wil doen tussentijds, en moet je hem effe opnieuw inleren he.

zie topic over EFI van Rolf

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Nog even een vraagje tussendoor, lopen ALLE 990's bijna 1500 toerenstationair??
De mijn nl wel bucktooth

Ik kan er maar slecht aan wennen, van mij mag hij 200 langzamer
(net als m'n ouwe 950 wink3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne rond 1400-1500, voelt idd wat hoog aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Die van mij ook klein 1500 rpm.

Wat ik wel raar vind, is dat wanneer je'm belast (dus gewoon in eerste en vrijloop laten) hij zijn toerental automatisch omhoogtrekt zodat je in vrijloop en in eerste gemakkelijk 16-20 km/h gaat bollen. Beetje afhankelijk van de temperatuur van het blok.

Dat is wel vrij veel, maar volgens de dealer niet veel aan te doen. Klopt dat ?

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

allereerst heb ik geen verstand van het injectie systeem speechless
maar bij een auto met multipoint injectie kun je het stationair draaien
regelen door een stelschroef op de lucht inlaat zou dit ook kunnen bij de adventure of is die volledig electronisch en echt niet te regelen
je zou dit natuurlijk het beste aan een expert vragen zoals sommer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

Regeling is puur electronisch. Zie mijn eerdere posting.
De dealer schijnt het in te kunnen stellen. Ook met Tuneboy zou het moeten kunnen maar dat staat voor KTM nog in de kinderschoenen en is resultaat nog niet verzekerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Wheely, het KTM injectiesysteem is niet te vergelijken met een auto systeem: Het werkt essentieel anders.

zo heeft de KTM GEEN luchtmassameter en wel electronisch gestuurde gaskleppen die de meeste auto's dan weer niet hebben.

niet vergelijkbaar dus.


Bij de KTM injectie wordt het stationair toerental geregeld door de ISC (Idle speed control) stappenmotor, die door de software word aangestuurd. (Mogelijk kan je hem daar ook instellen).

De carburateurversie adventure hoort trouwens ook 1400 rpm stationair te lopen!, wat voormij ook iets hoog aanvoelt, maarja ik ben danook vanuit de 1 cilinders gekomen Smile

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Wheely, het KTM injectiesysteem is niet te vergelijken met een auto systeem: Het werkt essentieel anders.

zo heeft de KTM GEEN luchtmassameter en wel electronisch gestuurde gaskleppen die de meeste auto's dan weer niet hebben.

niet vergelijkbaar dus.


Bij de KTM injectie wordt het stationair toerental geregeld door de ISC (Idle speed control) stappenmotor, die door de software word aangestuurd. (Mogelijk kan je hem daar ook instellen).

De carburateurversie adventure hoort trouwens ook 1400 rpm stationair te lopen!, wat voormij ook iets hoog aanvoelt, maarja ik ben danook vanuit de 1 cilinders gekomen Smile


ik was er al bang voor laugh
dit weerhoud mij wel van het kopen van de 990 adventure
hoe meer electronica hoe meer kans op storing en zeker als je er off-road mee gaat is mijn ervaring maar in de motor cross zie je het ook steeds meer worried2 dus het zal wel een 950 SM of 950 SE worden thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif