| 
 
	
		| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |  
		| Auteur | Bericht |  
		| Jww 
 
 
 Geregistreerd op: 12-5-2017
 Berichten: 168
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 11:23    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Top, uiteindelijk ook een duidelijke boosdoener kunnen vinden in het blok? |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 14:58    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|             Heb mijn motor daarnet nog even laten warmdraaien na de pakkingen van het Y stuk te vervangen........wat denk je????
 Probleem is er nog steeds identiek hetzelfde
     Check de link voor een filmpje, als je goed luistert hoor je ook het ploffen in de linkerdemper...
 https://www.youtube.com/watch?v=LCft-LWEPpQ
 _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 15:11    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| In het blok geen duidelijke sporen kunnen vinden van wat eigenlijk echt het probleem is. Enige wat ik nu nog kan denken is dat de zuigers op zijn.......
 Alhoewel er geen enkel spoor was van lekkage langs de zuigers of zuigerveren
   _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 19:07    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Nog een filmpje van na een uitgebreide testrit https://www.youtube.com/watch?v=2Y5rAc2c8Tg
 
 Ik weet dat hij niet rookt als hij koud is, nu begin ik te denken dat de kop van de achterste cilinder gescheurd is.
 We hebben geen scheurtjes gevonden bij het schoonmaken, maar dat wil niks zeggen.
 Als het echt een klein scheurtje is dan moet je oog erop vallen.
 _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| Jww 
 
 
 Geregistreerd op: 12-5-2017
 Berichten: 168
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 21:23    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Pfff, ik voel met je mee... Je zou bijna op zoek gaan naar een ander blok, maarja, dan weet je ook niet wat je koopt tot je het los haalt.. |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| Jww 
 
 
 Geregistreerd op: 12-5-2017
 Berichten: 168
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 21:28    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Filmpjes even bekeken, we zitten echt exact in hetzelfde schuitje. Ik ervaar precies hetzelfde |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 22:18    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik heb nu een andere theorie uitgedokterd. Het zou kunnen dat de retour oliepomp niet genoeg pompt en er zo teveel, veel teveel, olie in het blok achterblijft. Met alle gevolgen van dien.
 Morgen ga ik de olie uit het blok eens aflaten en meten hoeveel eruit komt.
 Als dat teveel blijkt te zijn dan zit het daar misschien.
 Misschien iets om ook eens te checken
   Is niet veel werk.....
 _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| Jww 
 
 
 Geregistreerd op: 12-5-2017
 Berichten: 168
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 22:36    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | dukerider schreef: |  	  | Ik heb nu een andere theorie uitgedokterd. Het zou kunnen dat de retour oliepomp niet genoeg pompt en er zo teveel, veel teveel, olie in het blok achterblijft. Met alle gevolgen van dien.
 Morgen ga ik de olie uit het blok eens aflaten en meten hoeveel eruit komt.
 Als dat teveel blijkt te zijn dan zit het daar misschien.
 Misschien iets om ook eens te checken
   Is niet veel werk.....
 | 
 
 Interessant, alleen uit het blok of ook je olietank? En, hoeveel is teveel denk je?
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 30 Sep. 2017, 23:07    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Enkel de olie uit het blok. Normaal gezien bij een oliewissel, vul je de tank, laat je de motor lopen voor een minuutje en vervolgens vul je nog 0,3L bij.
 dat is volgens de manual van KTM, daar leidt ik uit af dat er niet veel meer dan 0,5L in het blok moet zitten.
 Komt er veel meer uit dan is de theorie gestaafd
   _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| Jww 
 
 
 Geregistreerd op: 12-5-2017
 Berichten: 168
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 8:06    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Klinkt goed, ga ik ook eens doen. Proberen waard haha |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 12:43    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dat is wat er bij mij uit het blok komt, ong. 600ml. Het lijkt mij nogal veel, maar dat is moeilijk te vergelijken natuurlijk.
 
 
 
 
	
		
	 
		| Beschrijving: |  |  
		| Bestandsgrootte: | 59.25 KB |  
		| Weergegeven: | 7010 keer |  
		| 
  
 
 |  
 _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 12:46    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik weet niet of er iemand hier dit ooit al eens gemeten heeft om eigenlijk exact te weten hoeveel er hoort in te zitten. Ik vindt het veel omdat de manual zegt, van dat er maar 300 ml extra moet bijgevuld worden, bij een oliewissel.
 Als iemand zich geroepen voelt om even bij zijn motor te meten....Feel free !!!
   _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 15:13    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Dat is een prima hoeveelheid. Retour pimp stuk zou ook uniek zijn. Misschien tijd dat je eens een expert raadpleeg? 
 Nogmaals, als je olie op de carburateur terug ziet komen is hoogstwaarschijnlijk de deal op de balans as stuk, los, scheef etc.
 _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 15:45    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Steven, de carterontluchting zit niet meer op de airbox, omdat er een Rottweiler filter op zit. Daar krijgt hij het ook niet binnen.
 De retourpomp is ook maar een theorie om dingen uit te sluiten.
 We vinden hetzelf ook farfetched, maar anders weet ik het ook niet meer.
 _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		| dukerider 
 
  
 Geregistreerd op: 21-8-2005
 Berichten: 566
 Woonplaats: wuustwezel Belgie
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 16:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Er is ook nog altijd het feit, dat je in de demper van de achterste cilinder altijd een kleine misfire hoort als hij stationair draait. Je hoort het ook op de video's maar ik krijgt het niet goed te horen met mijn telefoon.
 Ik ben er zeker van dat dat er ook op één of ander manier mee te maken heeft.
 In het tweede filmpje dat ik gepost heb hoor je het op 1.03min
 _________________
 RON
 
 
 
 '23 890 SMT
 
 
 
 Voorheen
 Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
 |  |  
		| Naar boven |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | berichten van de laatste 24 uur 
 Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
 Je mag geen reacties plaatsen
 Je mag je berichten niet bewerken
 Je mag je berichten niet verwijderen
 Je mag niet stemmen in polls
 Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
 Je mag bestanden downloaden in dir forum
 
 |  
 Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
 Hosted and administrated by
  
 |