lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Benzinepomp
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Jul. 2009, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt er redelijk uit te zien maar ik heb het idee dat ze toch dunner zijn en zo afslijten/branden dat ze nog wel op goed op elkaar passen maar toch slechter gaan functioneren. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en er een nieuwe ingezet,

succes,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jul. 2009, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

Wout schreef:
OK, ben misschien te snel tevreden, maar als ik ze vergelijk met de foto die Daan wist te produceren geloof ik dat ik toch best tevreden mag zijn..... toch? thinking

Wout


ziet er inderdaad een stuk beter uit als die van mij wout, maar nog een keer 70k ga je niet redden hoor tongue2

ik ben trouwens benieuwd hoe slijtvast de 990 pomp is, want ik heb ook alweer 36.000 op die teller staan wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jul. 2009, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Koen, heb jij die oude pomp nog??? en zou je die beschikbaar willen stellen als het zover is.
Wij gaan namelijk een tripje maken in september, dwars door de Balkan, en zou graag iets aan reserve materiaal meenemen. Mijn pompje heeft er ook al 45k op staan en ik heb totaal geen zin om ergens in Bosnie met een kapotte pomp te staan. Het zal wel niet z'n vaart lopen, maar toch.

Gr Koen W

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 1:31    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Koen, heb jij die oude pomp nog??? en zou je die beschikbaar willen stellen als het zover is.
Wij gaan namelijk een tripje maken in september, dwars door de Balkan, en zou graag iets aan reserve materiaal meenemen. Mijn pompje heeft er ook al 45k op staan en ik heb totaal geen zin om ergens in Bosnie met een kapotte pomp te staan. Het zal wel niet z'n vaart lopen, maar toch.

Gr Koen W


waarom vervang je hem niet dan ???
die pomp gaat rond de 50,000 KM mee bij de meeste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 1:40    Onderwerp: Reageer met quote

omdat ik wel wat voel voor de oplossing van Dr_Bean, maar geen zin heb om met een test exemplaar op stap te gaan zonder back-up.
Snappie

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was een beetje ongerust geworden omdat het tikken van de pomp duidelijk harder klinkt dan voorheen. Maar nou ik de contacten heb gezien is de haast er af. Dit werkt nog wel een tijdje. smiley2

Ik wil ook wel zo'n Beanmachine, maar doe voor mij maar rustig aan.

groet
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Koen, heb jij die oude pomp nog??? en zou je die beschikbaar willen stellen als het zover is.
Wij gaan namelijk een tripje maken in september, dwars door de Balkan, en zou graag iets aan reserve materiaal meenemen. Mijn pompje heeft er ook al 45k op staan en ik heb totaal geen zin om ergens in Bosnie met een kapotte pomp te staan. Het zal wel niet z'n vaart lopen, maar toch.

Gr Koen W


Ha andere Koen,

je mag hem zeker meenemen maar ik heb hem juist vervangen omdat het hoogst waarschijnlijk de oorzaak was dat ik langs de weg bleef staan,

Groeten Koen

P.S. Wil hem wel retour voor de Famous Bean Modification

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

hehe.. print ligt bij de printmaker: 2 weken en dan heb ik hem hier...

hopen dat alles goed is 2thumbsup en dan solderen en monteren.

Ik heb het zo gemaakt dat:

- een beetje handigert het zalf kan monteren (alleen soldeerbout nodig)

- het HELE contactpuntmechaniekje eraf gaat... en je dat dus bij je zou kunnen steker, voor geval van nood.

- de modificatie daarme terug te draaien is, zonder al te gek veel werk.


NU maar hopen dat alles goed is... spannend!



benzpomp.png
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  47.7 KB
 Weergegeven:  9350 keer

benzpomp.png



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 5:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hee, dus de print is in principe klaar. Heb ik ook belangstelling voor... De mijne zit nu tegen de 56.000, dus mijn pomp zou het eerdaags moeten gaan begeven?

Groet,
Harry

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.


Laatst aangepast door Harry op Za, 25 Jul. 2009, 14:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 9:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoeft niet hoor, mijne pompte na ruim 70.000 nog steeds verder.

Neemt niet weg dat mij dit ook wel een verbetering lijkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er mooi uit die print. ik ben ook wel geinteresseerd.
_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Is een relais steken niet veel simpeler
Het is het contact die steeds stuk gaat aan de pomp (omdat die een spoel moet onderbreken heb je vonken) als je nu een spoel van een relais aan stuurt door het contact van de pomp ,
En contact van het relais gebruikt om u pomp te schakelen
Is de enige kost nu en dan een relais terwijl u pomp als nieuw blijft

idea2 ????
klopt dit of ben ik weer te simpel
Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Voor een relais schakeling moet je op de transalp site kijken een AT heeft dezelfde pomp namelijk.

Ik ga helemaal voor de lichtsluis YES.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dan heb je alleen het probleem 2x terug:

de pomp schakelt de SPOEL van het relais,
en het relais schakelt de spoel van de pomp.

Daarbij moet je het relais ergens buiten de pomp plaatsen (waterdicht?) en behoorlijk wat bedrading knutselen.

JA, het is 'simpeler', maar wat is er moeilijk aan een electronika print die het doet?? (en waar de gebuiker dus geen omkijken naar heeft?)


Natuurlijk moet nog bewezen worden dat mijn nieuwe printje het 100dkm probleemloos doet, in alle omstandigheden. Dat kan ik echter niet testen: dan zouden jullie hem pas over 10 jaar hebben. Maar ik rij zelf al 30dkm met een experimentele versie ervan rond, en die doet het nog.


grts





diskeletlietje schreef:
Is een relais steken niet veel simpeler
Het is het contact die steeds stuk gaat aan de pomp (omdat die een spoel moet onderbreken heb je vonken) als je nu een spoel van een relais aan stuurt door het contact van de pomp ,
En contact van het relais gebruikt om u pomp te schakelen
Is de enige kost nu en dan een relais terwijl u pomp als nieuw blijft

idea2 ????
klopt dit of ben ik weer te simpel
Smile

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jul. 2009, 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Dan heb je alleen het probleem 2x terug:

de pomp schakelt de SPOEL van het relais,
en het relais schakelt de spoel van de pomp.

Daarbij moet je het relais ergens buiten de pomp plaatsen (waterdicht?) en behoorlijk wat bedrading knutselen.

JA, het is 'simpeler', maar wat is er moeilijk aan een electronika print die het doet?? (en waar de gebuiker dus geen omkijken naar heeft?)


Natuurlijk moet nog bewezen worden dat mijn nieuwe printje het 100dkm probleemloos doet, in alle omstandigheden. Dat kan ik echter niet testen: dan zouden jullie hem pas over 10 jaar hebben. Maar ik rij zelf al 30dkm met een experimentele versie ervan rond, en die doet het nog.


grts





diskeletlietje schreef:
Is een relais steken niet veel simpeler
Het is het contact die steeds stuk gaat aan de pomp (omdat die een spoel moet onderbreken heb je vonken) als je nu een spoel van een relais aan stuurt door het contact van de pomp ,
En contact van het relais gebruikt om u pomp te schakelen
Is de enige kost nu en dan een relais terwijl u pomp als nieuw blijft

idea2 ????
klopt dit of ben ik weer te simpel
Smile


Dr Bean is dit een eigen uitvinding ?????
dan zou je er nog $$$ aan kunnen verdienen thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif