Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen

|
Geplaatst: Zo, 19 Jul. 2009, 23:26 Onderwerp: |
|
|
Lijkt er redelijk uit te zien maar ik heb het idee dat ze toch dunner zijn en zo afslijten/branden dat ze nog wel op goed op elkaar passen maar toch slechter gaan functioneren. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en er een nieuwe ingezet,
succes,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2009, 17:46 Onderwerp: |
|
|
Wout schreef: | OK, ben misschien te snel tevreden, maar als ik ze vergelijk met de foto die Daan wist te produceren geloof ik dat ik toch best tevreden mag zijn..... toch?
Wout |
ziet er inderdaad een stuk beter uit als die van mij wout, maar nog een keer 70k ga je niet redden hoor
ik ben trouwens benieuwd hoe slijtvast de 990 pomp is, want ik heb ook alweer 36.000 op die teller staan
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2009, 22:18 Onderwerp: |
|
|
Koen, heb jij die oude pomp nog??? en zou je die beschikbaar willen stellen als het zover is.
Wij gaan namelijk een tripje maken in september, dwars door de Balkan, en zou graag iets aan reserve materiaal meenemen. Mijn pompje heeft er ook al 45k op staan en ik heb totaal geen zin om ergens in Bosnie met een kapotte pomp te staan. Het zal wel niet z'n vaart lopen, maar toch.
Gr Koen W
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 1:31 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Koen, heb jij die oude pomp nog??? en zou je die beschikbaar willen stellen als het zover is.
Wij gaan namelijk een tripje maken in september, dwars door de Balkan, en zou graag iets aan reserve materiaal meenemen. Mijn pompje heeft er ook al 45k op staan en ik heb totaal geen zin om ergens in Bosnie met een kapotte pomp te staan. Het zal wel niet z'n vaart lopen, maar toch.
Gr Koen W |
waarom vervang je hem niet dan ???
die pomp gaat rond de 50,000 KM mee bij de meeste
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 1:40 Onderwerp: |
|
|
omdat ik wel wat voel voor de oplossing van Dr_Bean, maar geen zin heb om met een test exemplaar op stap te gaan zonder back-up.
Snappie
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 12:33 Onderwerp: |
|
|
Ik was een beetje ongerust geworden omdat het tikken van de pomp duidelijk harder klinkt dan voorheen. Maar nou ik de contacten heb gezien is de haast er af. Dit werkt nog wel een tijdje.
Ik wil ook wel zo'n Beanmachine, maar doe voor mij maar rustig aan.
groet
Wout
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 21:00 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Koen, heb jij die oude pomp nog??? en zou je die beschikbaar willen stellen als het zover is.
Gr Koen W |
Ha andere Koen,
je mag hem zeker meenemen maar ik heb hem juist vervangen omdat het hoogst waarschijnlijk de oorzaak was dat ik langs de weg bleef staan,
Groeten Koen
P.S. Wil hem wel retour voor de Famous Bean Modification
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 5:59 Onderwerp: |
|
|
Hee, dus de print is in principe klaar. Heb ik ook belangstelling voor... De mijne zit nu tegen de 56.000, dus mijn pomp zou het eerdaags moeten gaan begeven?
Groet,
Harry
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Laatst aangepast door Harry op Za, 25 Jul. 2009, 14:01, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Hoeft niet hoor, mijne pompte na ruim 70.000 nog steeds verder.
Neemt niet weg dat mij dit ook wel een verbetering lijkt.
|
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 9:57 Onderwerp: |
|
|
ziet er mooi uit die print. ik ben ook wel geinteresseerd.
_________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 19:04 Onderwerp: |
|
|
Is een relais steken niet veel simpeler
Het is het contact die steeds stuk gaat aan de pomp (omdat die een spoel moet onderbreken heb je vonken) als je nu een spoel van een relais aan stuurt door het contact van de pomp ,
En contact van het relais gebruikt om u pomp te schakelen
Is de enige kost nu en dan een relais terwijl u pomp als nieuw blijft
????
klopt dit of ben ik weer te simpel
|
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Voor een relais schakeling moet je op de transalp site kijken een AT heeft dezelfde pomp namelijk.
Ik ga helemaal voor de lichtsluis YES.
Ad
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2009, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Dan heb je alleen het probleem 2x terug:
de pomp schakelt de SPOEL van het relais,
en het relais schakelt de spoel van de pomp.
Daarbij moet je het relais ergens buiten de pomp plaatsen (waterdicht?) en behoorlijk wat bedrading knutselen.
JA, het is 'simpeler', maar wat is er moeilijk aan een electronika print die het doet?? (en waar de gebuiker dus geen omkijken naar heeft?)
Natuurlijk moet nog bewezen worden dat mijn nieuwe printje het 100dkm probleemloos doet, in alle omstandigheden. Dat kan ik echter niet testen: dan zouden jullie hem pas over 10 jaar hebben. Maar ik rij zelf al 30dkm met een experimentele versie ervan rond, en die doet het nog.
grts
diskeletlietje schreef: | Is een relais steken niet veel simpeler
Het is het contact die steeds stuk gaat aan de pomp (omdat die een spoel moet onderbreken heb je vonken) als je nu een spoel van een relais aan stuurt door het contact van de pomp ,
????
 |
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 23 Jul. 2009, 0:37 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Dan heb je alleen het probleem 2x terug:
de pomp schakelt de SPOEL van het relais,
en het relais schakelt de spoel van de pomp.
Daarbij moet je het relais ergens buiten de pomp plaatsen (waterdicht?) en behoorlijk wat bedrading knutselen.
JA, het is 'simpeler', maar wat is er moeilijk aan een electronika print die het doet?? (en waar de gebuiker dus geen omkijken naar heeft?)
Natuurlijk moet nog bewezen worden dat mijn nieuwe printje het 100dkm probleemloos doet, in alle omstandigheden. Dat kan ik echter niet testen: dan zouden jullie hem pas over 10 jaar hebben. Maar ik rij zelf al 30dkm met een experimentele versie ervan rond, en die doet het nog.
grts
diskeletlietje schreef: | Is een relais steken niet veel simpeler
????
 |
|
Dr Bean is dit een eigen uitvinding ?????
dan zou je er nog $$$ aan kunnen verdienen
|
|
Naar boven |
|
 |
|