Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
tafella

|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:49 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: |
Dat weet ik zo net nog niet: als je naar een 17-42 gaat rij je dus bij eenzelfde snelheid (pakweg 50 per uur) lager in toeren. Nu is het net in die lage toeren dat het LC8 blok last heeft van on/off. Door bij eenzelfde snelheid hogere toeren te draaien (dus bij een 16-42 combo) verschuif je naar een meer bruikbare RPM-band. |
+1
en bij 16-45 heb je nog minder last van on/off omdat je nog iets hoger
in toeren rijd. Ander voordeel :bij opschakelen zit je direct in het bruikbare
deel van de powerband (voor de straat althans).
Nadeel: benzine gebruik stijgt iets en waarschijnlijk slijt het achterbandje
ook wel iets harder...
Rij inmiddels 25.000 km met 16-45 en wil niets anders meer  _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Ik rij al jaren met 17/45. omdat de originele 17/42 een beetje lastig was off the road. Omdat ik door de as van 't achterwiel 180° te draaien dezelfde ketting kon gebruiken, de verhouding nagenoeg 't zelfde is als 16/42 maar minder sletig voor de ketting.
Ja, dat draait iets hogere toeren, maar ik merk geen verschil in verbruik en die paar km/h kwijt bovenaan, daar kan ik niet van wakker liggen.
Werk in stapjes. Eerst een cam, zien wat dat geeft, dan evt meer of minder tandjes. Naar 't schijnt is de mapping voor de laatste modeljaren ook beter. TuneECU is uw vriend. Nu nog een vriend met TuneECU.  |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 18 Apr. 2013, 9:12 Onderwerp: |
|
|
Pff, ik snap er niks meer van...
Kga die cam400 zoeken, dan zie ik wel.
Edit : G2 verkoopt de cam300 apart, maar die kost 70$, en ze leveren niet in Belgie  _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 18 Apr. 2013, 10:05 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | Pff, ik snap er niks meer van...
Edit : G2 verkoopt de cam300 apart, maar die kost 70$, en ze leveren niet in Belgie  |
of zelf maken...
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2273 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Richard990adv

|
Geplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 0:04 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | petervdc schreef: | Pff, ik snap er niks meer van...
Edit : G2 verkoopt de cam300 apart, maar die kost 70$, en ze leveren niet in Belgie  |
of zelf maken...
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2273 |
Hoi, ik had hetzelfde met mijn 2009, ik heb de gashandle inderdaad aangepast zoals op die topic is aangegeven, en heb gisteren een 17 tands voortandwiel erop gezet en nu ook de software van een 2011 erin gezet met tune ecu. Rijdt nu veel doseerbaarder en hoop op de lange afstanden ook wat zuiniger doordat hij met dit 17 ipv 16 tands voortandwiel 500 rpm lager loopt in de hoogste versnelling.
Wat snelheid en vermogen aangaat heb je dan niks te klagen.
Aanpassing van gashandle is echt heel eenvoudig te doen, ik heb er ook verwarming op zitten.
suc6.
gr Richard _________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|