lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Minder on/off ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:

Dat weet ik zo net nog niet: als je naar een 17-42 gaat rij je dus bij eenzelfde snelheid (pakweg 50 per uur) lager in toeren. Nu is het net in die lage toeren dat het LC8 blok last heeft van on/off. Door bij eenzelfde snelheid hogere toeren te draaien (dus bij een 16-42 combo) verschuif je naar een meer bruikbare RPM-band.


+1
en bij 16-45 heb je nog minder last van on/off omdat je nog iets hoger
in toeren rijd. Ander voordeel :bij opschakelen zit je direct in het bruikbare
deel van de powerband (voor de straat althans).

Nadeel: benzine gebruik stijgt iets en waarschijnlijk slijt het achterbandje
ook wel iets harder...

Rij inmiddels 25.000 km met 16-45 en wil niets anders meer thumbsup

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 759
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij al jaren met 17/45. omdat de originele 17/42 een beetje lastig was off the road. Omdat ik door de as van 't achterwiel 180° te draaien dezelfde ketting kon gebruiken, de verhouding nagenoeg 't zelfde is als 16/42 maar minder sletig voor de ketting.
Ja, dat draait iets hogere toeren, maar ik merk geen verschil in verbruik en die paar km/h kwijt bovenaan, daar kan ik niet van wakker liggen.

Werk in stapjes. Eerst een cam, zien wat dat geeft, dan evt meer of minder tandjes. Naar 't schijnt is de mapping voor de laatste modeljaren ook beter. TuneECU is uw vriend. Nu nog een vriend met TuneECU. nice
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 18 Apr. 2013, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Pff, ik snap er niks meer van... sad
Kga die cam400 zoeken, dan zie ik wel.

Edit : G2 verkoopt de cam300 apart, maar die kost 70$, en ze leveren niet in Belgie sad

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Do, 18 Apr. 2013, 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
Pff, ik snap er niks meer van... sad
Kga die cam400 zoeken, dan zie ik wel.

Edit : G2 verkoopt de cam300 apart, maar die kost 70$, en ze leveren niet in Belgie sad


of zelf maken...
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2273

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
petervdc schreef:
Pff, ik snap er niks meer van... sad
Kga die cam400 zoeken, dan zie ik wel.

Edit : G2 verkoopt de cam300 apart, maar die kost 70$, en ze leveren niet in Belgie sad


of zelf maken...
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2273


Hoi, ik had hetzelfde met mijn 2009, ik heb de gashandle inderdaad aangepast zoals op die topic is aangegeven, en heb gisteren een 17 tands voortandwiel erop gezet en nu ook de software van een 2011 erin gezet met tune ecu. Rijdt nu veel doseerbaarder en hoop op de lange afstanden ook wat zuiniger doordat hij met dit 17 ipv 16 tands voortandwiel 500 rpm lager loopt in de hoogste versnelling.
Wat snelheid en vermogen aangaat heb je dan niks te klagen.

Aanpassing van gashandle is echt heel eenvoudig te doen, ik heb er ook verwarming op zitten.

suc6.

gr Richard

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif