lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aanlopende remmen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne had dat ook standaard (990 adv van 2009)
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rhwolly



Geregistreerd op: 1-9-2008
Berichten: 38
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen september is (een deel van) van mijn achterremsysteem vervangen. Ik weet niet precies wat er vervangen is, maar het ging om een preventieve modificatie i.o.v. KTM.

Na het uitvoeren van die modificatie is de vrije slag van mijn achterrem veel groter. Maar de rem leek wel goed te werken. Na wat intensiever gebruik merk ik echter dat ik het rempedaal tot op het eind kan trappen en dat de rem maar iets bij remt. Als ik de rem los laat en snel opnieuw intrap, dan is de werking wel goed. Lijkt op lucht in de leiding.

Wat is de beste manier om dit er uit te krijgen, zonder al te veel hoeven te demonteren?
Ik dacht even snel de nippel aan de remklauw los te draaien en voorzichtig een paar keer te pompen, maar de ABS unit (990 adv abs) zit natuurlijk een heel stuk hoger dan die klauw. Dus dat zal zo wel niet gaan lukken. Als het enigszins makkelijk gaat wil ik het zelf doen, anders ga ik er wel even mee naar de dealer (garantie gevalletje).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een door de dealer uitgevoerde modificatie als ik je goed begrijp, dus als het niet goed is gewoon even terug ermee. Ontluchten is op zich een heel simpel klusje, maar in dit geval zou ik er zelf mijn handen vanaf houden. Lijkt me inderdaad lucht. En dat heeft met die ABS niets te maken, bij stilstand kun je gewoon ontluchten. (eh... niet dat het rijdend aan te bevelen is trouwens... wacko )
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rhwolly



Geregistreerd op: 1-9-2008
Berichten: 38
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Het is een door de dealer uitgevoerde modificatie als ik je goed begrijp


Klopt inderdaad. Ik ben eigenlijk ook van plan om er mee terug te gaan, maar als ik het heel simpel zelf even zou kunnen doen, dan zou me dat de moeite van het heen en weer rijden besparen. Het is een uurtje heen en een uurtje terug rijden. Niet dat het een straf is, maar ik zoek liever ander soort wegen op evilgrin .

Harry schreef:
Ontluchten is op zich een heel simpel klusje, maar in dit geval zou ik er zelf mijn handen vanaf houden. Lijkt me inderdaad lucht. En dat heeft met die ABS niets te maken, bij stilstand kun je gewoon ontluchten. (eh... niet dat het rijdend aan te bevelen is trouwens... wacko )


Het probleem zit 'em ook niet in de ABS, denk ik, maar de plek waar die controle unit zit. Hoe krijg je die lucht dan naar de 'uitgang'? Als het een leiding van rempedaal naar remklauw zou zijn, dan kun je een stuk makkelijker de lucht naar het hoogste punt krijgen. Of zijn er andere manieren waarbij je dit kan doen zonder speciaal gereedschap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jun. 2010, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

@ MoD, zie het nu ook op de plaatjes van de Adv/Super Enduro op de officiele KTM site.

@ Dr. , hoe heb jij dat bevestigd? Gaatje geboord en draadje getapt? Of er dwars door en een moertje achterop?

Ik ga eens kijken waar ik dat kan krijgen, internet of Brouwer.

@ rhwolly, ik heb het subframe losgemaakt om de klauw (maar vooral leiding) omhoog te kunnen houden. Je zou ook een aftermarket ontlucht nippel op de ABS unit kunnen monteren. Dat zijn koppelingen zoals er nu ook zitten, maar dan met een ontluchtfunctie. Doorgaans kom je al een heel eind door (onder vacuum) met hoge snelheid remvloeistof door het systeem te trekken. Maar met garantie, zou ik het de dealer laten doen. Of je moet zelf aan je motor willen (leren) sleutelen.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jun. 2010, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

idd gaatje geboord en draad getapt. Aanslagje zelf kan je kopen van een SE of van een husky geloof ik... Let op dat je het wat bredere type pakt.

Gaatje zit geboord in de behoorlijk dikke frameplaat, zie foto, net binnen de rand en binnen de las. 't is lastig daar een moertje ergens achter te krijgen denk ik.
en natuurlijk een beetje locktite aan het boutje smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jun. 2010, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Besteld bij KTM WEST:

- 58413048000 BREMSHEBELANSCHLAG LC4 03
- 0991060203 SENKSCHRAUBE DIN7991 M6X20 8.8
- 0797060003 ZAHNSCHEIBE DIN6797-J 6,4

2 setjes gekocht voor mij en een maatje. Inclusief verzendkosten is de totale schade €16,60.

Doctore gracie!

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif