Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 13:45 Onderwerp: |
|
|
De mijne had dat ook standaard (990 adv van 2009) _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 14:10 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen september is (een deel van) van mijn achterremsysteem vervangen. Ik weet niet precies wat er vervangen is, maar het ging om een preventieve modificatie i.o.v. KTM.
Na het uitvoeren van die modificatie is de vrije slag van mijn achterrem veel groter. Maar de rem leek wel goed te werken. Na wat intensiever gebruik merk ik echter dat ik het rempedaal tot op het eind kan trappen en dat de rem maar iets bij remt. Als ik de rem los laat en snel opnieuw intrap, dan is de werking wel goed. Lijkt op lucht in de leiding.
Wat is de beste manier om dit er uit te krijgen, zonder al te veel hoeven te demonteren?
Ik dacht even snel de nippel aan de remklauw los te draaien en voorzichtig een paar keer te pompen, maar de ABS unit (990 adv abs) zit natuurlijk een heel stuk hoger dan die klauw. Dus dat zal zo wel niet gaan lukken. Als het enigszins makkelijk gaat wil ik het zelf doen, anders ga ik er wel even mee naar de dealer (garantie gevalletje). |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 14:59 Onderwerp: |
|
|
Het is een door de dealer uitgevoerde modificatie als ik je goed begrijp, dus als het niet goed is gewoon even terug ermee. Ontluchten is op zich een heel simpel klusje, maar in dit geval zou ik er zelf mijn handen vanaf houden. Lijkt me inderdaad lucht. En dat heeft met die ABS niets te maken, bij stilstand kun je gewoon ontluchten. (eh... niet dat het rijdend aan te bevelen is trouwens... ) _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
rhwolly
|
Geplaatst: Zo, 20 Jun. 2010, 19:15 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Het is een door de dealer uitgevoerde modificatie als ik je goed begrijp |
Klopt inderdaad. Ik ben eigenlijk ook van plan om er mee terug te gaan, maar als ik het heel simpel zelf even zou kunnen doen, dan zou me dat de moeite van het heen en weer rijden besparen. Het is een uurtje heen en een uurtje terug rijden. Niet dat het een straf is, maar ik zoek liever ander soort wegen op .
Harry schreef: | Ontluchten is op zich een heel simpel klusje, maar in dit geval zou ik er zelf mijn handen vanaf houden. Lijkt me inderdaad lucht. En dat heeft met die ABS niets te maken, bij stilstand kun je gewoon ontluchten. (eh... niet dat het rijdend aan te bevelen is trouwens... ) |
Het probleem zit 'em ook niet in de ABS, denk ik, maar de plek waar die controle unit zit. Hoe krijg je die lucht dan naar de 'uitgang'? Als het een leiding van rempedaal naar remklauw zou zijn, dan kun je een stuk makkelijker de lucht naar het hoogste punt krijgen. Of zijn er andere manieren waarbij je dit kan doen zonder speciaal gereedschap? |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Ma, 21 Jun. 2010, 22:06 Onderwerp: |
|
|
@ MoD, zie het nu ook op de plaatjes van de Adv/Super Enduro op de officiele KTM site.
@ Dr. , hoe heb jij dat bevestigd? Gaatje geboord en draadje getapt? Of er dwars door en een moertje achterop?
Ik ga eens kijken waar ik dat kan krijgen, internet of Brouwer.
@ rhwolly, ik heb het subframe losgemaakt om de klauw (maar vooral leiding) omhoog te kunnen houden. Je zou ook een aftermarket ontlucht nippel op de ABS unit kunnen monteren. Dat zijn koppelingen zoals er nu ook zitten, maar dan met een ontluchtfunctie. Doorgaans kom je al een heel eind door (onder vacuum) met hoge snelheid remvloeistof door het systeem te trekken. Maar met garantie, zou ik het de dealer laten doen. Of je moet zelf aan je motor willen (leren) sleutelen. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 21 Jun. 2010, 23:22 Onderwerp: |
|
|
idd gaatje geboord en draad getapt. Aanslagje zelf kan je kopen van een SE of van een husky geloof ik... Let op dat je het wat bredere type pakt.
Gaatje zit geboord in de behoorlijk dikke frameplaat, zie foto, net binnen de rand en binnen de las. 't is lastig daar een moertje ergens achter te krijgen denk ik.
en natuurlijk een beetje locktite aan het boutje  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Di, 22 Jun. 2010, 16:36 Onderwerp: |
|
|
Besteld bij KTM WEST:
- 58413048000 BREMSHEBELANSCHLAG LC4 03
- 0991060203 SENKSCHRAUBE DIN7991 M6X20 8.8
- 0797060003 ZAHNSCHEIBE DIN6797-J 6,4
2 setjes gekocht voor mij en een maatje. Inclusief verzendkosten is de totale schade €16,60.
Doctore gracie! _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|