lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

rare koppeling
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Mei. 2010, 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Tsjek meel...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mineko

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 0:56    Onderwerp: Reageer met quote

He jongens! Ook ik heb met mijn GO!!! 2004 koppelingsproblemen...Deze week nog bij, jawel 26000km!! Wel erg vroeg vind ik!! Koppelingsnemer kapot. Tja jongens als ik een Jap had gehad, dan had ik zulke fratsen niet. Wel een vraagje; loopt die koppelingsvloeistof mijn blok in? Waar blijft dat dan?
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

mineko schreef:
He jongens! Ook ik heb met mijn GO!!! 2004 koppelingsproblemen...Deze week nog bij, jawel 26000km!! Wel erg vroeg vind ik!! Koppelingsnemer kapot. Tja jongens als ik een Jap had gehad, dan had ik zulke fratsen niet. Wel een vraagje; loopt die koppelingsvloeistof mijn blok in? Waar blijft dat dan?

die vloeistof zit dan nu in de ruimte tussen het blok en de nemer,
en valt op de grond als je de nemer losschroeft.
( is nog geen borrelglaasje inhoud hoor).

je kan er pech mee hebben, en het kan ook heel lang goed gaan hoor.
wil je zekerheid, monteer dan een aftermarket nemer, die van evo/hosi
of nog een engelse waarvan ik ff niet op de naam kan komen.

mijn evo heeft al 40k op m'n adv dienst gedaan, en zit nu alweer 10k op m'n smr, zonder problemen thumbsup

enne..... een jap is zoooo saai wink3 grin3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
demito

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Daan"]
mineko schreef:

die van evo/hosi
of nog een engelse waarvan ik ff niet op de naam kan komen.

Oberon. Zit op de mijne en werkt perfect.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

mineko schreef:

oplossing: Onmiddelijk verkopen en meteen weer een betrouwbare jap kopen! Vstrompje ofzo.

mineko

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Daan, bedankt voor t snelle antwoord! Tja..objectief gezien mogen zulke dingen als de koppeling niet gebeuren docter, naar mijn mening! Zulke fratsen horen allang in de woestijn te zijn getest!! Zeker een merk als KTM. Afijn, een gemodificeerde laten monteren ( o.a een stalen stiftje i.p.v van aluminium). En GO!!!..... thumbsup [/quote]
Naar boven
Vrom

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

We zitten nu in het stadium waarbij de motor drie keer binnen geweest is in de garage, telkens volgens de mechanicien hersteld was, maar in feite nog even slecht is als voor de eerste keer.

Het moet ook gezegd worden dat ik twee keer een vervangmoto gekregen heb en dat ik voor de uitgevoerde werken nog geen duit moeten betalen heb.

Vorige vrijdag ben ik 'm de laatste keer gaan halen en zaterdag op cursus merkte ik meteen dat de koppeling nog voor geen meter werkte tijdens het manoeuvreren. Even kon ik zelfs gewoon blijven rijden met de koppeling volledig ingetrokken !
Omdat ik op den duur aan mezelf begon te twijfelen heb ik 4 verschillende cursisten met m'n Adv laten rijden (gewoon wat op en neer op het oefenterrein, zonder 'm nog maar door de oefeningen te wringen).
Zonder dat ik hen op voorhand gezegd had wat er mankeerde voelden ze toch allemaal hetzelfde wat ik voelde... oef...

Volgens de garage beïnvloedt mijn ergernis mijn objectiviteit en kunnen ze nu niets meer proberen, buiten de vervanging van de koppelingsleiding... m.a.w. ze weten het ook niet meer.

Ik heb nog 2 jaar les gegeven op een RT met droge koppeling dus ik weet wel hoe ik een koppeling een beetje moet sparen, en op het hoofdberoep rij ik ook nog met een FJR en met een GS... ik weet wel een beetje hoe een koppeling moet aanvoelen en kan kan dus met een gerust hart zeggen dat die op mijn Adv. zwaar zuigt furious3

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:
We zitten nu in het stadium waarbij de motor drie keer binnen geweest is in de garage, telkens volgens de mechanicien hersteld was, maar in feite nog even slecht is als voor de eerste keer.

Het moet ook gezegd worden dat ik twee keer een vervangmoto gekregen heb en dat ik voor de uitgevoerde werken nog geen duit moeten betalen heb.

Vorige vrijdag ben ik 'm de laatste keer gaan halen en zaterdag op cursus merkte ik meteen dat de koppeling nog voor geen meter werkte tijdens het manoeuvreren. Even kon ik zelfs gewoon blijven rijden met de koppeling volledig ingetrokken !
Omdat ik op den duur aan mezelf begon te twijfelen heb ik 4 verschillende cursisten met m'n Adv laten rijden (gewoon wat op en neer op het oefenterrein, zonder 'm nog maar door de oefeningen te wringen).
Zonder dat ik hen op voorhand gezegd had wat er mankeerde voelden ze toch allemaal hetzelfde wat ik voelde... oef...

Volgens de garage beïnvloedt mijn ergernis mijn objectiviteit en kunnen ze nu niets meer proberen, buiten de vervanging van de koppelingsleiding... m.a.w. ze weten het ook niet meer.

Ik heb nog 2 jaar les gegeven op een RT met droge koppeling dus ik weet wel hoe ik een koppeling een beetje moet sparen, en op het hoofdberoep rij ik ook nog met een FJR en met een GS... ik weet wel een beetje hoe een koppeling moet aanvoelen en kan kan dus met een gerust hart zeggen dat die op mijn Adv. zwaar zuigt furious3

en wederom ga eens naar een GOEDE DEALER niet kunnen oplossen is in mijn ogen gebrek aan kennis furious3 alles is op te lossen en een leiding is ook binnen 5 minuten vervangen eeejjjjj
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

psies: probleem met veel dealers is: Ze doen er wat aan, en daarna moet het dus goed zijn. Effe de test nemen en zelf een stukje proberen en de zaak even warmrijden wordt niet gedaan.

Lijkt me toch duidelijk: op het moment van afhalen moet die koppeling gewoon 100% zijn.. if not, dan blijft ie staan tot het wel gefixt is.

Als je een adv op de bok zet en in de versnelling, moet (met warme motor) het achterwiel niet echt meedraaien: Dat heet, een voetje er tegen moet genoeg zijn om hem tegen te houden.

(anders staat die ook te trekken voor een stoplicht!)

Vrom

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Groot gelijk Wheely en Dr Bean...

Ik ben vandaag eens bij Raketman langs geweest ...

Eerst de koppelingspomp gedemonteerd en bij het knijpen in het koppelingshendel sprong die gewoon kapot in z'n handen speechless

Gelukkig had hij nog een gereviseerd exemplaar liggen ... deftig ontlucht en hopla, probleem opgelost !!! stunned stunned

Als ze dus al vervangen was zoals de dealer zei, zullen ze een slechte door een slechte vervangen hebben goofy

Hail to the Rocket Man thumbsup thumbsup

Naar boven
Vrom

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Waar kan ik trouwens zo'n EVO of HOSI ding vinen ?

Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

mja:

Dat staat ook expliciet vermeld op diverse plekken: NIET in de handel trekken als de drukgever los is: De zuiger staat dan al op zijn eind namelijk en je perst het zuigertje tegen de zegering stuk...

Maar goed: probleem opgelost, wel erg jammer dat de dealert dat nou niet kon....

Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

De symptomen waren idd zoals al eerder beschreven...het aangrijpingspunt varieerde enorm en eindigde na een paar seconden in niet meer willen ontkoppelen.

Bij demontage bleek de pomp goed nat te staan en zat de clip die de zuiger op z'n plaats moet houden al vreemd scheef. De zuiger zat niet volledig op het einde en er zat ook een brokje metaal bij (nog voor we die ene keer gepompt hebben, toen was er bij het losschieten van de zuiger ineens meer los metaal rolleyes4 ). Die pomp was voor mijn part al lang kapot en werd enkel bij elkaar gehouden door het feit dat ze gemonteerd zat. Bleek ook meer lucht in de leiding te zitten dan olie, pas na ettelijke keren pompen kwam er iets door.

Enfin, hopen dat het hiermee opgelost is grin2 ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 3:56    Onderwerp: Reageer met quote

wat mij opvalt is dat als je naar een goede dealer zou gaan met je ktm
(dus iemand met een oranje hart en geen dozen schuiver)
bijna niemand zoveel problemen zou hebben, want vooral de belgen hebben steeds terug kerende problemen of zijn niet content van hun dealer en moeten vaak terug met dezelfde problemen
ook in nederland zijn er genoeg dealers maar er steken er maar een paar met kop en vaandel boven uit.
dus tip zoek een goede dealer en niet zo 1 die 20 verschillende merken motoren verkoopt, schilt je een hoop frustratie.
btw de koppling blijft een probleem bij ktm dat is wel jammer
Joel smets heeft altijd ktms gereden met kabel koppling die had een schijthekel aan de hydaulische koppling van ktm en liet dat ombouwen
alleen weet ik niet of dit in de handel te krijgen is zo'n ombouw setje.
Naar boven
Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 7:34    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:
Waar kan ik trouwens zo'n EVO of HOSI ding vinen ?

derde optie: Oberon uit the uk. Staan ook met tientallen op Ebay.
Evoluzione of misschien via 1 van de Europese dealers (180$ + verzending en taxen)
Hosi: mail naar h.u.h.sickinger (AT) web.de (LC8 Kupplungsnehmer) (was een jaar geleden 130€ alles in)

Oberon lijkt veruit de goedkoopste. (90£ + verzending)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: