Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 3 Mei. 2010, 15:30 Onderwerp: |
|
|
Tsjek meel... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
mineko
Geregistreerd op: 3-9-2008 Berichten: 52 Woonplaats: maassluis
|
Geplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 0:56 Onderwerp: |
|
|
He jongens! Ook ik heb met mijn GO!!! 2004 koppelingsproblemen...Deze week nog bij, jawel 26000km!! Wel erg vroeg vind ik!! Koppelingsnemer kapot. Tja jongens als ik een Jap had gehad, dan had ik zulke fratsen niet. Wel een vraagje; loopt die koppelingsvloeistof mijn blok in? Waar blijft dat dan? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 8:21 Onderwerp: |
|
|
mineko schreef: | He jongens! Ook ik heb met mijn GO!!! 2004 koppelingsproblemen...Deze week nog bij, jawel 26000km!! Wel erg vroeg vind ik!! Koppelingsnemer kapot. Tja jongens als ik een Jap had gehad, dan had ik zulke fratsen niet. Wel een vraagje; loopt die koppelingsvloeistof mijn blok in? Waar blijft dat dan? |
die vloeistof zit dan nu in de ruimte tussen het blok en de nemer,
en valt op de grond als je de nemer losschroeft.
( is nog geen borrelglaasje inhoud hoor).
je kan er pech mee hebben, en het kan ook heel lang goed gaan hoor.
wil je zekerheid, monteer dan een aftermarket nemer, die van evo/hosi
of nog een engelse waarvan ik ff niet op de naam kan komen.
mijn evo heeft al 40k op m'n adv dienst gedaan, en zit nu alweer 10k op m'n smr, zonder problemen
enne..... een jap is zoooo saai  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 9:52 Onderwerp: |
|
|
[quote="Daan"] mineko schreef: |
die van evo/hosi
of nog een engelse waarvan ik ff niet op de naam kan komen.
|
Oberon. Zit op de mijne en werkt perfect. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 20:20 Onderwerp: |
|
|
mineko schreef: | He jongens! Ook ik heb met mijn GO!!! 2004 koppelingsproblemen...Deze week nog bij, jawel 26000km!! Wel erg vroeg vind ik!! Koppelingsnemer kapot. Tja jongens als ik een Jap had gehad, dan had ik zulke fratsen niet. Wel een vraagje; loopt die koppelingsvloeistof mijn blok in? Waar blijft dat dan? |
oplossing: Onmiddelijk verkopen en meteen weer een betrouwbare jap kopen! Vstrompje ofzo. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mineko
Geregistreerd op: 3-9-2008 Berichten: 52 Woonplaats: maassluis
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 9:21 Onderwerp: |
|
|
Daan, bedankt voor t snelle antwoord! Tja..objectief gezien mogen zulke dingen als de koppeling niet gebeuren docter, naar mijn mening! Zulke fratsen horen allang in de woestijn te zijn getest!! Zeker een merk als KTM. Afijn, een gemodificeerde laten monteren ( o.a een stalen stiftje i.p.v van aluminium). En GO!!!..... [/quote] |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 13:42 Onderwerp: |
|
|
We zitten nu in het stadium waarbij de motor drie keer binnen geweest is in de garage, telkens volgens de mechanicien hersteld was, maar in feite nog even slecht is als voor de eerste keer.
Het moet ook gezegd worden dat ik twee keer een vervangmoto gekregen heb en dat ik voor de uitgevoerde werken nog geen duit moeten betalen heb.
Vorige vrijdag ben ik 'm de laatste keer gaan halen en zaterdag op cursus merkte ik meteen dat de koppeling nog voor geen meter werkte tijdens het manoeuvreren. Even kon ik zelfs gewoon blijven rijden met de koppeling volledig ingetrokken !
Omdat ik op den duur aan mezelf begon te twijfelen heb ik 4 verschillende cursisten met m'n Adv laten rijden (gewoon wat op en neer op het oefenterrein, zonder 'm nog maar door de oefeningen te wringen).
Zonder dat ik hen op voorhand gezegd had wat er mankeerde voelden ze toch allemaal hetzelfde wat ik voelde... oef...
Volgens de garage beïnvloedt mijn ergernis mijn objectiviteit en kunnen ze nu niets meer proberen, buiten de vervanging van de koppelingsleiding... m.a.w. ze weten het ook niet meer.
Ik heb nog 2 jaar les gegeven op een RT met droge koppeling dus ik weet wel hoe ik een koppeling een beetje moet sparen, en op het hoofdberoep rij ik ook nog met een FJR en met een GS... ik weet wel een beetje hoe een koppeling moet aanvoelen en kan kan dus met een gerust hart zeggen dat die op mijn Adv. zwaar zuigt  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: | We zitten nu in het stadium waarbij de motor drie keer binnen geweest is in de garage, telkens volgens de mechanicien hersteld was, maar in feite nog even slecht is als voor de eerste keer.
Het moet ook gezegd worden dat ik twee keer een vervangmoto gekregen heb en dat ik voor de uitgevoerde werken nog geen duit moeten betalen heb.
Vorige vrijdag ben ik 'm de laatste keer gaan halen en zaterdag op cursus merkte ik meteen dat de koppeling nog voor geen meter werkte tijdens het manoeuvreren. Even kon ik zelfs gewoon blijven rijden met de koppeling volledig ingetrokken !
Omdat ik op den duur aan mezelf begon te twijfelen heb ik 4 verschillende cursisten met m'n Adv laten rijden (gewoon wat op en neer op het oefenterrein, zonder 'm nog maar door de oefeningen te wringen).
Zonder dat ik hen op voorhand gezegd had wat er mankeerde voelden ze toch allemaal hetzelfde wat ik voelde... oef...
Volgens de garage beïnvloedt mijn ergernis mijn objectiviteit en kunnen ze nu niets meer proberen, buiten de vervanging van de koppelingsleiding... m.a.w. ze weten het ook niet meer.
Ik heb nog 2 jaar les gegeven op een RT met droge koppeling dus ik weet wel hoe ik een koppeling een beetje moet sparen, en op het hoofdberoep rij ik ook nog met een FJR en met een GS... ik weet wel een beetje hoe een koppeling moet aanvoelen en kan kan dus met een gerust hart zeggen dat die op mijn Adv. zwaar zuigt  |
en wederom ga eens naar een GOEDE DEALER niet kunnen oplossen is in mijn ogen gebrek aan kennis alles is op te lossen en een leiding is ook binnen 5 minuten vervangen eeejjjjj |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 21:53 Onderwerp: |
|
|
psies: probleem met veel dealers is: Ze doen er wat aan, en daarna moet het dus goed zijn. Effe de test nemen en zelf een stukje proberen en de zaak even warmrijden wordt niet gedaan.
Lijkt me toch duidelijk: op het moment van afhalen moet die koppeling gewoon 100% zijn.. if not, dan blijft ie staan tot het wel gefixt is.
Als je een adv op de bok zet en in de versnelling, moet (met warme motor) het achterwiel niet echt meedraaien: Dat heet, een voetje er tegen moet genoeg zijn om hem tegen te houden.
(anders staat die ook te trekken voor een stoplicht!) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Groot gelijk Wheely en Dr Bean...
Ik ben vandaag eens bij Raketman langs geweest ...
Eerst de koppelingspomp gedemonteerd en bij het knijpen in het koppelingshendel sprong die gewoon kapot in z'n handen
Gelukkig had hij nog een gereviseerd exemplaar liggen ... deftig ontlucht en hopla, probleem opgelost !!!
Als ze dus al vervangen was zoals de dealer zei, zullen ze een slechte door een slechte vervangen hebben
Hail to the Rocket Man  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Waar kan ik trouwens zo'n EVO of HOSI ding vinen ? _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 22:00 Onderwerp: |
|
|
mja:
Dat staat ook expliciet vermeld op diverse plekken: NIET in de handel trekken als de drukgever los is: De zuiger staat dan al op zijn eind namelijk en je perst het zuigertje tegen de zegering stuk...
Maar goed: probleem opgelost, wel erg jammer dat de dealert dat nou niet kon.... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 5 Mei. 2010, 23:51 Onderwerp: |
|
|
De symptomen waren idd zoals al eerder beschreven...het aangrijpingspunt varieerde enorm en eindigde na een paar seconden in niet meer willen ontkoppelen.
Bij demontage bleek de pomp goed nat te staan en zat de clip die de zuiger op z'n plaats moet houden al vreemd scheef. De zuiger zat niet volledig op het einde en er zat ook een brokje metaal bij (nog voor we die ene keer gepompt hebben, toen was er bij het losschieten van de zuiger ineens meer los metaal ). Die pomp was voor mijn part al lang kapot en werd enkel bij elkaar gehouden door het feit dat ze gemonteerd zat. Bleek ook meer lucht in de leiding te zitten dan olie, pas na ettelijke keren pompen kwam er iets door.
Enfin, hopen dat het hiermee opgelost is ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 3:56 Onderwerp: |
|
|
wat mij opvalt is dat als je naar een goede dealer zou gaan met je ktm
(dus iemand met een oranje hart en geen dozen schuiver)
bijna niemand zoveel problemen zou hebben, want vooral de belgen hebben steeds terug kerende problemen of zijn niet content van hun dealer en moeten vaak terug met dezelfde problemen
ook in nederland zijn er genoeg dealers maar er steken er maar een paar met kop en vaandel boven uit.
dus tip zoek een goede dealer en niet zo 1 die 20 verschillende merken motoren verkoopt, schilt je een hoop frustratie.
btw de koppling blijft een probleem bij ktm dat is wel jammer
Joel smets heeft altijd ktms gereden met kabel koppling die had een schijthekel aan de hydaulische koppling van ktm en liet dat ombouwen
alleen weet ik niet of dit in de handel te krijgen is zo'n ombouw setje. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 6 Mei. 2010, 7:34 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: | Waar kan ik trouwens zo'n EVO of HOSI ding vinen ? |
derde optie: Oberon uit the uk. Staan ook met tientallen op Ebay.
Evoluzione of misschien via 1 van de Europese dealers (180$ + verzending en taxen)
Hosi: mail naar h.u.h.sickinger (AT) web.de (LC8 Kupplungsnehmer) (was een jaar geleden 130€ alles in)
Oberon lijkt veruit de goedkoopste. (90£ + verzending) |
|
Naar boven |
|
 |
|