lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

akra mapping of niet? Ervaring...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tafella

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

mss kun je even wat uitleg geven bij dit grafiekje....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JarnodeParno

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vermogen is leuk, maar wat belangrijker is is je vermogens afgifte. Wanneer dat vermogen in pieken komt is het onvoorspelbaar en minder bruikbaar. Ik heb voor de helderheid nog een vermogensgrafiek bijgevoegd van de andere dikke 5. De KTM990 staat ook hier tussen en heeft al de meest mooie vermogensloop. Maar zoals je in mijn grafiek kunt zien maakt de akra combo het nog net even mooier. Je kunt nu ook mooi zien waar je het meeste koppel/vermogen hebt.

De vlakke grafiek is het koppel
De stijle grafiek de pk' tjes

Het onderste deel van mijn grafiek is de afstelling van het blok rijk/arm, dit heeft ook invloed op je verbruik (+ nog vele andere factoren)

Voor de volledigheid moet even vermeld worden dat het om 2 types testbanken gaat, maar de vermogens meting is in grote lijnen het zelfde.

dyno.jpg
 Beschrijving:
Run met Akra + mapping
 Bestandsgrootte:  223.44 KB
 Weergegeven:  342 keer

dyno.jpg

vermogensbank.jpg
 Beschrijving:
De BIG six
 Bestandsgrootte:  399.88 KB
 Weergegeven:  405 keer

vermogensbank.jpg

Ducati 600SS
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk hoe lineair de ktm is tegenover die andere machines!

Wat mij wel verbaast is dat de KTM puur op cijfers als de minst sterke uit deze test komt.

Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

JarnodeParno schreef:
Hier een goede reden om de akra mapping te gebruiken bij open akra dempers rolleyes5

Ik zie er toch anders niet veel kwaad in bij dit grafiekje.
tussen de 4000-5000rpm gaat hij even naar 1:14 dit is wat arm maar niet schokkend want je motor probeerd met behulp van de lambda sondes tussen de 2000-5000rpm zich af te regelen op lambda 1 = 1:14,7 dus nog armer.
Maar rijdt ook stukken zuiniger

echter wat zo'n vermogens grafiek niet verteld (want dit is gewoon volgas) is wat er gebeurt met andere gasstanden/toerentallen want daar is het verschil wel veel groter.
En daar zit ook de aanpassingen waarvoor de akra map echt nodig is als je met open dempers gaat rijden wink

Even een korte uitleg bij de grafieken:
rechtonder staan de TPS standen, linksonder de toerentallen en de hoogte is de brandstof

Akra (1600 x 962).jpg
 Beschrijving:
verloop brandstof tabel 990sm "akra". krijgt duidelijk bij de 2000-3000 en de 5000-5500 toeren. meer brandstof, dit is te zien aan de 2x bult die bij die toerentallen beginnen
 Bestandsgrootte:  204.94 KB
 Weergegeven:  3581 keer

Akra (1600 x 962).jpg

standaard (1600 x 962).jpg
 Beschrijving:
verloop brandstof tabel 990SM standaard. is een redelijk glade grafiek
 Bestandsgrootte:  198.68 KB
 Weergegeven:  359 keer

standaard (1600 x 962).jpg

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Even een oud topic oprakelen:
Ik rij met hetzelfde model als Demito (990 adventure van 2009, enkel de kleur verschilt, maar daar ligt het niet aan denk ik...) en heb een hele tijd gereden met wings en originele mapping. Op aanraden van de dealer heb ik dan maar eens de sportmapping geïnstalleerd, en inderdaad: veel soepeler rijgedrag, maar...
Ik ben van een verbruik van 6,5/100 km gestegen naar bijna 8,5/100km. Dit alles bij rustig rijden. Gisteren ging het lichtje branden bij 190 km. Dat vind ik toch wel wat te gortig.
Wat is jullie gedacht? Terug naar originele mapping? Of zijn er ondertussen tune ECU alternatieven die mij een soepele motor geven en een aanvaardbaar verbruik?

Mijnen SMT is net zuiniger geworden met de sport mapping??? Maar wel gemerkt dattie onderin veel te rijk staat, nu vertoef ik weinig in lagere toerental regionen, maar als je rustig rijdt zou het dan mss wel kunnen dattie meer verbruikt dan vroeger....

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: