Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
tafella

|
Geplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 10:12 Onderwerp: |
|
|
mss kun je even wat uitleg geven bij dit grafiekje....
_________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

|
Geplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 11:24 Onderwerp: |
|
|
Vermogen is leuk, maar wat belangrijker is is je vermogens afgifte. Wanneer dat vermogen in pieken komt is het onvoorspelbaar en minder bruikbaar. Ik heb voor de helderheid nog een vermogensgrafiek bijgevoegd van de andere dikke 5. De KTM990 staat ook hier tussen en heeft al de meest mooie vermogensloop. Maar zoals je in mijn grafiek kunt zien maakt de akra combo het nog net even mooier. Je kunt nu ook mooi zien waar je het meeste koppel/vermogen hebt.
De vlakke grafiek is het koppel
De stijle grafiek de pk' tjes
Het onderste deel van mijn grafiek is de afstelling van het blok rijk/arm, dit heeft ook invloed op je verbruik (+ nog vele andere factoren)
Voor de volledigheid moet even vermeld worden dat het om 2 types testbanken gaat, maar de vermogens meting is in grote lijnen het zelfde.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
223.44 KB |
Weergegeven: |
342 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
399.88 KB |
Weergegeven: |
405 keer |

|
_________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 12:30 Onderwerp: |
|
|
Kijk hoe lineair de ktm is tegenover die andere machines!
Wat mij wel verbaast is dat de KTM puur op cijfers als de minst sterke uit deze test komt.
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Vr, 28 Jan. 2011, 19:03 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Even een oud topic oprakelen:
Ik rij met hetzelfde model als Demito (990 adventure van 2009, enkel de kleur verschilt, maar daar ligt het niet aan denk ik...) en heb een hele tijd gereden met wings en originele mapping. Op aanraden van de dealer heb ik dan maar eens de sportmapping geïnstalleerd, en inderdaad: veel soepeler rijgedrag, maar...
Ik ben van een verbruik van 6,5/100 km gestegen naar bijna 8,5/100km. Dit alles bij rustig rijden. Gisteren ging het lichtje branden bij 190 km. Dat vind ik toch wel wat te gortig.
Wat is jullie gedacht? Terug naar originele mapping? Of zijn er ondertussen tune ECU alternatieven die mij een soepele motor geven en een aanvaardbaar verbruik? |
Mijnen SMT is net zuiniger geworden met de sport mapping??? Maar wel gemerkt dattie onderin veel te rijk staat, nu vertoef ik weinig in lagere toerental regionen, maar als je rustig rijdt zou het dan mss wel kunnen dattie meer verbruikt dan vroeger....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
|