lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Blijvend probleem koelvloeistof
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mrt. 2009, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

En zo hoort het! Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 7 Mrt. 2009, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

prima toch! en die R is inderdaad wel mooi smiley2
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MAS



Geregistreerd op: 17-8-2009
Berichten: 5
Woonplaats: Leerdam

BerichtGeplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik heb sinds 3 maanden een 950 model 2003 (45D km), erg te vreden over maar heb ook problemen met koelvloeistof verlies.

Als eerste hebben ze bij de KTM dealer de olie/waterpomp keerring / asje vervangen.

echter nog steeds verlies van 300cl koelvl. na een rit van 100 km.

Ze geven aan dat het dan de koppakking moet zijn en dat deze vervangen dient te worden.

Weet iemand wat hier de kosten van zijn?

Wat voor garanties heb je, zoals ik het op het forum lees dat kan het nog aan veel andere zaken liggen?

alvast bedankt voor de reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
joscha



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 34
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn 2004 model is nu ook het vermoeden dat de koppakking lek is.
Ik moet hem binnenkort langsbrengen en dan gaan ze verder kijken.

De afgelopen 2 jaren heb ik beschamend weinig de KTM gepakt.
Maar eigenlijk was het probleem al in de garantieperiode begonnen.
In jan. 2005 is de KTM op kenteken gekomen.
In aug. 2006 is hij voor zijn 15.000 beurt bij de dealer onderhouden.
Niet veel later in 2007 kwam de vloeistof er uit zetten via de overloop van het expansievat. In eerste instantie werd gedacht aan het niet goed ontluchten
zie ook: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1758&highlight=

Het vervangen van de radiatordop heeft ook niks gebracht.

Vorige maand bij de kleine beurt zijn ook verschillende pakkingen bij de pomp vervangen en zijn de aansluitingen van de slangen naar de radiator nagekeken op lekkages.
Het probleem is er echter nog steeds.
Vandaar dat hij in overleg met de dealer binnenkort toch terug gaat.

Een koppakking die er uitgeblazen wordt bij normaal gebruik is wel beschamend en ik verwacht toch wel enige coulance van KTM.

Het blijft een heerlijke motor en ik zou me geen betere kunnen wensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vermeld het maar ff, maar de eerste keer dat ze bij mijn LC8 de waterpomp vervangen hebben was het ook niet zo lang in orde.
Pas na de 2de waterpompset bleek het probleem opgelost. In de as van de eerste pomp zat een braam, niet normaal.

Een koppakking zou gepaard moeten gaan met mayonaise in de olie (zeker 300cc op 100km wreck ) denk ik dan, of klodders olie in het koelwater.

En dewelkste dan ? Die van de voorste of de achterste cylinder ? Gaan ze dan de beide koppen demonteren ?

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MAS



Geregistreerd op: 17-8-2009
Berichten: 5
Woonplaats: Leerdam

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Okt. 2009, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

De as hebben ze vervangen, was aardig ingesleten, radiatordop is ook vervangen
Koelvl. dat dat via de overdruk een keer uit de motor kwam was bruin/vies.
Blok moet er onder uit, aldus de dealer, lijkt me logisch dat ze beide pakkingen vervagen, toch?
wordt mi wel een dikke rekening, daar er aardig wat uren in gaan zitten (blok er onderuit) iemand ervaring mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Okt. 2009, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben maar een hobby meccano, maar als er een vermoeden is van lekke koppaking doe je doch een druktest op het koelcircuit? Dan weet je het zeker. Of zie ik dat te simpel?
Mijnen SMT kotste na zijn eerste serieuze rit ook koelvloeistof uit, maar dat kwam ondat de dealer blijkbaar koelvloeistof had bijgevuld of er gewoon te veel in het exp vatje zat af fabriek. Nadien nooit meer last gehad.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 6 Okt. 2009, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Ik ben maar een hobby meccano, maar als er een vermoeden is van lekke koppaking doe je doch een druktest op het koelcircuit? Dan weet je het zeker. Of zie ik dat te simpel?
Mijnen SMT kotste na zijn eerste serieuze rit ook koelvloeistof uit, maar dat kwam ondat de dealer blijkbaar koelvloeistof had bijgevuld of er gewoon te veel in het exp vatje zat af fabriek. Nadien nooit meer last gehad.


hij kan ook pas lekkage geven als hij echt warm is, en als hij koud staat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guzman



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: Breezand

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

MAS schreef:
De as hebben ze vervangen, was aardig ingesleten, radiatordop is ook vervangen
Koelvl. dat dat via de overdruk een keer uit de motor kwam was bruin/vies.
Blok moet er onder uit, aldus de dealer, lijkt me logisch dat ze beide pakkingen vervagen, toch?
wordt mi wel een dikke rekening, daar er aardig wat uren in gaan zitten (blok er onderuit) iemand ervaring mee?


Als je een beetje handig bent zou je het blok er zelf uit en in kunnen bouwen. Het kale blok aanleveren bij je dealer, scheelt je een hoop dure werkplaatsuren. Bij mijn dealer, (Verpalen in Krommenie) doen ze er niet moeilijk over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Eerlijk gezegd, als je een LC8 blok kan uitbouwen dan zie ik niet in waarom je dat blok nog naar een dealer moet sleuren om koppakkingen te vervangen...da's veel gemakkelijker dan de uitbouw van het blok.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Okt. 2009, 1:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi ik ben Rob en nieuw hier op het forum. Heb net een 950S Go!!! aangeschaft met 7500 km.
Ik had vooraf al in het forum gelezen over de verschillende problemen die zich voordoen bij de lc8.
Ik heb zelf gister 40 cc koelvloeistof bijgevuld;het nivo staat nu precies op minimaal. Dat stond het ook bij aanschaf een paar honderd kilometer terug,dus ff in de gaten houen.....
Ik heb redelijk wat sleutel-ervaring en met het koelvloeistofsysteem kan op zich niet zoveel mis:
Het lekt via de keerring het blok in (langzaam nivo-vermindering),of het systeem kookt over (lucht in het systeem of koppakking lek...)
Afpersen geeft vlgs mij geen garantie op een perfecte afdichting omdat de motor dan niet op bedrijfstemperatuur is, en je dan (volgens mij )geen 12+ bar op het systeem zet. Beter zou zijn een 12 bar via het bougiegat op een van de cylinders zetten en kijken of het systeem borrelt:weet je ook meteen welke koppakking er lekt. Moet je wel een aansluiting draaien natuurlijk.

Wou nog ff zeggen dat het een heerlijke motor is;ook in het terrein...en man!!! wat vraagt zo-n ding naar meer gas!!
Maakt echt de hooligan in je los.....als dat maar goed gaat...haha

En zelf blok uitbouwen en laten repareren door dealer lijkt me het beste...heb je iig garantie mocht hij weer gaan lekken

Succes thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.ktmpartfinder.com/pictureDisplayHandler.ashx?photopath=ktm_images/056253500.gif&width=800&height=600


Kan iemand mij aangeven welke onderdelen ik moet hebben om de waterpomp weer in orde te maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij alleen n'14, pakking met de stalen as (orgineel aluminium). Het is beter om gewoon alles te vervangen, n'7 t/m 13. Ik zou 7 en 8 (schroef+pomp waaier) laten voor wat het is.

Het lager kun je mooi plaatsen door het dekesel te verwarmen met een verfstripper of zo iets (min of 5 lekker warm stoken).

Succes!

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Okt. 2009, 3:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hier staat alles wat je weten moet...van A tot Z
www.ktm950.info/how/waterpump/ktm_water_pump.html
Succes...Rop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Okt. 2009, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tips.

Mijn SE heeft nu 30K gelopen en er verdwijnt teveel koelvloeistof.
Het word nu dus tijd om er werk van te maken.
Ik hoop dat het probleem hierna weer verdwijnt.

Is dit nu het gevolg van een slechte constructie en zijn we gedoemd om dit iedere 30K te doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif