Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Za, 7 Mrt. 2009, 18:40 Onderwerp: |
|
|
En zo hoort het! Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 7 Mrt. 2009, 20:31 Onderwerp: |
|
|
prima toch! en die R is inderdaad wel mooi  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
MAS
Geregistreerd op: 17-8-2009 Berichten: 5 Woonplaats: Leerdam
|
Geplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 11:02 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik heb sinds 3 maanden een 950 model 2003 (45D km), erg te vreden over maar heb ook problemen met koelvloeistof verlies.
Als eerste hebben ze bij de KTM dealer de olie/waterpomp keerring / asje vervangen.
echter nog steeds verlies van 300cl koelvl. na een rit van 100 km.
Ze geven aan dat het dan de koppakking moet zijn en dat deze vervangen dient te worden.
Weet iemand wat hier de kosten van zijn?
Wat voor garanties heb je, zoals ik het op het forum lees dat kan het nog aan veel andere zaken liggen?
alvast bedankt voor de reactie. |
|
Naar boven |
|
 |
joscha
Geregistreerd op: 28-1-2005 Berichten: 34 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 16:19 Onderwerp: |
|
|
Bij mijn 2004 model is nu ook het vermoeden dat de koppakking lek is.
Ik moet hem binnenkort langsbrengen en dan gaan ze verder kijken.
De afgelopen 2 jaren heb ik beschamend weinig de KTM gepakt.
Maar eigenlijk was het probleem al in de garantieperiode begonnen.
In jan. 2005 is de KTM op kenteken gekomen.
In aug. 2006 is hij voor zijn 15.000 beurt bij de dealer onderhouden.
Niet veel later in 2007 kwam de vloeistof er uit zetten via de overloop van het expansievat. In eerste instantie werd gedacht aan het niet goed ontluchten
zie ook: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1758&highlight=
Het vervangen van de radiatordop heeft ook niks gebracht.
Vorige maand bij de kleine beurt zijn ook verschillende pakkingen bij de pomp vervangen en zijn de aansluitingen van de slangen naar de radiator nagekeken op lekkages.
Het probleem is er echter nog steeds.
Vandaar dat hij in overleg met de dealer binnenkort toch terug gaat.
Een koppakking die er uitgeblazen wordt bij normaal gebruik is wel beschamend en ik verwacht toch wel enige coulance van KTM.
Het blijft een heerlijke motor en ik zou me geen betere kunnen wensen. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 3 Okt. 2009, 19:17 Onderwerp: |
|
|
Ik vermeld het maar ff, maar de eerste keer dat ze bij mijn LC8 de waterpomp vervangen hebben was het ook niet zo lang in orde.
Pas na de 2de waterpompset bleek het probleem opgelost. In de as van de eerste pomp zat een braam, niet normaal.
Een koppakking zou gepaard moeten gaan met mayonaise in de olie (zeker 300cc op 100km ) denk ik dan, of klodders olie in het koelwater.
En dewelkste dan ? Die van de voorste of de achterste cylinder ? Gaan ze dan de beide koppen demonteren ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
MAS
Geregistreerd op: 17-8-2009 Berichten: 5 Woonplaats: Leerdam
|
Geplaatst: Zo, 4 Okt. 2009, 10:51 Onderwerp: |
|
|
De as hebben ze vervangen, was aardig ingesleten, radiatordop is ook vervangen
Koelvl. dat dat via de overdruk een keer uit de motor kwam was bruin/vies.
Blok moet er onder uit, aldus de dealer, lijkt me logisch dat ze beide pakkingen vervagen, toch?
wordt mi wel een dikke rekening, daar er aardig wat uren in gaan zitten (blok er onderuit) iemand ervaring mee? |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 5 Okt. 2009, 12:45 Onderwerp: |
|
|
Ik ben maar een hobby meccano, maar als er een vermoeden is van lekke koppaking doe je doch een druktest op het koelcircuit? Dan weet je het zeker. Of zie ik dat te simpel?
Mijnen SMT kotste na zijn eerste serieuze rit ook koelvloeistof uit, maar dat kwam ondat de dealer blijkbaar koelvloeistof had bijgevuld of er gewoon te veel in het exp vatje zat af fabriek. Nadien nooit meer last gehad. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 6 Okt. 2009, 13:29 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Ik ben maar een hobby meccano, maar als er een vermoeden is van lekke koppaking doe je doch een druktest op het koelcircuit? Dan weet je het zeker. Of zie ik dat te simpel?
Mijnen SMT kotste na zijn eerste serieuze rit ook koelvloeistof uit, maar dat kwam ondat de dealer blijkbaar koelvloeistof had bijgevuld of er gewoon te veel in het exp vatje zat af fabriek. Nadien nooit meer last gehad. |
hij kan ook pas lekkage geven als hij echt warm is, en als hij koud staat niet. |
|
Naar boven |
|
 |
Guzman
Geregistreerd op: 11-9-2009 Berichten: 18 Woonplaats: Breezand
|
Geplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 20:04 Onderwerp: |
|
|
MAS schreef: | De as hebben ze vervangen, was aardig ingesleten, radiatordop is ook vervangen
Koelvl. dat dat via de overdruk een keer uit de motor kwam was bruin/vies.
Blok moet er onder uit, aldus de dealer, lijkt me logisch dat ze beide pakkingen vervagen, toch?
wordt mi wel een dikke rekening, daar er aardig wat uren in gaan zitten (blok er onderuit) iemand ervaring mee? |
Als je een beetje handig bent zou je het blok er zelf uit en in kunnen bouwen. Het kale blok aanleveren bij je dealer, scheelt je een hoop dure werkplaatsuren. Bij mijn dealer, (Verpalen in Krommenie) doen ze er niet moeilijk over. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 7 Okt. 2009, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Eerlijk gezegd, als je een LC8 blok kan uitbouwen dan zie ik niet in waarom je dat blok nog naar een dealer moet sleuren om koppakkingen te vervangen...da's veel gemakkelijker dan de uitbouw van het blok. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Vr, 9 Okt. 2009, 1:05 Onderwerp: |
|
|
Hoi ik ben Rob en nieuw hier op het forum. Heb net een 950S Go!!! aangeschaft met 7500 km.
Ik had vooraf al in het forum gelezen over de verschillende problemen die zich voordoen bij de lc8.
Ik heb zelf gister 40 cc koelvloeistof bijgevuld;het nivo staat nu precies op minimaal. Dat stond het ook bij aanschaf een paar honderd kilometer terug,dus ff in de gaten houen.....
Ik heb redelijk wat sleutel-ervaring en met het koelvloeistofsysteem kan op zich niet zoveel mis:
Het lekt via de keerring het blok in (langzaam nivo-vermindering),of het systeem kookt over (lucht in het systeem of koppakking lek...)
Afpersen geeft vlgs mij geen garantie op een perfecte afdichting omdat de motor dan niet op bedrijfstemperatuur is, en je dan (volgens mij )geen 12+ bar op het systeem zet. Beter zou zijn een 12 bar via het bougiegat op een van de cylinders zetten en kijken of het systeem borrelt:weet je ook meteen welke koppakking er lekt. Moet je wel een aansluiting draaien natuurlijk.
Wou nog ff zeggen dat het een heerlijke motor is;ook in het terrein...en man!!! wat vraagt zo-n ding naar meer gas!!
Maakt echt de hooligan in je los.....als dat maar goed gaat...haha
En zelf blok uitbouwen en laten repareren door dealer lijkt me het beste...heb je iig garantie mocht hij weer gaan lekken
Succes  |
|
Naar boven |
|
 |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Do, 29 Okt. 2009, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij alleen n'14, pakking met de stalen as (orgineel aluminium). Het is beter om gewoon alles te vervangen, n'7 t/m 13. Ik zou 7 en 8 (schroef+pomp waaier) laten voor wat het is.
Het lager kun je mooi plaatsen door het dekesel te verwarmen met een verfstripper of zo iets (min of 5 lekker warm stoken).
Succes! _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
|
Naar boven |
|
 |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Vr, 30 Okt. 2009, 9:32 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tips.
Mijn SE heeft nu 30K gelopen en er verdwijnt teveel koelvloeistof.
Het word nu dus tijd om er werk van te maken.
Ik hoop dat het probleem hierna weer verdwijnt.
Is dit nu het gevolg van een slechte constructie en zijn we gedoemd om dit iedere 30K te doen? |
|
Naar boven |
|
 |
|