lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

hard remmen vergt VEEL handkracht
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

remolie, remvloeistof typfoutje???? Met mijn 17jaar motorervaring, weer of geen weer, ben ik er idd ook al een tijdje achter dat remvloeistof en water van elkaar houden.
Dat het geen olie maar een alcohol was wist ik niet, het verklaart in elk geval het fenomeen.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste week is de slag met de voorhandel een stuk korter en remt hij spontaan een heel stuk harder op het voorwiel, dit lijkt alleen maar ''erger'' te worden (mm werk). Ook loopt het wiel niet echt vrij van de schijf.

Hoe kan ik weer wat meer handel spelling krijgen (zonder er bewust te beluchten) en betere vrijloop van het wiel?

Achte loopt de schijf soms ook wat aan. Met een paar tikjes op de rem is dit over.

Kan dit vuil zijn? Of iets anders?

vast weer bedankt & groeten,

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

'speling'op de handle krijg je gewoon door het rode stelknopje in de hendel wat verder 'los'te draaien.

Acxhterrem die sleept: Wiel eruit halen, zuigertjes even naar binnen pompen net een bandenlichter ofzo ertussen (dat ze er net niet uit vallen), en de hele zaak goed schoonspuiten met met reiniger, en daarna lekker inspuiten met teflonpray, of inkliederen met remcilinder'vet'(die blauwe smurf).
Een paar keer heen en weer bewegen help ook goed.

Verder lekker wat remvloeistof doorpompen, zodat het allemaal weer schoon is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Gerben,

het zelfde geldt neem ik aan voor het voorwiel? Die teflonspray kan geen kwaad=glibberige remblokjes?

bedankt & groeten,

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Euhm sorry:

WEL EERST JE REMBLOKKEN ERUIT HALEN idd


ik was het vergeten erbij te zeggen, maar als je dat niet doet kan je natuurlijk ook niet goed bij de zuigertjes.

Remblokken eruit is (achter) 2 clipjes verwijderen en de pen eruit.. 15 seconden werk smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dat eruit halen van de blokjes had ik al aangenomen maar het ging me meer om het mogelijk lekken van die dunne spray op de schijf/blokken.

Wat is er zo bijzonder aan dat blauwe vet (en heeft een normale motorzaak dit)?

Groeten Koen

P.S. Had al aan de ZWARTE stelschroef gedraaid maar er gebeurde niks merkbaars. Meer slagen draaien?

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Dec. 2008, 1:33    Onderwerp: Reageer met quote

ja, gewoon veel slagen draaien. (is gewoon een stelschroef)


remcilindervet, koop je bij bijna iedere automaterialenzaak. Maar lekker regelmatig teflonspray doet het ook prima!
(koop je gewoon bij een fietsenzaak, polo, of automaterialenzaak)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 1:00    Onderwerp: Reageer met quote

De wielen er maar eens uitgehaald en de remmen en blokjes maar eens vrij gemaakt van de pekel, remstof, witte rotzooi, lichte roest. Ingemseert met die speciale remvet (ziet eruit als vasaline) EN

remt weer als een tierelier,

Begrijp alleen nog niet wat de blokken weer vrij maakt van de schijven, lijkt een passief proces. Misschien dat het daarom weer beter gaat na wat opschonen.

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

De keerringen vervormen tijdens het remmen, en na het lossen van de remdruk horen de keerringen de zuigers iets terug te trekken, als de zuigers zwaar lopen, dan wordt dat terugtrekken verhinderd, en blijven de blokken aanlopen op de schijf lijkt mij wink3
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
De keerringen vervormen tijdens het remmen, en na het lossen van de remdruk horen de keerringen de zuigers iets terug te trekken, als de zuigers zwaar lopen, dan wordt dat terugtrekken verhinderd, en blijven de blokken aanlopen op de schijf lijkt mij wink3


klopt, de keerringen hebben een rechthoekige diameter (heb ik al op andere moto's gezien). Die "rechthoek" wordt tot een parallellogram gewrongen wanneer de remzuigertjes tijdens het remmen naar buiten worden gedrukt. Los de rem en die keerringen nemen terug hun originele vorm aan, zijnde met een rechthoekige doorsnede. Daarbij trekken ze dus ook de zuigertjes weer mee naar binnen.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif