Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 20:16 Onderwerp: |
|
|
remolie, remvloeistof typfoutje???? Met mijn 17jaar motorervaring, weer of geen weer, ben ik er idd ook al een tijdje achter dat remvloeistof en water van elkaar houden.
Dat het geen olie maar een alcohol was wist ik niet, het verklaart in elk geval het fenomeen. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:05 Onderwerp: |
|
|
De laatste week is de slag met de voorhandel een stuk korter en remt hij spontaan een heel stuk harder op het voorwiel, dit lijkt alleen maar ''erger'' te worden (mm werk). Ook loopt het wiel niet echt vrij van de schijf.
Hoe kan ik weer wat meer handel spelling krijgen (zonder er bewust te beluchten) en betere vrijloop van het wiel?
Achte loopt de schijf soms ook wat aan. Met een paar tikjes op de rem is dit over.
Kan dit vuil zijn? Of iets anders?
vast weer bedankt & groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:09 Onderwerp: |
|
|
'speling'op de handle krijg je gewoon door het rode stelknopje in de hendel wat verder 'los'te draaien.
Acxhterrem die sleept: Wiel eruit halen, zuigertjes even naar binnen pompen net een bandenlichter ofzo ertussen (dat ze er net niet uit vallen), en de hele zaak goed schoonspuiten met met reiniger, en daarna lekker inspuiten met teflonpray, of inkliederen met remcilinder'vet'(die blauwe smurf).
Een paar keer heen en weer bewegen help ook goed.
Verder lekker wat remvloeistof doorpompen, zodat het allemaal weer schoon is. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Gerben,
het zelfde geldt neem ik aan voor het voorwiel? Die teflonspray kan geen kwaad=glibberige remblokjes?
bedankt & groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:28 Onderwerp: |
|
|
Euhm sorry:
WEL EERST JE REMBLOKKEN ERUIT HALEN idd
ik was het vergeten erbij te zeggen, maar als je dat niet doet kan je natuurlijk ook niet goed bij de zuigertjes.
Remblokken eruit is (achter) 2 clipjes verwijderen en de pen eruit.. 15 seconden werk  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Ma, 22 Dec. 2008, 23:48 Onderwerp: |
|
|
Dat eruit halen van de blokjes had ik al aangenomen maar het ging me meer om het mogelijk lekken van die dunne spray op de schijf/blokken.
Wat is er zo bijzonder aan dat blauwe vet (en heeft een normale motorzaak dit)?
Groeten Koen
P.S. Had al aan de ZWARTE stelschroef gedraaid maar er gebeurde niks merkbaars. Meer slagen draaien? _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 28 Dec. 2008, 1:33 Onderwerp: |
|
|
ja, gewoon veel slagen draaien. (is gewoon een stelschroef)
remcilindervet, koop je bij bijna iedere automaterialenzaak. Maar lekker regelmatig teflonspray doet het ook prima!
(koop je gewoon bij een fietsenzaak, polo, of automaterialenzaak) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 1:00 Onderwerp: |
|
|
De wielen er maar eens uitgehaald en de remmen en blokjes maar eens vrij gemaakt van de pekel, remstof, witte rotzooi, lichte roest. Ingemseert met die speciale remvet (ziet eruit als vasaline) EN
remt weer als een tierelier,
Begrijp alleen nog niet wat de blokken weer vrij maakt van de schijven, lijkt een passief proces. Misschien dat het daarom weer beter gaat na wat opschonen.
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 11:32 Onderwerp: |
|
|
De keerringen vervormen tijdens het remmen, en na het lossen van de remdruk horen de keerringen de zuigers iets terug te trekken, als de zuigers zwaar lopen, dan wordt dat terugtrekken verhinderd, en blijven de blokken aanlopen op de schijf lijkt mij  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 16 Jan. 2009, 15:52 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | De keerringen vervormen tijdens het remmen, en na het lossen van de remdruk horen de keerringen de zuigers iets terug te trekken, als de zuigers zwaar lopen, dan wordt dat terugtrekken verhinderd, en blijven de blokken aanlopen op de schijf lijkt mij  |
klopt, de keerringen hebben een rechthoekige diameter (heb ik al op andere moto's gezien). Die "rechthoek" wordt tot een parallellogram gewrongen wanneer de remzuigertjes tijdens het remmen naar buiten worden gedrukt. Los de rem en die keerringen nemen terug hun originele vorm aan, zijnde met een rechthoekige doorsnede. Daarbij trekken ze dus ook de zuigertjes weer mee naar binnen. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|