lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

bout afgebroken
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 100
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Di, 15 Feb. 2022, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, duidelijk !
Die prijs vind ik zéér schappelijk !
Nogmaals: fijn dat het goed is gekomen.
Ik haal elk jaar wel een paar keer een motor overhoop maar dit vind ik 'by far' het meest zenuwslopende karwei.

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bennym



Geregistreerd op: 12-2-2022
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Do, 24 Mrt. 2022, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

En wie was de vakman?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 24 Mrt. 2022, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

De vakman was Ivan Vangenechten uit Geel, die een topzaak runt en tegenwoordig ook Sherco doet, naast Husqvarna. En hij laat dus ook geen KTM-man in de kou staan!
Daar mag idd gerust reclame voor worden gemaakt.

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DjanGO!!!



Geregistreerd op: 5-6-2019
Berichten: 43
Woonplaats: omgeving Weert

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Dec. 2024, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien als mosterd na de maaltijd gezien de datum van dit item…
In het verleden heb ik dit euvel bij verschillende motoren meegemaakt. Gezien het feit dat ik zomer en winter afhankelijk was van de motor (150 km per dag) zal ook pekel bijgedragen hebben aan de roestvorming.
Heb een afgebroken stud altijd kunnen verwijderen op de een of andere manier als hierboven beschreven. Ook heb ik messing moeren geprobeerd, en ook weer van afgestapt want het probleem 'de verroeste schroefdraad van de stud' blijft waardoor de schroefdraad van de messing moer als eerste de geest geeft.
Nu zet ik de uitlaat gewoon vast (al dan niet met kopervet) en draai vervolgens een dopmoer (rvs) op de uitstekende schroefdraad zodat deze als een borgmoer aansluit op de originele moer. Eventueel een ringetje gebruiken of einde inkorten als uitstekend deel te lang is. De schroefdraad is zo prima beschermd tegen corrosie. Nooit meer problemen gehad.

_________________
Latcho Drom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif