Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Garfield

|
Geplaatst: Di, 15 Feb. 2022, 11:38 Onderwerp: |
|
|
Ah, duidelijk !
Die prijs vind ik zéér schappelijk !
Nogmaals: fijn dat het goed is gekomen.
Ik haal elk jaar wel een paar keer een motor overhoop maar dit vind ik 'by far' het meest zenuwslopende karwei. _________________ Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure. |
|
Naar boven |
|
 |
Bennym
|
Geplaatst: Do, 24 Mrt. 2022, 14:27 Onderwerp: |
|
|
En wie was de vakman? |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 24 Mrt. 2022, 18:33 Onderwerp: |
|
|
De vakman was Ivan Vangenechten uit Geel, die een topzaak runt en tegenwoordig ook Sherco doet, naast Husqvarna. En hij laat dus ook geen KTM-man in de kou staan!
Daar mag idd gerust reclame voor worden gemaakt. _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
DjanGO!!!
|
Geplaatst: Vr, 20 Dec. 2024, 14:51 Onderwerp: |
|
|
Misschien als mosterd na de maaltijd gezien de datum van dit item…
In het verleden heb ik dit euvel bij verschillende motoren meegemaakt. Gezien het feit dat ik zomer en winter afhankelijk was van de motor (150 km per dag) zal ook pekel bijgedragen hebben aan de roestvorming.
Heb een afgebroken stud altijd kunnen verwijderen op de een of andere manier als hierboven beschreven. Ook heb ik messing moeren geprobeerd, en ook weer van afgestapt want het probleem 'de verroeste schroefdraad van de stud' blijft waardoor de schroefdraad van de messing moer als eerste de geest geeft.
Nu zet ik de uitlaat gewoon vast (al dan niet met kopervet) en draai vervolgens een dopmoer (rvs) op de uitstekende schroefdraad zodat deze als een borgmoer aansluit op de originele moer. Eventueel een ringetje gebruiken of einde inkorten als uitstekend deel te lang is. De schroefdraad is zo prima beschermd tegen corrosie. Nooit meer problemen gehad. _________________ Latcho Drom |
|
Naar boven |
|
 |
|