Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2015, 22:51 Onderwerp: |
|
|
Testrit gedaan van 50 km autostrade met hoog toerental , is moeilijk om ver te rijden want
- injectie cleaner toegevoegd op volle tanken, halve bus
-valt nog steeds stil tussen schakelen op of af maakt niet uit, dus wel spannend om de koppeling te lossen meestal blokkeert het achterwiel
- remt veel harder of bij loslaten vh gas
-wil tijdens een rit en na stilvallen niet meer starten zonder gas geven
-Heb wings uitlaten zonder akra map al zo'n 40000km
- Heb 50000 km en niet 65
Zit ook te denken aan de tps _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 4:10 Onderwerp: |
|
|
wie zegt eigenlijk dat je injectie vuil is ?????
standaard of koppeling censors al eens gecontroleerd ...... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 11:47 Onderwerp: |
|
|
ja wat je nu beschrijft lijkt me geen injector-vuil probleem.
Volgens mij heb je 2 injectoren (ik heb een Carb ) en die worden nooit allebei gelijk vies.
Stilvallen bij koppeling intrekken tussen het schakelen lijkt meer op een sensor probleem, ofwel een asynchrone Throttlebody.
Wings: heb je ook de SAS er af? SAS-'fake' weerstand ok? Zonder dat ding geeft wel rare errors soms.
Kan zijn dat je lambda regeling nu wel echt de mist in gaat (met de originele
mapping staan die sensors immers nog aan!)
Koppelings-sensor die het niet doet: dan hanteert ie waarschijnlijk de verkeerde mapping!
Wanneer gebeurd het precies:
- alleen bij hogere rijsnelheden tijdens ontkoppelen (mogelijk een rijwind/air-box drukprobleem)
- ook bij stilstand? dan meer sensor probleem _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 11:59 Onderwerp: |
|
|
Wanneer zijn je kleppen voor het laatst gecontroleerd?... _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 12:40 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Wanneer zijn je kleppen voor het laatst gecontroleerd?... |
Vorige week, alles binnen de specs gezet.
Probleem van te laag toerental voor en na hetzelfde _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 13:37 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ja wat je nu beschrijft lijkt me geen injector-vuil probleem.
Volgens mij heb je 2 injectoren (ik heb een Carb ) en die worden nooit allebei gelijk vies.
Stilvallen bij koppeling intrekken tussen het schakelen lijkt meer op een sensor probleem, ofwel een asynchrone Throttlebody.
Wings: heb je ook de SAS er af? SAS-'fake' weerstand ok? Zonder dat ding geeft wel rare errors soms.
Kan zijn dat je lambda regeling nu wel echt de mist in gaat (met de originele
mapping staan die sensors immers nog aan!)
Koppelings-sensor die het niet doet: dan hanteert ie waarschijnlijk de verkeerde mapping!
Wanneer gebeurd het precies:
- alleen bij hogere rijsnelheden tijdens ontkoppelen (mogelijk een rijwind/air-box drukprobleem)
- ook bij stilstand? dan meer sensor probleem |
Sensor van de koppeling is doorgebrugd
Sas is er af, weerstand is er, wil hem wel eens nameten. Welke waarde moet ie hebben?
Wanneer gebeurt het precies
-Bij alle snelheden traag snel valt hij stil. Omdat het toerental terugvalt tot 1000rpm tussen schakelbeurten.
-Ook bij stilstand valt hij stil
Dus algemeen te laag stationair toerental... _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 14:08 Onderwerp: |
|
|
ja... Idle-speed control die niet werkt dus.
- Staat ie aan in mapping? (of heeft er iemand met die mapping geklooid?)
Vrees dat je hem toch echt aan de compu moet hangen en de parameters nazoeken.
(ik weet niet zeker wat er bij de 990 gebeurt als je de koppelingsswitch overbrugd. Bij de 690 ging dat fout, omdat ie een aparte clutch-pulled-mapping heeft)
Persoonlijk zou ik die laten zitten en het start-interlock relais uitnemen en overbruggen (meen dat dat bij de 990 hetzelfde is).
Sluit de clutch switch weer eens aan en kijk of ie dan nog steeds fout is.
(overburgd = koppeling altijd ingetrokken immers!)
ps.: soortgelijk gedrag had mijn 690 als de SAI (SAS) wel UIT stond, maar er geen weerstand aan hing: dan ging alles goed totdat je de koppeling introk.. en dan viel de stationait regeling weg... heel raar verschijnsel. Maar goed... 990 =/= 690. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 14:29 Onderwerp: |
|
|
Zoals deze man aan de hand heeft
http://youtu.be/nxcyCw_hoOc _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 17:24 Onderwerp: |
|
|
ja maar met een vergulde airbox moet je ook niet klagen he!
mooi uitzien en goed rijden gaan nu eenmaal niet zo goed samen.. lol _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Ma, 29 Jun. 2015, 18:26 Onderwerp: |
|
|
De koppelingschakelaar is stuk, is het een maak- of verbreekschakelaar??
NO of NC ?? _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Jun. 2015, 23:20 Onderwerp: |
|
|
in meen een een NO (dus contact bij intrekken koppeling)
ik vergeet het altijd.. maar de test is simpel:
- als je de koppeling ingetrokken hebt mag je met de standaard uitgeklapt en/of in de versnelling WEL starten. Als je dan de koppeling los laat om weg te rijden met de zijstand uit, dan slaat ie af.
dus.. haal de switch er af en test of je mag starten met de zijstand uitgeklapt. Mag dat, dan DENKT ie dus dat je de koppeling getrokken had.
succes.
weet niet welke 990 je precies hebt. Maar als je van je interlock af wil, kun je dus beter de koppeling gewoon laten alsof ie NIET-getrokken is (normaal rijden dus), maar dan het start-interlock relais uitnemen en overbruggen. Dan mag je altijd starten.
LET WEL OP: dus ook in de versnelling, en daar kan je natuurlijk dingen mee mollen enzo.. ook gevaar zijstandaard ...!
(cover my ass etc..ect..) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2015, 17:10 Onderwerp: |
|
|
NO denk ik ook
ik ga een nieuw exemplaar zoeken, alleen de drukknop, niet de gehele kabel want die kost bij KTM 39euro , de druknop alleen rond de 9 wel een beetje zoeken...
B _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
|