lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

injectie kuisen, hoe?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jun. 2015, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Testrit gedaan van 50 km autostrade met hoog toerental , is moeilijk om ver te rijden want

- injectie cleaner toegevoegd op volle tanken, halve bus
-valt nog steeds stil tussen schakelen op of af maakt niet uit, dus wel spannend om de koppeling te lossen meestal blokkeert het achterwiel
- remt veel harder of bij loslaten vh gas
-wil tijdens een rit en na stilvallen niet meer starten zonder gas geven


-Heb wings uitlaten zonder akra map al zo'n 40000km
- Heb 50000 km en niet 65


Zit ook te denken aan de tps

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 4:10    Onderwerp: Reageer met quote

wie zegt eigenlijk dat je injectie vuil is ?????
standaard of koppeling censors al eens gecontroleerd ......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

ja wat je nu beschrijft lijkt me geen injector-vuil probleem.

Volgens mij heb je 2 injectoren (ik heb een Carb smiley ) en die worden nooit allebei gelijk vies.

Stilvallen bij koppeling intrekken tussen het schakelen lijkt meer op een sensor probleem, ofwel een asynchrone Throttlebody.

Wings: heb je ook de SAS er af? SAS-'fake' weerstand ok? Zonder dat ding geeft wel rare errors soms.

Kan zijn dat je lambda regeling nu wel echt de mist in gaat (met de originele
mapping staan die sensors immers nog aan!)

Koppelings-sensor die het niet doet: dan hanteert ie waarschijnlijk de verkeerde mapping!



Wanneer gebeurd het precies:
- alleen bij hogere rijsnelheden tijdens ontkoppelen (mogelijk een rijwind/air-box drukprobleem)
- ook bij stilstand? dan meer sensor probleem

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer zijn je kleppen voor het laatst gecontroleerd?...
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Wanneer zijn je kleppen voor het laatst gecontroleerd?...


Vorige week, alles binnen de specs gezet.
Probleem van te laag toerental voor en na hetzelfde

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ja wat je nu beschrijft lijkt me geen injector-vuil probleem.

Volgens mij heb je 2 injectoren (ik heb een Carb smiley ) en die worden nooit allebei gelijk vies.

Stilvallen bij koppeling intrekken tussen het schakelen lijkt meer op een sensor probleem, ofwel een asynchrone Throttlebody.

Wings: heb je ook de SAS er af? SAS-'fake' weerstand ok? Zonder dat ding geeft wel rare errors soms.

Kan zijn dat je lambda regeling nu wel echt de mist in gaat (met de originele
mapping staan die sensors immers nog aan!)

Koppelings-sensor die het niet doet: dan hanteert ie waarschijnlijk de verkeerde mapping!



Wanneer gebeurd het precies:
- alleen bij hogere rijsnelheden tijdens ontkoppelen (mogelijk een rijwind/air-box drukprobleem)
- ook bij stilstand? dan meer sensor probleem


Sensor van de koppeling is doorgebrugd
Sas is er af, weerstand is er, wil hem wel eens nameten. Welke waarde moet ie hebben?

Wanneer gebeurt het precies
-Bij alle snelheden traag snel valt hij stil. Omdat het toerental terugvalt tot 1000rpm tussen schakelbeurten.
-Ook bij stilstand valt hij stil

Dus algemeen te laag stationair toerental...

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

ja... Idle-speed control die niet werkt dus.

- Staat ie aan in mapping? (of heeft er iemand met die mapping geklooid?)

Vrees dat je hem toch echt aan de compu moet hangen en de parameters nazoeken.

(ik weet niet zeker wat er bij de 990 gebeurt als je de koppelingsswitch overbrugd. Bij de 690 ging dat fout, omdat ie een aparte clutch-pulled-mapping heeft)
Persoonlijk zou ik die laten zitten en het start-interlock relais uitnemen en overbruggen (meen dat dat bij de 990 hetzelfde is).

Sluit de clutch switch weer eens aan en kijk of ie dan nog steeds fout is.
(overburgd = koppeling altijd ingetrokken immers!)

ps.: soortgelijk gedrag had mijn 690 als de SAI (SAS) wel UIT stond, maar er geen weerstand aan hing: dan ging alles goed totdat je de koppeling introk.. en dan viel de stationait regeling weg... heel raar verschijnsel. Maar goed... 990 =/= 690.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals deze man aan de hand heeft

http://youtu.be/nxcyCw_hoOc

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

ja maar met een vergulde airbox moet je ook niet klagen he!

mooi uitzien en goed rijden gaan nu eenmaal niet zo goed samen.. lol

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2015, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

De koppelingschakelaar is stuk, is het een maak- of verbreekschakelaar??

NO of NC ??

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2015, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

in meen een een NO (dus contact bij intrekken koppeling)


ik vergeet het altijd.. maar de test is simpel:

- als je de koppeling ingetrokken hebt mag je met de standaard uitgeklapt en/of in de versnelling WEL starten. Als je dan de koppeling los laat om weg te rijden met de zijstand uit, dan slaat ie af.

dus.. haal de switch er af en test of je mag starten met de zijstand uitgeklapt. Mag dat, dan DENKT ie dus dat je de koppeling getrokken had.

succes.

weet niet welke 990 je precies hebt. Maar als je van je interlock af wil, kun je dus beter de koppeling gewoon laten alsof ie NIET-getrokken is (normaal rijden dus), maar dan het start-interlock relais uitnemen en overbruggen. Dan mag je altijd starten.

LET WEL OP: dus ook in de versnelling, en daar kan je natuurlijk dingen mee mollen enzo.. ook gevaar zijstandaard ...!
(cover my ass etc..ect..)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jul. 2015, 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

NO denk ik ook

ik ga een nieuw exemplaar zoeken, alleen de drukknop, niet de gehele kabel want die kost bij KTM 39euro shocked2 , de druknop alleen rond de 9 thumbsup wel een beetje zoeken...

B

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif