Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

|
Geplaatst: Di, 13 Jun. 2006, 17:32 Onderwerp: |
|
|
Vandaag gelijk met de "vakantiebeurt"gelijk maar geinvesteerd in een reserve zuiger /cilinder setje. (die daar beneden op het blok).
Kost wel 120 euro, maar zo ga ik een stuk geruster op vakantie
Samen met een potje olie en een vulspuit ligt hij in de bak onder het zadel
Ik hoop dat ik hem voor niets heb aangeschaft.
Heb ook gehoord dat een nieuw setje monteren alleen maar zin heeft in combinatie met de laatste nieuwe drukstift, anders heb je alleen maar meer kans dat het weer gebeurd
De kop van de oude types drukstiften schijnen meer te "wringen"op het zuigertje zodat die weer eerder gaat kantelen.
Vanaf 2003 zijn er nl zo'n 3 verschillende types drukstiften geweest,
ik rij met de nieuwste weet ik  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Di, 13 Jun. 2006, 18:54 Onderwerp: |
|
|
Weet je toevallig ook wanneer de laatste versie van die drukstift is op de markt gekomen
Ik heb een Adv van bouwjaar 3/2004 als er nog recenter een drukstift is uitgekomen zou ik dat graag geweten hebben
De mijne stond trouwens na wel geteld 13km langs de kant met een kapotte koppeling.
Sinsdien geen problemen, meer gehad.
12500km  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 13 Jun. 2006, 19:22 Onderwerp: |
|
|
dukerider schreef: | Weet je toevallig ook wanneer de laatste versie van die drukstift is op de markt gekomen
Ik heb een Adv van bouwjaar 3/2004 als er nog recenter een drukstift is uitgekomen zou ik dat graag geweten hebben
De mijne stond trouwens na wel geteld 13km langs de kant met een kapotte koppeling.
Sinsdien geen problemen, meer gehad.
12500km  |
Bij mijn weten is de laatste nieuwe stift in 2005 gekomen, en had 2 voorgangers die grotendeels van lichtmetaal waren.(met een stalen kop).
De nieuwste is geheel van staal, is dunner als zijn voorgangers, en kostte mij destijds iets van 30 euro. NR 60032054300.
Als je een beetje handig bent, kun je hem zelf in een kwartier tijd vervangen.
Let wel, ik wil geen paniek veroorzaken, als je kopp lekker werkt, houwen zo, niet aan rommelen
Volgens mij durven een hoop dealers bij een probleem niet ALLES te vervangen, maar gaan ze zitten rommelen met alleen het zuigertje en/of O ring vervangen, en dan beginnen de problemen opnieuw
Als je het goed wilt doen, compleet setje vervangen, EN zorgen dat je de nieuwste drukstift er in hebt zitten. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Di, 13 Jun. 2006, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Bij mijn motor werd inderdaad alles beneden aan het blok in één keer vervangen en sinsdien no more problems.
Zolang alles werkt doe ik er ook niks aan, maar als hij het nog eens begeeft gaat er ook een nieuwe stift in.
Thanks voor de info  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Marja

Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Wo, 14 Jun. 2006, 7:59 Onderwerp: |
|
|
uuhm iets ging mis.....
Laatst aangepast door Marja op Wo, 14 Jun. 2006, 8:06, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Marja

Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Wo, 14 Jun. 2006, 8:04 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Marja,
weet je misschien ook te vertellen wat dat mannetje er aan gedaan heeft? (en wat jouw probleem met de koppeling was), dan helpt dat ons misschien met onze koppelingsproblemen op te lossen.
grts |
Omdat er geen druk meer was in het systeem had ik problemen , de O-ring en t zuigertje zijn vervangen, ong. 10.000km geleden.
gr.m |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 17 Jun. 2006, 4:49 Onderwerp: |
|
|
Dame en Heren,
Bedankt voor jullie reacties . Ben zelf nog eens flink aan het ontluchten gegaan (na navraag bleek de olie er 15d km in te zitten) en heb alles nog eens lekker door gespoeld. Tot nu toe gaat alles nog naar wens. Heb wel een revisie-setje besteld....je weet het niet hè! _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Za, 17 Jun. 2006, 17:55 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de 950 weer opgehaald,...alles is vervangen, bovenzijde en aan de onderzijde....schakelt weer als vanouds !
Geen revisiesetjes meer en andere o-ringen ,..kompleet vervangen !
Nu hopen dat het niet meer terug komt ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 17 Jun. 2006, 19:14 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: | Vandaag de 950 weer opgehaald,...alles is vervangen, bovenzijde en aan de onderzijde....schakelt weer als vanouds !
Geen revisiesetjes meer en andere o-ringen ,..kompleet vervangen !
Nu hopen dat het niet meer terug komt ! |
Tof!!
Wedden dat hij nu goed blijft  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 10:38 Onderwerp: |
|
|
Ennn nou ben ik aan de beurt, gisteren naar Motor2000 voor modificatie achterrem.....waar ik dus geen probleem mee had, begint op de terugweg de koppeling steeds slechter te werken, vooral bij stoplichten zwaar kl*t*n
Thuisgekomen en ja hoor vloeistof onderaan het blok bij het cilindertje
Zit nu alleen maar lucht in het systeem
samen met Motor2000 maar effe kijken hoe we dit gaan oplossen
Trouwens waarom heeft dat ding geen kabel bediende koppeling? De afgelopen 25 jaar met motoren met een kabeltje aan de koppeling nooit last gehad.....
Als ik de verhalen op de diverse fora zo lees neem ik voortaan maar wat van die SAE10 olie mee op reis
Mischien moet KTM een soort Scottoiler bouwen voor die koppeling, als ie dan al gaat lekken wordt gewoon het niveau aangevuld  |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Lees eens hier: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1160
Quote: | available in black anodize, this 6061-t6 billet aluminum slave cylinder is not only a beautiful addition to your bike but a functional one as well. it has been designed to be a direct bolt-on replacement for the troublesome stock unit. design features include dual seals to eliminate leakage and is backed by our 10 year/unlimited mileage warranty against seal failure. |
Ik heb hem erop zitten en het koppeld beter als ooit !
Na 5 keer deze shit gehad te hebben was ik het helemaal zat, de 2005 weggedaan en een 2007 ervoor terug met gemodificeerde koppelingscylinder.
Echter is die er bij de 1000km beurt afgehaald en zit de vervanger van www.evoluzione.net erop,...de orginele zit bij de onderdelenvoorraad onder het zadel
daar heb ik ietsje meer vertrouwen in !
Het geintje koste me €170,- + €50 aan customs,...maar is me die ellende meer dan zat !
Ik rij tot nu toe ieder KM met een BIG smile !
Zeg maar tegen Erwin, dat dit de enige goede oplossing is,waarschijnlijk kent hij deze al van de Aprilia-jongens.....de gemodificeerde orginele unit werkt nog steeds met slechts één zuigertje en o-ring,...zal niet veel uitmaken denk ik ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 20:25 Onderwerp: |
|
|
Had ik gezien Theo, ziet er goed uit
En na 5 keer ja dan wil je gewoon van het gezeur af zijn, ik weet niet of ik na 5 keer weer een nieuwe KTM zou overwegen.....(vind die nieuwe Tiger 1050 toch wel erg mooi )
Deze keer nog maar de originele, mocht het dan weer mis gaan dan is dit een hele goede optie
Konden ze het trouwens niet voor 169,- Euro versturen?, volgens mij is de grens voor invoerrechten vanuit de US 170,- Euro..... |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 21:13 Onderwerp: |
|
|
Hallo BK,
Ik heb bij Sommer geregeld dat ze me die nieuwe 2007 versie installeren. Daar is de cilinder flink groter en zijn er geen problemen meer mee.
Misschien is dat ook een goede optie voor jou.
Succes, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 23:02 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Hallo BK,
Ik heb bij Sommer geregeld dat ze me die nieuwe 2007 versie installeren. Daar is de cilinder flink groter en zijn er geen problemen meer mee.
Misschien is dat ook een goede optie voor jou.
Succes, Ad |
Die komt er zowiezo op als het garantie is,....ik hoop dat het probleem weg blijft bij je,....ik geloofde er niet in en nam het zekere voor het onzekere.
Ik heb inderdaad een andere merk overwogen, alleen trok KTM Ned. (en Brouwer zwartebroek) me over de streep en hebben mij geholpen om het vertrouwen terug te winnen in KTM...vandaar de 2007.
Tot nu toe.....geen spijt van !
Wat een topmachine die 990 S  _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 15:59 Onderwerp: |
|
|
Zo vandaag is m'n motor opgehaald......na veel heen en weer gebel.
Dinsdag telefoontje van Motor2000: 'de alarmcentrale van KTM nl neemt contact op ivm het transport'.....
idd even later: alarmcentrale:
'meneer u wilt uw motorfiets niet naar de dichtsbijzijnde dealer maar naar Motor2000?'
- ik: ja klopt
'wilt u de extra kosten betalen'
- ja als jij me kunt vertellen hoeveel....
'kan ik niet zeggen meneer'
- waarom niet?
'weet alleen de transporteur'
- dan vraag je het even, ik kan voor ieder pakket op de site van bijvoorbeeld DHL kijken wat het kost om een pakketje naar Singapore of zo te sturen dus dat moet niet moeilijk zijn?
'ik bel zo terug'
effe later
'mijn supervisor zegt dat de kosten zijn gedekt tot 154,- Euro'
- en wat kost het naar Heinkenszand?
'weet ik niet'
- zoveel meer dan naar Oud Beijerland (waar de dichtsbijzijnde dealer nu blijkt te zitten) kan het toch niet zijn?
'kan ik niet zeggen'
- ik ben bereid extra te betalen als ik vooraf weet wat het kost niet achteraf
'meneer uw motor gaat naar de dichtsbijzijnde dealer'
- nee gaat hij niet, ik ken die dealer niet en wil mijn motor niet naar een stel mij onbekende prutsers sturen.....
'als u niet extra wil betalen gaat uw motor naar Oud Beijerland'
- nogmaals ik wil best extra betalen als ik NU weet hoeveel
maar laat maar ik neem wel contact op met mijn eigen dealer......
Zo gezegd zo gedaan....even later belt Motor2000 terug: Martin we stoppen met die hele ******zooi via de alarmcentrale, ik heb zelf transport ingeregeld bij Mol, voor 65,- Euro komt je motor naar ons toe.
Kijk dat zijn nog eens dealers
Echt die LC8 is geweldig (behalve die koppelingspomp dan ) en Motor2000 is helemaal top, maar die alarmcentrale.....wat een stel achterlijke incompetente waardeloze....
Ik hoop dat KTM een andere firma in de hand neemt want dit doet meer kwaad dan goed. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|