Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 12:12 Onderwerp: |
|
|
Brandstoffilter?... _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 13:17 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Brandstoffilter?... |
Bij een nieuwe motor ??
Hij loopt nochthans voor de rest super. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1609 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 13:27 Onderwerp: |
|
|
tja
je weet nooit welke rotzooi in die tank zat
of wat je erin getankt hebt.
Ik heb ooit eens zware startproblemen had omdat ik twee weken daarvoor in een Waals benzinestation langs de autostrade smeerlapperij getankt had met octaangetal 95. En een vriend van me die daar toen met mij ook getankt heeft, kon ook niet meer starten totdat we de vlotterkamers eens hadden laten leeglopen. (jep, carbs). _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Je kunt eens de akra-map proberen (das beter dan de ori natuurlijk) icm de Leo's.
Anderzijds mag het eigenlijk niet zo slecht zijn... zo groot zijn die verschillen niet.
in ieder geval eerst zeker weten dat alle ondere condities goed zijn:
- kleppen gesteld
- luchtfilter schoon
- brandstoffilter schoon (ja die kan best rare effecten veroorzaken)
- uitlaat gasdicht _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 19:15 Onderwerp: |
|
|
Ik reed al op de Akra map.
Ik heb de originele er eens terug ingeladen om te zien wat het effect was.
Ik heb met de motor 1200km in Frankrijk gereden met de originele map en dempers zonder probleem.
Enkel een beetje aan de arme kant bij lage toeren.
Nadien is er de Akra map ingeladen icm de Leo's, toen zijn de problemen begonnen. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 20:23 Onderwerp: |
|
|
Heb je de motor al eens een kwartier stationair laten wennen aan de nieuwe mapping inlc. De nieuwe pijpen .. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Ja; Al een keer of vijf zes ondertussen, telkens bij het laden van een nieuwe map  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 22:29 Onderwerp: |
|
|
als het eerst gewoon redelijk goed was (wat ook normaal is.. beetje arm maar ok), en nu niet meer, dan moet er dus wel iets anders zijn.
- sensors (lucht, temperatuur, O2 etc).
- of toch een 'mechanische verandering' _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 23:10 Onderwerp: |
|
|
Zo denk ik er ook over.
Er is een oliewissel gedaan, de Leo's gemonteerd en de Akra map erin geladen.
Tijdens de rit naar huis van de dealer deed het zich al een paar keer voor.
Ik dacht in de eerste plaats dat de Akra map veel te rijk zou zijn en ben dan beginnen prutsen met Tuneecu.
Andere mapppen hier en daar een paar dingen veranderen, vooral met de F/L switch, maar het blijft altijd terugkomen.
Ik blijf toch de O2 sensors verdenken.
Die afwijkende waarden deden zich te lang voor en het verschil was te groot.
Daarstraks nog maar eens een andere map geprobeerd met de 15min reset.
Tijdens het rijden de eerste 15min geen vuiltje aan de lucht en dan opeens weer een paar keer inhouden en dan weer gedaan.
Ik rijdt morgen nog even langs mijn dealer voor ik naar men werk ga om hierover hun mening te horen.
Trouwens, twee dagen geleden heeft hij al mijn bevinden doorgemaild aan KTM, nog steeds geen antwoord terug gekregen van KTM !!! _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 18:33 Onderwerp: |
|
|
Vandaag dus weer met de motor gaan rijden, ook langs de dealer.
Die heb ik de info ivm. O2's even voorgelegd, hij kon me eigenlijk niet veel zinnig vertellen.
Hij raadde me wel aan om eens wat langer te gaan rijden met de O2's uitgeschakeld.
Tijdens de rit naar huis zeker een keer of 10 weer het zelfde fenomeen, inhouden en even knallen.
Nu had hij het ook nog net voor ik thuis de oprit opreed, dus motor stilgelegd en vlug de laptop eraan.
En ja hoor, weer een verschil van 2V tussen de twee sensors, de motor gestart en na een kleine minuut werd weer alles normaal.
Dus dan maar dezelfde map erin geladen, maar dan met de sensors uitgeschakeld.
Gaan rijden en alles ok, niets fout te bespeuren !!!!
Nu ga ik nog geen victorie kraaien en morgen maar weer eens met de motor naar men werk rijden om te zien wat er verder nog terugkomt of niet. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 28 Jun. 2013, 20:14 Onderwerp: |
|
|
't fiet dat het steeds goed gaat na een reset en dan een tijdje duurt voordat het weer fout gaat (en dan systematisch blijft), suggereert ook dat het een inleerwaarde is die fout ingeregeld wordt bij het rijden.
(dus tijdens het rijden ziet de ecu waarden die niet kloppen en regelt daarop bij, zodat uiteindelijk de injectiewaarden te ver verlopen en het knallen begint)
dat zou dus typisch O2 sensor bijregelen kunnen zijn.
Hey: wat zijn eigenlijk de normale waarden voor die O2 sensor bij de KTM.
een lambda-sens zelf geeft 0-1V, maar ik kan me voorstellen dat dat omgezet is naar een 5v signaal???
hoog is normaliter rijker dacht ik... dus dan zou het kloppen dat ie naar arm bijregelt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 0:50 Onderwerp: |
|
|
Wat de eigenlijke waarden zijn weet ik niet.
De waarden schommelen van 0,1v tot 4,5v, maar nooit meer verschil dan 0,6v,onderling tussen de twee sensoren.
Dus de keren dat ik een verschil gezien heb van 2v was er iets niet goed. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
adrianus
Geregistreerd op: 10-10-2010 Berichten: 5
|
Geplaatst: Wo, 17 Jul. 2013, 23:25 Onderwerp: |
|
|
hoi dukerider, hoe is dit afgelopen ? Ik heb al 14000 km dezelfde klachten met mijn 990. Dealer heeft er al 2 keer naar gekeken zonder resultaat.
Hun conclusie was dat ik vervuilde benzine had getankt. Dat betwijfel ik nu zeer. Tegelijk met het geklapper, inhouden en geplof begon hij ook dramatisch veel olie te gebruiken. (1 liter op 2000) Daarvoor 1 liter op 10000.
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt opgelost. Het is een 990s nog helemaal origineel van 2010 met 40000 wegkm.
groeten,
Adriaan |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 20 Jul. 2013, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Adrianus, ik ben zelf net terug van vakantie.
Heb daar ook met de motor gereden.
Nu met de O2 sensors uitgeschakeld met dezelfde map dan voordien en geen problemen meer gehad.
Ik ga nu de lambdasondes vervangen (garantie) en dan zien hoe hij rijdt, met de O2's ingeschakeld.
Dit zal maar eerst voor binnen twee weken zijn, ivm. andere verplichtingen.
Ik plaats mijn verdere bevindingen zeker hier op het forum. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 14 Jan. 2015, 12:20 Onderwerp: |
|
|
adrianus schreef: | hoi dukerider, hoe is dit afgelopen ? Ik heb al 14000 km dezelfde klachten met mijn 990. Dealer heeft er al 2 keer naar gekeken zonder resultaat.
Hun conclusie was dat ik vervuilde benzine had getankt. Dat betwijfel ik nu zeer. Tegelijk met het geklapper, inhouden en geplof begon hij ook dramatisch veel olie te gebruiken. (1 liter op 2000) Daarvoor 1 liter op 10000.
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt opgelost. Het is een 990s nog helemaal origineel van 2010 met 40000 wegkm.
groeten,
Adriaan |
Is er ooit een oplossing voor dit probleem gevonden ? _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by 
|