lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

inhouden en knallen 990 R
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Brandstoffilter?...
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Brandstoffilter?...

Bij een nieuwe motor ??
Hij loopt nochthans voor de rest super.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1609
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

tja
je weet nooit welke rotzooi in die tank zat
of wat je erin getankt hebt.

Ik heb ooit eens zware startproblemen had omdat ik twee weken daarvoor in een Waals benzinestation langs de autostrade smeerlapperij getankt had met octaangetal 95. En een vriend van me die daar toen met mij ook getankt heeft, kon ook niet meer starten totdat we de vlotterkamers eens hadden laten leeglopen. (jep, carbs).

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt eens de akra-map proberen (das beter dan de ori natuurlijk) icm de Leo's.

Anderzijds mag het eigenlijk niet zo slecht zijn... zo groot zijn die verschillen niet.

in ieder geval eerst zeker weten dat alle ondere condities goed zijn:
- kleppen gesteld
- luchtfilter schoon
- brandstoffilter schoon (ja die kan best rare effecten veroorzaken)
- uitlaat gasdicht

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik reed al op de Akra map.
Ik heb de originele er eens terug ingeladen om te zien wat het effect was.
Ik heb met de motor 1200km in Frankrijk gereden met de originele map en dempers zonder probleem.
Enkel een beetje aan de arme kant bij lage toeren.
Nadien is er de Akra map ingeladen icm de Leo's, toen zijn de problemen begonnen.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je de motor al eens een kwartier stationair laten wennen aan de nieuwe mapping inlc. De nieuwe pijpen ..
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ja; Al een keer of vijf zes ondertussen, telkens bij het laden van een nieuwe map wacko
_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

als het eerst gewoon redelijk goed was (wat ook normaal is.. beetje arm maar ok), en nu niet meer, dan moet er dus wel iets anders zijn.

- sensors (lucht, temperatuur, O2 etc).

- of toch een 'mechanische verandering'

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zo denk ik er ook over.
Er is een oliewissel gedaan, de Leo's gemonteerd en de Akra map erin geladen.
Tijdens de rit naar huis van de dealer deed het zich al een paar keer voor.
Ik dacht in de eerste plaats dat de Akra map veel te rijk zou zijn en ben dan beginnen prutsen met Tuneecu.
Andere mapppen hier en daar een paar dingen veranderen, vooral met de F/L switch, maar het blijft altijd terugkomen.

Ik blijf toch de O2 sensors verdenken.
Die afwijkende waarden deden zich te lang voor en het verschil was te groot.

Daarstraks nog maar eens een andere map geprobeerd met de 15min reset.
Tijdens het rijden de eerste 15min geen vuiltje aan de lucht en dan opeens weer een paar keer inhouden en dan weer gedaan.

Ik rijdt morgen nog even langs mijn dealer voor ik naar men werk ga om hierover hun mening te horen.

Trouwens, twee dagen geleden heeft hij al mijn bevinden doorgemaild aan KTM, nog steeds geen antwoord terug gekregen van KTM !!!

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag dus weer met de motor gaan rijden, ook langs de dealer.
Die heb ik de info ivm. O2's even voorgelegd, hij kon me eigenlijk niet veel zinnig vertellen.
Hij raadde me wel aan om eens wat langer te gaan rijden met de O2's uitgeschakeld.

Tijdens de rit naar huis zeker een keer of 10 weer het zelfde fenomeen, inhouden en even knallen.
Nu had hij het ook nog net voor ik thuis de oprit opreed, dus motor stilgelegd en vlug de laptop eraan.
En ja hoor, weer een verschil van 2V tussen de twee sensors, de motor gestart en na een kleine minuut werd weer alles normaal.

Dus dan maar dezelfde map erin geladen, maar dan met de sensors uitgeschakeld.
Gaan rijden en alles ok, niets fout te bespeuren !!!!
Nu ga ik nog geen victorie kraaien en morgen maar weer eens met de motor naar men werk rijden om te zien wat er verder nog terugkomt of niet.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 28 Jun. 2013, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

't fiet dat het steeds goed gaat na een reset en dan een tijdje duurt voordat het weer fout gaat (en dan systematisch blijft), suggereert ook dat het een inleerwaarde is die fout ingeregeld wordt bij het rijden.

(dus tijdens het rijden ziet de ecu waarden die niet kloppen en regelt daarop bij, zodat uiteindelijk de injectiewaarden te ver verlopen en het knallen begint)


dat zou dus typisch O2 sensor bijregelen kunnen zijn.

Hey: wat zijn eigenlijk de normale waarden voor die O2 sensor bij de KTM.
een lambda-sens zelf geeft 0-1V, maar ik kan me voorstellen dat dat omgezet is naar een 5v signaal???

hoog is normaliter rijker dacht ik... dus dan zou het kloppen dat ie naar arm bijregelt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 0:50    Onderwerp: Reageer met quote

Wat de eigenlijke waarden zijn weet ik niet.
De waarden schommelen van 0,1v tot 4,5v, maar nooit meer verschil dan 0,6v,onderling tussen de twee sensoren.
Dus de keren dat ik een verschil gezien heb van 2v was er iets niet goed.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
adrianus



Geregistreerd op: 10-10-2010
Berichten: 5

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 17 Jul. 2013, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

hoi dukerider, hoe is dit afgelopen ? Ik heb al 14000 km dezelfde klachten met mijn 990. Dealer heeft er al 2 keer naar gekeken zonder resultaat.
Hun conclusie was dat ik vervuilde benzine had getankt. Dat betwijfel ik nu zeer. Tegelijk met het geklapper, inhouden en geplof begon hij ook dramatisch veel olie te gebruiken. (1 liter op 2000) Daarvoor 1 liter op 10000.
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt opgelost. Het is een 990s nog helemaal origineel van 2010 met 40000 wegkm.

groeten,
Adriaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 20 Jul. 2013, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Adrianus, ik ben zelf net terug van vakantie.
Heb daar ook met de motor gereden.
Nu met de O2 sensors uitgeschakeld met dezelfde map dan voordien en geen problemen meer gehad.
Ik ga nu de lambdasondes vervangen (garantie) en dan zien hoe hij rijdt, met de O2's ingeschakeld.
Dit zal maar eerst voor binnen twee weken zijn, ivm. andere verplichtingen.
Ik plaats mijn verdere bevindingen zeker hier op het forum.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 14 Jan. 2015, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

adrianus schreef:
hoi dukerider, hoe is dit afgelopen ? Ik heb al 14000 km dezelfde klachten met mijn 990. Dealer heeft er al 2 keer naar gekeken zonder resultaat.
Hun conclusie was dat ik vervuilde benzine had getankt. Dat betwijfel ik nu zeer. Tegelijk met het geklapper, inhouden en geplof begon hij ook dramatisch veel olie te gebruiken. (1 liter op 2000) Daarvoor 1 liter op 10000.
Ik ben benieuwd hoe jij het hebt opgelost. Het is een 990s nog helemaal origineel van 2010 met 40000 wegkm.

groeten,
Adriaan

Is er ooit een oplossing voor dit probleem gevonden ?

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif