Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
disco stu
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 18:38 Onderwerp: |
|
|
@Muug
Je laat het klinken alsof je wekelijks die ingreep doet en doorheen de zovelen malen al geleerd hebt dat een rietje het beste werkt...  |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:33 Onderwerp: |
|
|
Rietje werkt ook prima, maar daarvoor moet ik met m'n olieklauwtjes naar binnen lopen en een schroevendraaier ligt er meestal wel. Als 't maar lang, dun en recht is. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 21:44 Onderwerp: |
|
|
maar een schroevendraaier maakt krassen op je zuiger, en als ie een beetje klem drukt beschadig je snel de bougie-draad. Ja het kan, nee liever niet.
DBP van de zuiger ICM een lockbout in de krukas en natuurlijk de juiste positie en niet 360 graden verdraaid! geeft je zekerheid dat je het goed doet. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Maakt het nu nog uit welke kant je opdraaid om het bdp te vinden. Als ik me niet vergis is de aanbeveling tegen de wijzers van de klok in. Klopt dat? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:23 Onderwerp: |
|
|
Wph spreekt overal over tegen klok in, dus doe ik dat maar...
Of t per se moet, geen idee.
Morgenavond meer... |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:37 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | maar een schroevendraaier maakt krassen op je zuiger, en als ie een beetje klem drukt beschadig je snel de bougie-draad. |
Dan ben je gewoon lomp bezig...
Je moet er zacht en lief mee voelen of die zuiger al in het BDP staat, meer niet. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:49 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Dr_Bean schreef: | maar een schroevendraaier maakt krassen op je zuiger, en als ie een beetje klem drukt beschadig je snel de bougie-draad. |
Dan ben je gewoon lomp bezig...
Je moet er zacht en lief mee voelen of die zuiger al in het BDP staat, meer niet. |
mee eens, en ik weet dat jij dat wel doet.. maar dat magneetwiel wil wel eens heel anders.. en in het bijzonder rond het BDP, en dan staat ie ineens 30 graden verder. vandaat iets zachts veiliger is. Rietje vind ik ook wel en mooie! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 0:06 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Maakt het nu nog uit welke kant je opdraaid om het bdp te vinden. Als ik me niet vergis is de aanbeveling tegen de wijzers van de klok in. Klopt dat? |
Dacht dat het te maken heeft met de nokkenasketting. En de speling die daar inzit. Draai verkeerd om (klokgewijs) en de nokkenassen staan niet helemaal juist tov de krukas/zuiger. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 0:21 Onderwerp: |
|
|
Voor het verdraaien van een krukas moet je ook iets pakken met enige lengte zodat je het tegen kunt houden, anders schiet-ie inderdaad wel eens onbedoeld door. Klepveertjes zijn sterk.
Terugdraaien van de krukas mag officieel niet vanwege de spanning op de kettingen, maar als ik net het dode punt voorbij ben dan wil ik nog wel eens een stukje terug (zeg 30 graden ofzo) en weer vooruit draaien. Maar het is officieel niet de methode. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1609 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 9:54 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Rietje vind ik ook wel en mooie! |
Tja, dat heb je met een kindje in huis. Komt er nog bij dat dat ding plooibaar is en toch weer mooi rechtspringt, dus om in kleine ruimtes te werken (want er is niet zo heel veel plaats om een stokje in de verbrandingskamer te steken dacht ik) is het nog verrekte handig ook. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Zo, 17 Mrt. 2013, 21:55 Onderwerp: |
|
|
Oh, hey doet het weer.
Gedaan zoals eerder beschreven, gisteren dan eindelijk alles weer erop en eraan gesleuteld en vandaag proefritje.
Wat een heerlijke motor is het toch..
Bedankt voor de hulp en adviezen nog.
Laterrrrrrrrrrrrrrrrrr |
|
Naar boven |
|
 |
|