lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Winterband of Mud en Snow band
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Dec. 2011, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

nou die rolweerstand bij een motor is zo'n klein onderdeel tov de luchtweerstand, en daarbij zijn de band-tot-band verschillen ook nog klein dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je dat kan meten.

De kans dat je gasnaald een beetje gesleten is of de temperatuursensor iets verlopen is of nog waarschijnlijker: jij gewoon meer gas bent gaan geven omdat je de motor weer beter kent.... lijkt me veeeeeel groter.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do, 8 Dec. 2011, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Gasnaald zal het niet aan liggen, is nl. injectie...met bijbehorende
automatische choke die bij lagere temperaturen waarschijnlijk iets
te lang blijft openstaan...

Vermeerderde rolweerstand van de Scouts geloof ik ook niet in.

Ik hou het maar op een combinatie van lagere temperaturen en
enthousiast gas geven... 2thumbsup

gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Dec. 2011, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Denk ik ook, blij met je nieuwe banden. Kan na een 100 km lekker het gas erop. Weer genieten evilgrin
_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Dec. 2011, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik rijd op de pirelli's harder !! Rijd elke dag zelfde stuk A1 en met de pirelli's rijd ik stukken tussen de 160 en 170 terwijl ik met de scout 150 soms 160 rijd. ik ben van 1 op 14,8 naar 14,2.Temperatuur is laatste 2 weken hoger dan toen ik nog met de pirelli's reed.
Niet dat het mij veel uitmaakt want ik moet toch van a naar b en terug maar het valt wel op.....

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Dec. 2011, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Om heel eerlijk te zijn, merk ik het ook. Met de Scouts haal ik 1/13, met de Pirelli's 1/16. Ik moet wel toegeven dat ik sinds de bandenwissel terug met het standaard ruitje rijdt en een groter tandwiel ( +3 ) achteraan. Kan daar natuurlijk ook aan liggen dozey .

Wat me wel opvalt is de hierrie die die banden maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 221
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Za, 10 Dec. 2011, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu ongeveer 1000km gereden. ik vind de scouts wel iets lomer aan voelen dan en pirelli's en merk ook dat ik op de snelweg iets rustiger rij. 120 a 130 in plaats van 140 a 150. maar daar kan de wind en regen van de afgelopen week ook een aandeel in hebben. En het verbruik is ongeveer het zelfde gebleven. Tank ongeveer bij 300km. heb ze nog niet echt offroad kunnen proberen. Morgen maar eens doen.
_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Dec. 2011, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te lezen zijn de meeste van een pirelli naar de scout gegaan. anders gezegd van een meer straat georienteerde band naar een grover (allroad) profiel.
Meer lawaai, onrustiger en hoger verbruik kunnen dan ook een logisch gevolg zijn. Ongemakken die erbij horen, kies deze band als je meer offroad wil rijden. Blijft een goed alternatief voor de tkc 80.
Anders is de pirelli een goede keus
Oja de prijs is ook aangenaam.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif