Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 8 Dec. 2011, 21:44 Onderwerp: |
|
|
nou die rolweerstand bij een motor is zo'n klein onderdeel tov de luchtweerstand, en daarbij zijn de band-tot-band verschillen ook nog klein dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je dat kan meten.
De kans dat je gasnaald een beetje gesleten is of de temperatuursensor iets verlopen is of nog waarschijnlijker: jij gewoon meer gas bent gaan geven omdat je de motor weer beter kent.... lijkt me veeeeeel groter. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Do, 8 Dec. 2011, 23:45 Onderwerp: |
|
|
Gasnaald zal het niet aan liggen, is nl. injectie...met bijbehorende
automatische choke die bij lagere temperaturen waarschijnlijk iets
te lang blijft openstaan...
Vermeerderde rolweerstand van de Scouts geloof ik ook niet in.
Ik hou het maar op een combinatie van lagere temperaturen en
enthousiast gas geven...
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
|
Geplaatst: Vr, 9 Dec. 2011, 10:14 Onderwerp: |
|
|
Denk ik ook, blij met je nieuwe banden. Kan na een 100 km lekker het gas erop. Weer genieten  _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
mariodeve

|
Geplaatst: Vr, 9 Dec. 2011, 18:51 Onderwerp: |
|
|
ik rijd op de pirelli's harder !! Rijd elke dag zelfde stuk A1 en met de pirelli's rijd ik stukken tussen de 160 en 170 terwijl ik met de scout 150 soms 160 rijd. ik ben van 1 op 14,8 naar 14,2.Temperatuur is laatste 2 weken hoger dan toen ik nog met de pirelli's reed.
Niet dat het mij veel uitmaakt want ik moet toch van a naar b en terug maar het valt wel op..... _________________ Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
-Wim--
|
Geplaatst: Vr, 9 Dec. 2011, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Om heel eerlijk te zijn, merk ik het ook. Met de Scouts haal ik 1/13, met de Pirelli's 1/16. Ik moet wel toegeven dat ik sinds de bandenwissel terug met het standaard ruitje rijdt en een groter tandwiel ( +3 ) achteraan. Kan daar natuurlijk ook aan liggen .
Wat me wel opvalt is de hierrie die die banden maken. |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

|
Geplaatst: Za, 10 Dec. 2011, 18:11 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nu ongeveer 1000km gereden. ik vind de scouts wel iets lomer aan voelen dan en pirelli's en merk ook dat ik op de snelweg iets rustiger rij. 120 a 130 in plaats van 140 a 150. maar daar kan de wind en regen van de afgelopen week ook een aandeel in hebben. En het verbruik is ongeveer het zelfde gebleven. Tank ongeveer bij 300km. heb ze nog niet echt offroad kunnen proberen. Morgen maar eens doen. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
|
Geplaatst: Vr, 16 Dec. 2011, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Zo te lezen zijn de meeste van een pirelli naar de scout gegaan. anders gezegd van een meer straat georienteerde band naar een grover (allroad) profiel.
Meer lawaai, onrustiger en hoger verbruik kunnen dan ook een logisch gevolg zijn. Ongemakken die erbij horen, kies deze band als je meer offroad wil rijden. Blijft een goed alternatief voor de tkc 80.
Anders is de pirelli een goede keus
Oja de prijs is ook aangenaam. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
|