Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2011, 10:38 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: | Het maakt veel uit hoe je de olie aflaat.
Als de motor recht staat terwijl je aflaat, blijft er nog redelijk veel oude olie zitten. Ik kantel vervolgens de motor dan ook nog eens zo ver als mogelijk naar links, even houden en dan zo ver als mogelijk naar rechts en even houden. Daardoor komt er zeker nog een halve liter extra olie uit (waar de ziften/screens zitten, uit carter en uit de losgemaakte olieleiding bij de oliefilter).
Bij het vullen is er een dikke 3 liter ingegaan voordat de olie aan onderkant kijkglaasje kwam. 5 tot 10 seconden laten draaien en weer enkele deciliters erbij tot onderkant kijkglaasje. Halve minuut laten draaien en weer erbij.
Uiteindelijk is er netto iets van een 3.6 liter ingegaan denk ik. |
kijkglaasje ???? waaro? Zijn wij over het zelfde model bezig,nl. de Adventure 950/990 ?  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 2 Jul. 2011, 9:51 Onderwerp: |
|
|
mja.. das wel handig om effe duidelijk te maken: Immers heeft de SE een hele andere olietank, onder het blok, en met kijkglaasje...
het ging hier over adventure... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Za, 2 Jul. 2011, 10:26 Onderwerp: |
|
|
Ah sorry voor de verwarring. Negeer dus m'n opmerking.
Ik dacht 950 blok = 950 blok. Wist niet dat de olietanks anders zijn. |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Zo, 3 Jul. 2011, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | JanJan schreef: | Stukje over de ton inmiddels en 'still going strong'  |
hm, da's voor binnen twee jaartjes.  |
Dat zou mooi zijn, ja! Maar nee, ik heb de 950 twee jaar, maar hij is van 2003. |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 12:27 Onderwerp: |
|
|
JanJan schreef: | Dr_Bean schreef: | mja.. houdt er wel rekening mee dat als je je motor op de zijstandaard laat stationair draaien, dat het blok dan ook niet leeggezogen wordt, maar er al snel een flinke plas aan de zijkant komt te staan.
maw: het makkelijk die olie-meting te verzieken.
er hoort 3 L in te zitten... dus je totaalhoeveelheid klopt gewoon! en don't worry: Een dry-sump heeft met 1 liter ook nog 'genoeg' olie om niet stuk te lopen. |
Ja, ik had ook al bedacht dat het wel goed is omdat het peil goed was en de totale hoeveelheid klopt. Het ding maakt ook een gezonde indruk. Stukje over de ton inmiddels en 'still going strong'  |
Famous last words
Vrijdag bracht ik mijn zoon naar pianoles. 200 meter voor de bestemming ging het olielampje aan. Alle olie bleek op straat te liggen. Zonde van die nieuwe olie!! Ik heb ter plekke de linkertank er af gehaald, maar kon geen oorzaak vinden. Het lijkt ergens bovenaan tussen de cilinders vandaan te komen. Iemand een idee? Loopt daar een olieretourleiding of zo? Hij staat nu bij Verpalen, kunnen ze gelijk de kleppen stellen. Nu nog hopen dat ze snel tijd hebben, want wat is die Guzzi V50 Nato van mijn vriendin traaaaaaag.. Maar ook wel weer leuk en lekker licht. Maar het is niet leuk natuurlijk, zo'n ding moet me gewoon elke dag thuis brengen. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 12:43 Onderwerp: |
|
|
Aangezien het zo vlak na een oliewissel is gebeurd lijkt me dat het iets is waar je zelf aangezeten hebt. Pakkingen gemonteerd? Bouten goed aangedraaid? Als het euvel bovenaan je blok zit, lijkt me dat je hele blok onder de olie moet zitten toch? _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 16:06 Onderwerp: |
|
|
Heb ik al een keer of drie gehad. Losschietende olieleidingen allerlei, door foute montage of die originele klemmen die het niet meer houden. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 22:10 Onderwerp: |
|
|
Oliedruk sensor . Makkelijkste te controleren/repareren door de carburateurs en het luchtfilter er vanaf te halen. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 9:05 Onderwerp: |
|
|
wtr500 schreef: | Aangezien het zo vlak na een oliewissel is gebeurd lijkt me dat het iets is waar je zelf aangezeten hebt. Pakkingen gemonteerd? Bouten goed aangedraaid? Als het euvel bovenaan je blok zit, lijkt me dat je hele blok onder de olie moet zitten toch? |
Dat lijkt me toch sterk, zo ingewikkeld is het allemaal niet.. Ik meld me wel weer als duidelijk is hoe dit komt. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 9:53 Onderwerp: |
|
|
JanJan schreef: | Motorcycle Boy schreef: | JanJan schreef: | Stukje over de ton inmiddels en 'still going strong'  |
hm, da's voor binnen twee jaartjes.  |
Dat zou mooi zijn, ja! Maar nee, ik heb de 950 twee jaar, maar hij is van 2003. |
En die andere 70K heb ik er op gezet  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 15:09 Onderwerp: |
|
|
JanJan schreef: | wtr500 schreef: | Aangezien het zo vlak na een oliewissel is gebeurd lijkt me dat het iets is waar je zelf aangezeten hebt. Pakkingen gemonteerd? Bouten goed aangedraaid? Als het euvel bovenaan je blok zit, lijkt me dat je hele blok onder de olie moet zitten toch? |
Dat lijkt me toch sterk, zo ingewikkeld is het allemaal niet.. Ik meld me wel weer als duidelijk is hoe dit komt. |
Achterste voetpakking ligt er uit Minimaal €1500 als er verder niets nodig is, maar dat zal wel met deze km stand..
Ik haal hem zaterdag op en ga het blok er zelf uithalen. En dan hopen dat het meevalt. Veel keus heb ik niet helaas. Na een kapotte waterpomp, spanningsregelaar, koppeling, startrelais en nu die voetpakking in twee jaar ben ik niet meer zo blij met dit merk. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 16:07 Onderwerp: |
|
|
niet zo leuk,
maar na 100k kan dat toch wel eens gebeuren?
of... zo inruilen bij verpalen voor die smt  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 16:35 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | niet zo leuk,
maar na 100k kan dat toch wel eens gebeuren?
of... zo inruilen bij verpalen voor die smt  |
Nah, eerst maar eens repareren. In deze staat is ie bijna niets waard.. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 16:44 Onderwerp: |
|
|
maar... hoe kan je nou in 1 keer al je olie kwijtraken als gevolg van een kapotte voetpakking? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 16:54 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | maar... hoe kan je nou in 1 keer al je olie kwijtraken als gevolg van een kapotte voetpakking? |
Nou, 'de olie lag op straat' was bij wijze van spreken. Maar het moet er toch wel redelijk snel uitgekomen zijn, want alles zat onder, tot de zijkanten van de achterband aan toe. Ik had net een rit van 30 km gemaakt, en daarvoor niets van lekkage gemerkt.
Heeft iemand nog een fris blokje liggen met weinig kilometers?? |
|
Naar boven |
|
 |
|