lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

2L vanboven en 1L vanonder
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2011, 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:
Het maakt veel uit hoe je de olie aflaat.

Als de motor recht staat terwijl je aflaat, blijft er nog redelijk veel oude olie zitten. Ik kantel vervolgens de motor dan ook nog eens zo ver als mogelijk naar links, even houden en dan zo ver als mogelijk naar rechts en even houden. Daardoor komt er zeker nog een halve liter extra olie uit (waar de ziften/screens zitten, uit carter en uit de losgemaakte olieleiding bij de oliefilter).

Bij het vullen is er een dikke 3 liter ingegaan voordat de olie aan onderkant kijkglaasje kwam. 5 tot 10 seconden laten draaien en weer enkele deciliters erbij tot onderkant kijkglaasje. Halve minuut laten draaien en weer erbij.

Uiteindelijk is er netto iets van een 3.6 liter ingegaan denk ik.


kijkglaasje ???? waaro? Zijn wij over het zelfde model bezig,nl. de Adventure 950/990 ? rolleyes3

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jul. 2011, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. das wel handig om effe duidelijk te maken: Immers heeft de SE een hele andere olietank, onder het blok, en met kijkglaasje...

het ging hier over adventure...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jul. 2011, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ah sorry voor de verwarring. Negeer dus m'n opmerking.
Ik dacht 950 blok = 950 blok. Wist niet dat de olietanks anders zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2011, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
JanJan schreef:
Stukje over de ton inmiddels en 'still going strong' Smile


hm, da's voor binnen twee jaartjes. thumbsup

Dat zou mooi zijn, ja! Maar nee, ik heb de 950 twee jaar, maar hij is van 2003.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

JanJan schreef:
Dr_Bean schreef:
mja.. houdt er wel rekening mee dat als je je motor op de zijstandaard laat stationair draaien, dat het blok dan ook niet leeggezogen wordt, maar er al snel een flinke plas aan de zijkant komt te staan.

maw: het makkelijk die olie-meting te verzieken.

er hoort 3 L in te zitten... dus je totaalhoeveelheid klopt gewoon! en don't worry: Een dry-sump heeft met 1 liter ook nog 'genoeg' olie om niet stuk te lopen.

Ja, ik had ook al bedacht dat het wel goed is omdat het peil goed was en de totale hoeveelheid klopt. Het ding maakt ook een gezonde indruk. Stukje over de ton inmiddels en 'still going strong' Smile


Famous last words sad
Vrijdag bracht ik mijn zoon naar pianoles. 200 meter voor de bestemming ging het olielampje aan. Alle olie bleek op straat te liggen. Zonde van die nieuwe olie!! Ik heb ter plekke de linkertank er af gehaald, maar kon geen oorzaak vinden. Het lijkt ergens bovenaan tussen de cilinders vandaan te komen. Iemand een idee? Loopt daar een olieretourleiding of zo? Hij staat nu bij Verpalen, kunnen ze gelijk de kleppen stellen. Nu nog hopen dat ze snel tijd hebben, want wat is die Guzzi V50 Nato van mijn vriendin traaaaaaag.. Maar ook wel weer leuk en lekker licht. Maar het is niet leuk natuurlijk, zo'n ding moet me gewoon elke dag thuis brengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien het zo vlak na een oliewissel is gebeurd lijkt me dat het iets is waar je zelf aangezeten hebt. Pakkingen gemonteerd? Bouten goed aangedraaid? Als het euvel bovenaan je blok zit, lijkt me dat je hele blok onder de olie moet zitten toch?
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik al een keer of drie gehad. Losschietende olieleidingen allerlei, door foute montage of die originele klemmen die het niet meer houden.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2011, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

Oliedruk sensor bucktooth . Makkelijkste te controleren/repareren door de carburateurs en het luchtfilter er vanaf te halen.
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

wtr500 schreef:
Aangezien het zo vlak na een oliewissel is gebeurd lijkt me dat het iets is waar je zelf aangezeten hebt. Pakkingen gemonteerd? Bouten goed aangedraaid? Als het euvel bovenaan je blok zit, lijkt me dat je hele blok onder de olie moet zitten toch?

Dat lijkt me toch sterk, zo ingewikkeld is het allemaal niet.. Ik meld me wel weer als duidelijk is hoe dit komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

JanJan schreef:
Motorcycle Boy schreef:
JanJan schreef:
Stukje over de ton inmiddels en 'still going strong' Smile


hm, da's voor binnen twee jaartjes. thumbsup

Dat zou mooi zijn, ja! Maar nee, ik heb de 950 twee jaar, maar hij is van 2003.


En die andere 70K heb ik er op gezet wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

JanJan schreef:
wtr500 schreef:
Aangezien het zo vlak na een oliewissel is gebeurd lijkt me dat het iets is waar je zelf aangezeten hebt. Pakkingen gemonteerd? Bouten goed aangedraaid? Als het euvel bovenaan je blok zit, lijkt me dat je hele blok onder de olie moet zitten toch?

Dat lijkt me toch sterk, zo ingewikkeld is het allemaal niet.. Ik meld me wel weer als duidelijk is hoe dit komt.

Achterste voetpakking ligt er uit sad Minimaal €1500 als er verder niets nodig is, maar dat zal wel met deze km stand..
Ik haal hem zaterdag op en ga het blok er zelf uithalen. En dan hopen dat het meevalt. Veel keus heb ik niet helaas. Na een kapotte waterpomp, spanningsregelaar, koppeling, startrelais en nu die voetpakking in twee jaar ben ik niet meer zo blij met dit merk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

niet zo leuk,
maar na 100k kan dat toch wel eens gebeuren?
of... zo inruilen bij verpalen voor die smt wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
niet zo leuk,
maar na 100k kan dat toch wel eens gebeuren?
of... zo inruilen bij verpalen voor die smt wink3

Nah, eerst maar eens repareren. In deze staat is ie bijna niets waard..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

maar... hoe kan je nou in 1 keer al je olie kwijtraken als gevolg van een kapotte voetpakking?
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
maar... hoe kan je nou in 1 keer al je olie kwijtraken als gevolg van een kapotte voetpakking?

Nou, 'de olie lag op straat' was bij wijze van spreken. Maar het moet er toch wel redelijk snel uitgekomen zijn, want alles zat onder, tot de zijkanten van de achterband aan toe. Ik had net een rit van 30 km gemaakt, en daarvoor niets van lekkage gemerkt.
Heeft iemand nog een fris blokje liggen met weinig kilometers??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif