lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

uitspuwen koelvloeistof
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jun. 2011, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

@TRX

Is de update met de cylinder kop moeren wel gedaan?:



De oude moeren kon blijkbaar dit probleem veroorzaken:
the old head nut issue can cause endless grief that is very hard to track down. Basically the head gaskets can leak water into the engine but usually only when the engine is very warm and being ridden under load

meer info:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=570782&highlight=head+nuts

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jun. 2011, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

update sheet staat ook hier in het downlaod deel van het forum (Pb naar bij als je daar bij wil)
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Zal dat idd eens checken van zodra ik kan.

Veel te weinig tijd, ook problemen met koeling op R6 (liep te warm).
Heb in juli in totaal 7 dagen op circuit waarvan 1 wedstrijd en allemaal vrij ver rijden in Frankrijk (Carole, Dijon, Ecuyers).
Dus R6-ke heeft nu ff voorrang, vrijdag gaan testen op Croix.


Alvast bedankt voor alle tips enzo thumbsup .

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag spuwde de mijne ook koelvloeistof na een ritje van +- 80 km( door het slangetje rechtsvoor bij de radiator ).ik weet niet hoeveel er uit is .Ik heb hem met water bijgevuld toen hij afgekoeld was en heb de ijzeren dop met het veertje (overdrukventiel ? ) even nagekeken maar kon niets speciaals zien ( beetje vuil ).Bij thuiskomst was het niveau een beetje gedaald maar hij spuwde niets meer uit.HOE KAN DA .Waar ka ik de radiator leeg laten lopen en hoeveel liter gaat er dan weer in ? Graag van de pro's het plan van aanpak en werkvolgorde aub . ( adventure 990 15000 km )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje vuil ? Wat nog steeds geen kwaad kan is om de hele zwik eens te spoelen. Koelwater aflaten (boutje met koperen dichtingsring op het deksel van de pomp), deksel van de pomp eraf en dan om beurten de tuinslang eens overal in stoppen en rijkelijk laten doorspoelen. Eens langs de radiator bovenaan, dan beide gaten in het pomphuis, eens langs het ijzeren pijpje dat aan het deksel hangt. Schrik niet van de rotzooi die daar kan uitkomen confused ... Ook het expansievaatje kan meestal wat reiniging gebruiken. Als je't er niet uitkrijgt met gewoon water onder druk kan een beetje remmenreiniger of thinner wonderen doen (het vaatje wordt daar niet door aangetast).

Bij de minste beschadiging van het rubber van de radiatordop : vervangen.
Ik denk dat je daarmee kan beginnen alvorens te denken aan de waterpompdichting of erger. Er gaat een dikke 2 liter koelvloeistof in als ik me niet vergis. Ontluchting kan op verschillende manieren (procedure staat ook in de owners manual). Ik zet hem nooit omhoog met het wiel, maar duw de bubbels eruit door in de slangen te knijpen. Als je'm daarna ff op temperatuur laat komen en afkoelen moet je meestal 1x bijvullen aan de dop, de rest trekt hij wel naar binnen via het vaatje dat je tot aan max vult. Werkt ook goed.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Op zo"n reactie zat ik te wachten dank u Raketman !!!!!!! Maakt het merk of kleur koelvloeistof ook nog iets uit ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

john68 schreef:
Maakt het merk of kleur koelvloeistof ook nog iets uit ?


Denk niet dat het zo kritisch is. Ik heb toch al zowat elke kleur gezien in een LC8 (blauw-groen-rood-paars). Ik heb er momenteel rode inzitten die uit een vat komt dat vooral gebruikt wordt voor Honda circuit-motoren, voor zover dat wat uitmaakt...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

En eeh ,waar zit de waterpomp precies ????????? ( onder het motto "er zijn geen domme vragen")
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 759
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

rechts onder de voorste cylinder. in detail.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

dank u bert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jul. 2011, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Gister de boel uit elkaar gehad en schoongespoeld,nieuwe koelvloeistof erin en vandaag even wezen rijden eventjes rustig,toen de tevele vloeistof eruit gezogen en effe flink wezen gassen;en toen ging het dus weer mis m'n rechter broekspijp onder de vloeistof en het nieveau van de vloeistof staat weer tot aan de (bijvul)dop?????????????? de olie is mooi helder.Wie denkt hierop een oplossing te hebben.Bvd. John.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jul. 2011, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

dat word eeecht een compressor op de cylinders zetten dus. als je echt zoveel overdruk in het systeem krijg kan er goed een koppakking slecht zijn.

Wat ook goed kan en simpel te controleren is: radiator dop die gewoon niet goed sluit! wissel hem eens uit met een goede motor.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jul. 2011, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Die dop wisselen ga ik morgen eerste werk doen steven,bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 376

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jul. 2011, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

En daar ligt het niet aan ,hoe zit het met de waterpompen vanaf bj. 2007?

van een lekkende waterpomp krijg je geen extra druk in je systeem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jul. 2011, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Goed ontlucht?
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif