Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 22 Jun. 2011, 12:34 Onderwerp: |
|
|
@TRX
Is de update met de cylinder kop moeren wel gedaan?:
De oude moeren kon blijkbaar dit probleem veroorzaken:
the old head nut issue can cause endless grief that is very hard to track down. Basically the head gaskets can leak water into the engine but usually only when the engine is very warm and being ridden under load
meer info:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=570782&highlight=head+nuts _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 22 Jun. 2011, 21:47 Onderwerp: |
|
|
update sheet staat ook hier in het downlaod deel van het forum (Pb naar bij als je daar bij wil) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Do, 23 Jun. 2011, 0:46 Onderwerp: |
|
|
Zal dat idd eens checken van zodra ik kan.
Veel te weinig tijd, ook problemen met koeling op R6 (liep te warm).
Heb in juli in totaal 7 dagen op circuit waarvan 1 wedstrijd en allemaal vrij ver rijden in Frankrijk (Carole, Dijon, Ecuyers).
Dus R6-ke heeft nu ff voorrang, vrijdag gaan testen op Croix.
Alvast bedankt voor alle tips enzo . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Vandaag spuwde de mijne ook koelvloeistof na een ritje van +- 80 km( door het slangetje rechtsvoor bij de radiator ).ik weet niet hoeveel er uit is .Ik heb hem met water bijgevuld toen hij afgekoeld was en heb de ijzeren dop met het veertje (overdrukventiel ? ) even nagekeken maar kon niets speciaals zien ( beetje vuil ).Bij thuiskomst was het niveau een beetje gedaald maar hij spuwde niets meer uit.HOE KAN DA .Waar ka ik de radiator leeg laten lopen en hoeveel liter gaat er dan weer in ? Graag van de pro's het plan van aanpak en werkvolgorde aub . ( adventure 990 15000 km ) |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Beetje vuil ? Wat nog steeds geen kwaad kan is om de hele zwik eens te spoelen. Koelwater aflaten (boutje met koperen dichtingsring op het deksel van de pomp), deksel van de pomp eraf en dan om beurten de tuinslang eens overal in stoppen en rijkelijk laten doorspoelen. Eens langs de radiator bovenaan, dan beide gaten in het pomphuis, eens langs het ijzeren pijpje dat aan het deksel hangt. Schrik niet van de rotzooi die daar kan uitkomen ... Ook het expansievaatje kan meestal wat reiniging gebruiken. Als je't er niet uitkrijgt met gewoon water onder druk kan een beetje remmenreiniger of thinner wonderen doen (het vaatje wordt daar niet door aangetast).
Bij de minste beschadiging van het rubber van de radiatordop : vervangen.
Ik denk dat je daarmee kan beginnen alvorens te denken aan de waterpompdichting of erger. Er gaat een dikke 2 liter koelvloeistof in als ik me niet vergis. Ontluchting kan op verschillende manieren (procedure staat ook in de owners manual). Ik zet hem nooit omhoog met het wiel, maar duw de bubbels eruit door in de slangen te knijpen. Als je'm daarna ff op temperatuur laat komen en afkoelen moet je meestal 1x bijvullen aan de dop, de rest trekt hij wel naar binnen via het vaatje dat je tot aan max vult. Werkt ook goed. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:51 Onderwerp: |
|
|
Op zo"n reactie zat ik te wachten dank u Raketman !!!!!!! Maakt het merk of kleur koelvloeistof ook nog iets uit ? |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 17 Jul. 2011, 22:57 Onderwerp: |
|
|
john68 schreef: | Maakt het merk of kleur koelvloeistof ook nog iets uit ? |
Denk niet dat het zo kritisch is. Ik heb toch al zowat elke kleur gezien in een LC8 (blauw-groen-rood-paars). Ik heb er momenteel rode inzitten die uit een vat komt dat vooral gebruikt wordt voor Honda circuit-motoren, voor zover dat wat uitmaakt... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Ma, 18 Jul. 2011, 22:46 Onderwerp: |
|
|
En eeh ,waar zit de waterpomp precies ????????? ( onder het motto "er zijn geen domme vragen") |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 8:38 Onderwerp: |
|
|
rechts onder de voorste cylinder. in detail. |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Di, 19 Jul. 2011, 10:09 Onderwerp: |
|
|
dank u bert. |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Do, 21 Jul. 2011, 21:13 Onderwerp: |
|
|
Gister de boel uit elkaar gehad en schoongespoeld,nieuwe koelvloeistof erin en vandaag even wezen rijden eventjes rustig,toen de tevele vloeistof eruit gezogen en effe flink wezen gassen;en toen ging het dus weer mis m'n rechter broekspijp onder de vloeistof en het nieveau van de vloeistof staat weer tot aan de (bijvul)dop?????????????? de olie is mooi helder.Wie denkt hierop een oplossing te hebben.Bvd. John. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 21 Jul. 2011, 22:02 Onderwerp: |
|
|
dat word eeecht een compressor op de cylinders zetten dus. als je echt zoveel overdruk in het systeem krijg kan er goed een koppakking slecht zijn.
Wat ook goed kan en simpel te controleren is: radiator dop die gewoon niet goed sluit! wissel hem eens uit met een goede motor. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Do, 21 Jul. 2011, 22:33 Onderwerp: |
|
|
Die dop wisselen ga ik morgen eerste werk doen steven,bedankt. |
|
Naar boven |
|
 |
john68
Geregistreerd op: 22-5-2008 Berichten: 376
|
Geplaatst: Vr, 22 Jul. 2011, 17:59 Onderwerp: |
|
|
En daar ligt het niet aan ,hoe zit het met de waterpompen vanaf bj. 2007?
van een lekkende waterpomp krijg je geen extra druk in je systeem. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Vr, 22 Jul. 2011, 18:44 Onderwerp: |
|
|
Goed ontlucht? _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|