lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verplicht ABS-wijziging SM-T 2011?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat ze wel de ABS zullen nemen die ook op de adventure zit, en die grijp echt NIET vroeg in. Alleen onder behoorlijk extreme omstandigheden doet ie wel eens iets wat je niet wil, maar bij normaal weggedrag zul je daar geen lastvan hebben.

Offroad is hetverhaal natuurlijk anders: dan wil je hem echt uit hebben... de vraag is of die optie er op komt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
Ik heb gisteren een stukkie op een F800GS gereden met ABS. Die grijpt wel snel in, zeg. Geef mij dan maar de ABS-loze SMT remmen.
Ik heb weleens een geblokkeerd voorwiel gehad, maar dat is erg goed te corrigeren (als je je rem snel genoeg loslaat)


Ik heb ooit een bijna ongeluk gezien, waarbij mijne maat op een duc 900SS IE een stoppie moest maken om niet in de flank vaneen blinde automobilist te zitten....Achterwiel meter de lucht in, zonder overdrijven....Met ABS had ie erop gezeten, zeker weten....

Nu worden die ABS spullen wel steeds beter, maar de remweg op droog wegdek is volgens mij nog steeds langer met ABS dan zonder als je echt hard, maar gedoseerd in de remmen wil gaan.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Lecram schreef:
Ik heb gisteren een stukkie op een F800GS gereden met ABS. Die grijpt wel snel in, zeg. Geef mij dan maar de ABS-loze SMT remmen.
Ik heb weleens een geblokkeerd voorwiel gehad, maar dat is erg goed te corrigeren (als je je rem snel genoeg loslaat)


Ik heb ooit een bijna ongeluk gezien, waarbij mijne maat op een duc 900SS IE een stoppie moest maken om niet in de flank vaneen blinde automobilist te zitten....Achterwiel meter de lucht in, zonder overdrijven....Met ABS had ie erop gezeten, zeker weten....

Nu worden die ABS spullen wel steeds beter, maar de remweg op droog wegdek is volgens mij nog steeds langer met ABS dan zonder als je echt hard, maar gedoseerd in de remmen wil gaan.


Dat heb ik in juni in de Eifel ook gehad. Foutje van mijzelf, een tractor ingehaald vlak voor een 180graden bocht. Uit tegengestelde richting kwam een SUV. Ook achterwiel een meter de lucht in, mijn beide benen een meter naar voren, maar ik kon er wel langs sturen. Met ABS was dat ws. niet gelukt.

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

als je achterwiel een meter van de grond af is rem je al lang niet meer efficient hoor.

met ABS had je dan veel harder kunnen en durven remmen en had je het wel gehaald.

Nadeel daar van is dan weer... je krijgt die 'oeps' waarschuwing niet, dus gaat het de volgende keer gewoon nog harder, en dan wel echt fout.

Zo is het ook bij auto's gegaan: Uit de statistieken bleek uiteindelijk dat mensen met ABS meer ongelukken maakte dan zonder, simpelweg omdat ze harder gingen rijden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

Geef mij toch maar wèl ABS.
Ik ben een gelegenheidsrijder met zo'n 8.000km per jaar.
Ik ben niet zo'n goede motorrijder dat ik meer uit mijn remmerij kan halen zonder dan met ABS.
Zal waarschijnlijk ook de belangrijkste reden zijn om m'n 950 om te ruilen voor een 990.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
als je achterwiel een meter van de grond af is rem je al lang niet meer efficient hoor.


Verschil is dat ik toen al bijna stil stond. Anyway, ik heb ook geen concrete vergelijking, ik ga die actie ook niet meer herhalen dizzy2

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Nu worden die ABS spullen wel steeds beter, maar de remweg op droog wegdek is volgens mij nog steeds langer met ABS dan zonder als je echt hard, maar gedoseerd in de remmen wil gaan.


Dat is nu net het probleem bij de meesten denk ik, gedoseerd hard remmen bij een noodsituatie.Daar komt echt al een hoop ervaring bij te pas.[/quote]

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
Quote:
Nu worden die ABS spullen wel steeds beter, maar de remweg op droog wegdek is volgens mij nog steeds langer met ABS dan zonder als je echt hard, maar gedoseerd in de remmen wil gaan.


Dat is nu net het probleem bij de meesten denk ik, gedoseerd hard remmen bij een noodsituatie.Daar komt echt al een hoop ervaring bij te pas.
[/quote]

Mijn probleem op de BMW met ABS was dat die op droog wegdek bij sportief rijden (en dus soms ook wel eens tegen het blokkeren aan remmen) ook aansloeg, met als gevolg dat je de indruk krijgt dat de motor doorschiet ipv te remmen, als je dan al laat probeert te remmen is dat wel knudde.... Gelukkig kon je dat onding uitschakelen....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Aug. 2010, 5:21    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt ook gecontroleerd slippen zonder abs
kijk naar bv de supermotards en dat gaat niet met abs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Aug. 2010, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
je kunt ook gecontroleerd slippen zonder abs
kijk naar bv de supermotards en dat gaat niet met abs

Dat klopt maar hoevelen kunnen dat ? en dan nog op straat.....

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Aug. 2010, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

gelukkig is de KTM abs dan ook niet te vergelijken met de oude B*W abs.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Aug. 2010, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Precies.

En iedereen die beter zonder dan mèt ABS kan remmen kan 'em gewoon uitzetten toch ? thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Aug. 2010, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Echter bij de KTM adventure moet je elke keer nadat je je motor van het contact hebt gehad de ABS functie opnieuw uitschakelen, en geloof me dat kan best vervelend zijn. Daarnaast is het ook nog zo dat je opnieuw moet leren remmen wanneer je een motor met ABS rijdt, dit wordt ook duidelijk uit het volgende artikel.

http://www.demotorsite.be/content/getest-12-abs-motoren

_________________
KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 2:21    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
mr wheely schreef:
je kunt ook gecontroleerd slippen zonder abs
kijk naar bv de supermotards en dat gaat niet met abs

Dat klopt maar hoevelen kunnen dat ? en dan nog op straat.....


zo extreme bedoel ik het ook niet, maar je achter wiel een klein beetje laten uitbreken is toch niet zo moeilijk wink3 laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

JarnodeParno schreef:
Echter bij de KTM adventure moet je elke keer nadat je je motor van het contact hebt gehad de ABS functie opnieuw uitschakelen, en geloof me dat kan best vervelend zijn. Daarnaast is het ook nog zo dat je opnieuw moet leren remmen wanneer je een motor met ABS rijdt, dit wordt ook duidelijk uit het volgende artikel.

http://www.demotorsite.be/content/getest-12-abs-motoren


Bevestigd wat ik al dacht, nl dat je met ABS alles wat je ooit geleerd hebt ivm remmen moet vergeten en gewoon als een neanderthaler in de remmen moet knijpen.... dozey
Is vast makkelijker als je nog niet zo lang rijdt, maar als je al jaren gewend bent om zelf voor ABS te spelen is datn iet zo makkelijk. Soit, zolang je het kunt afzetten....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif