lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Iemad met een DID ketting?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Aug. 2010, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd met een combi alu/staal rond op mijn andere motor,een Fireblade,maar die doet het net zo goed als de stalen tandwielen die ik eerst gebruikte,het staat alleen een stuk mooier! Gewichtsbesparing merk je niet denk ik? Ik iig niet.Ik wilde eigenlijk nu ook zo'n mooie(oranje) combi op mijn Adventure S gaan proberen............ thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Ik rijd met een combi alu/staal rond op mijn andere motor,een Fireblade,maar die doet het net zo goed als de stalen tandwielen die ik eerst gebruikte,het staat alleen een stuk mooier! Gewichtsbesparing merk je niet denk ik? Ik iig niet.Ik wilde eigenlijk nu ook zo'n mooie(oranje) combi op mijn Adventure S gaan proberen............ thumbsup


het koppel van een fireblade ligt vele malen lager dan dat van een ktm
en heeft daar veel meer toeren per minuut voor nodig
DUS niet met elkaar te vergelijken,
das het verschil tussen een 4 cil en een 2 cillinder laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 0:52    Onderwerp: Reageer met quote

Nee,is het ook niet,maar het staat mooier,dat was voor mij de reden om hem op mijn Blade te monteren.....Ik heb eigenlijk geen idee van het koppel van mijn Blade,maar ongeveer 150pk op het achterwiel trekt ook behoorlijk aan je ketting en je tandwielen volgens mij? Iemand ervaring met een combi op de KTM? Of gaan ze echt veel korter mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

ALu tandwielen op de LC8 werk prima, ze zijn alleen lastig te krijgen in 525 maat.

ik heb zelf een tijd rally gereden met Alu tandwielen van Ceradure, zie:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1694&highlight=ceradure

Wat langer houdt, ALu of Staal hangt erg van de omstandigheden af. Gewoon op de weg: Staal.

"stealth"tandwielen, die alu binnenkant hebben maar een stalen buitenring zijn over het algemeen BETER dan een gewoon stalen tandwiel, omdat de stalen tandenkrans veel harder gehard is dan een vol stalen tandwiel.

Kwa gewicht zijn ze wel wat lichter, maar ook de origineel KTM staal tandwielen zijn erg licht, omdat ze 'verdund' zijn en grote gaten bezitten.

Al met al vind ik origineel KTM nog lang geen slechte oplossing: Goede kwali, licht en duurzaam.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Nee,is het ook niet,maar het staat mooier,dat was voor mij de reden om hem op mijn Blade te monteren.....Ik heb eigenlijk geen idee van het koppel van mijn Blade,maar ongeveer 150pk op het achterwiel trekt ook behoorlijk aan je ketting en je tandwielen volgens mij? Iemand ervaring met een combi op de KTM? Of gaan ze echt veel korter mee?


ik denk zo'n 110nm maar dat pas bij rond 9000 toeren per min book2
en dan trekt tie nie hard niet meer, daarom leggen al die stunt rijders
zulke enorme achtertandwielen om aan trekkracht te komen thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Di, 24 Aug. 2010, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

Met de link van Dr Bean ( http://www.ketten-kit.de/ ) een nieuwe ketting besteld in Duitsland, die was vrijdag toegekomen. Dus gisteravond was ‘knutselavond’ wacko

Zoals meestal: als je ergens aan begint met het idee: doen we even, durft dat nogal eens tegen te vallen. uhoh2

De oude tandwielen waren er zo af, nice tiens wat zien die nieuwe er raar uit… (de ouwe waren dus echt op (sorry geen picies)

Vermits geen kettingbreker beschikbaar en geen zin om de hele achterbrug uit te gaan bouwen was ik daarna wel een uurtje zoet om de oude ketting eraf te krijgen. Omdat ik niet wilde slijpen in de garage en voor vijlen en doorslaan een hand tekort kwam is het met wat moeite en 2 bladen gelukt om de zaak door te zagen. smug

Daarna de grote verrassing en een kleine les Duits: een niet-shlos is dus niet met een visje speechless

Ik had morgen wel met die motor willen gaan werken!!!

Mits wat grommen beadyeyes2 en fronsen wry , een griptang en een moertjeM6 om het plaatje erop te drukken, en twee hamers, zat den deze weer met een grin te filefilteren deze morgen.

En zo te voelen was die ouwe kettingset echt wel versleten, maar dat mag na 30.000km
2thumbsup

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Di, 24 Aug. 2010, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

is helemaal niet verkeerd hoor, een klinkschakel.

op m'n enduro's had ik altijd visje, maar op de LC8888 altijd klink.

Op een motor met 100pk die 200+ kan rijden lijkt me dat veiliger wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 24 Aug. 2010, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben vroeger wel eens zo'n visje kwijtgespeeld, slotje bleef gelukkig wel zitten. Sindsdien altijd met klinkslot. als je de buitenste schakel vh slotje onvet en een likje rode of blauwe verf geeft kun je bij de volgende kettingset makkelijker het slotje vinden, is toch altijd makkelijker te "breken" dan een industrieel geponste schakel.
Als je dergelijke dingen zelf wil doen is een kettingpons waar je ook mee kan breken geen verkeerde investering. Gaat heel makkelijk. soms worden ketting kits ook wel eens met teveel schakels geleverd, dan is het makkelijk als je zo'n kettingpons/breker hebt
30.000km is niet verkeerd met een kettingset. als je met 2 voortandwielen werkt gaat de boel meestal nog langer mee.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

wel opletten dat je met 2 hamers niet te hard klinkt. de schakel kan dan te vast komen zitten en voor obnormale slijtage zorgen.
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jul. 2015, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen laugh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 2:45    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Rikkert"]Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen

kan je toch zien aan de ketting die er op ligt (even tellen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="mr wheely"]
Rikkert schreef:
Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen

kan je toch zien aan de ketting die er op ligt (even tellen)


klopt Smile was benieuwd naar de standaard waardes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Rikkert"]
mr wheely schreef:
Rikkert schreef:
Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen

kan je toch zien aan de ketting die er op ligt (even tellen)


klopt Smile was benieuwd naar de standaard waardes.


16 en 42 tanden

525 ketting 118 schakels

voor een 2010 2012 adventure. volgens Jos smit.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Arrrie"]
Rikkert schreef:
mr wheely schreef:
Rikkert schreef:
Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen

kan je toch zien aan de ketting die er op ligt (even tellen)


klopt Smile was benieuwd naar de standaard waardes.


16 en 42 tanden

525 ketting 118 schakels

voor een 2010 2012 adventure. volgens Jos smit.


Okee, ik heb een Adventure uit 2006, de oude van Guus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif