Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gijssie2

Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Wo, 11 Aug. 2010, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Ik rijd met een combi alu/staal rond op mijn andere motor,een Fireblade,maar die doet het net zo goed als de stalen tandwielen die ik eerst gebruikte,het staat alleen een stuk mooier! Gewichtsbesparing merk je niet denk ik? Ik iig niet.Ik wilde eigenlijk nu ook zo'n mooie(oranje) combi op mijn Adventure S gaan proberen............  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 0:01 Onderwerp: |
|
|
gijssie2 schreef: | Ik rijd met een combi alu/staal rond op mijn andere motor,een Fireblade,maar die doet het net zo goed als de stalen tandwielen die ik eerst gebruikte,het staat alleen een stuk mooier! Gewichtsbesparing merk je niet denk ik? Ik iig niet.Ik wilde eigenlijk nu ook zo'n mooie(oranje) combi op mijn Adventure S gaan proberen............  |
het koppel van een fireblade ligt vele malen lager dan dat van een ktm
en heeft daar veel meer toeren per minuut voor nodig
DUS niet met elkaar te vergelijken,
das het verschil tussen een 4 cil en een 2 cillinder  |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 0:52 Onderwerp: |
|
|
Nee,is het ook niet,maar het staat mooier,dat was voor mij de reden om hem op mijn Blade te monteren.....Ik heb eigenlijk geen idee van het koppel van mijn Blade,maar ongeveer 150pk op het achterwiel trekt ook behoorlijk aan je ketting en je tandwielen volgens mij? Iemand ervaring met een combi op de KTM? Of gaan ze echt veel korter mee? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 21:26 Onderwerp: |
|
|
ALu tandwielen op de LC8 werk prima, ze zijn alleen lastig te krijgen in 525 maat.
ik heb zelf een tijd rally gereden met Alu tandwielen van Ceradure, zie:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1694&highlight=ceradure
Wat langer houdt, ALu of Staal hangt erg van de omstandigheden af. Gewoon op de weg: Staal.
"stealth"tandwielen, die alu binnenkant hebben maar een stalen buitenring zijn over het algemeen BETER dan een gewoon stalen tandwiel, omdat de stalen tandenkrans veel harder gehard is dan een vol stalen tandwiel.
Kwa gewicht zijn ze wel wat lichter, maar ook de origineel KTM staal tandwielen zijn erg licht, omdat ze 'verdund' zijn en grote gaten bezitten.
Al met al vind ik origineel KTM nog lang geen slechte oplossing: Goede kwali, licht en duurzaam. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 0:49 Onderwerp: |
|
|
gijssie2 schreef: | Nee,is het ook niet,maar het staat mooier,dat was voor mij de reden om hem op mijn Blade te monteren.....Ik heb eigenlijk geen idee van het koppel van mijn Blade,maar ongeveer 150pk op het achterwiel trekt ook behoorlijk aan je ketting en je tandwielen volgens mij? Iemand ervaring met een combi op de KTM? Of gaan ze echt veel korter mee? |
ik denk zo'n 110nm maar dat pas bij rond 9000 toeren per min
en dan trekt tie nie hard niet meer, daarom leggen al die stunt rijders
zulke enorme achtertandwielen om aan trekkracht te komen  |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Di, 24 Aug. 2010, 8:51 Onderwerp: |
|
|
Met de link van Dr Bean ( http://www.ketten-kit.de/ ) een nieuwe ketting besteld in Duitsland, die was vrijdag toegekomen. Dus gisteravond was ‘knutselavond’
Zoals meestal: als je ergens aan begint met het idee: doen we even, durft dat nogal eens tegen te vallen.
De oude tandwielen waren er zo af, tiens wat zien die nieuwe er raar uit… (de ouwe waren dus echt op (sorry geen picies)
Vermits geen kettingbreker beschikbaar en geen zin om de hele achterbrug uit te gaan bouwen was ik daarna wel een uurtje zoet om de oude ketting eraf te krijgen. Omdat ik niet wilde slijpen in de garage en voor vijlen en doorslaan een hand tekort kwam is het met wat moeite en 2 bladen gelukt om de zaak door te zagen.
Daarna de grote verrassing en een kleine les Duits: een niet-shlos is dus niet met een visje
Ik had morgen wel met die motor willen gaan werken!!!
Mits wat grommen en fronsen , een griptang en een moertjeM6 om het plaatje erop te drukken, en twee hamers, zat den deze weer met een te filefilteren deze morgen.
En zo te voelen was die ouwe kettingset echt wel versleten, maar dat mag na 30.000km
 _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Di, 24 Aug. 2010, 10:23 Onderwerp: |
|
|
is helemaal niet verkeerd hoor, een klinkschakel.
op m'n enduro's had ik altijd visje, maar op de LC8888 altijd klink.
Op een motor met 100pk die 200+ kan rijden lijkt me dat veiliger  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 24 Aug. 2010, 12:33 Onderwerp: |
|
|
Ik ben vroeger wel eens zo'n visje kwijtgespeeld, slotje bleef gelukkig wel zitten. Sindsdien altijd met klinkslot. als je de buitenste schakel vh slotje onvet en een likje rode of blauwe verf geeft kun je bij de volgende kettingset makkelijker het slotje vinden, is toch altijd makkelijker te "breken" dan een industrieel geponste schakel.
Als je dergelijke dingen zelf wil doen is een kettingpons waar je ook mee kan breken geen verkeerde investering. Gaat heel makkelijk. soms worden ketting kits ook wel eens met teveel schakels geleverd, dan is het makkelijk als je zo'n kettingpons/breker hebt
30.000km is niet verkeerd met een kettingset. als je met 2 voortandwielen werkt gaat de boel meestal nog langer mee. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 20:06 Onderwerp: |
|
|
wel opletten dat je met 2 hamers niet te hard klinkt. de schakel kan dan te vast komen zitten en voor obnormale slijtage zorgen. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2015, 19:00 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 2:45 Onderwerp: |
|
|
[quote="Rikkert"]Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen
kan je toch zien aan de ketting die er op ligt (even tellen) |
|
Naar boven |
|
 |
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 9:47 Onderwerp: |
|
|
[quote="mr wheely"] Rikkert schreef: | Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen
kan je toch zien aan de ketting die er op ligt (even tellen) |
klopt was benieuwd naar de standaard waardes. |
|
Naar boven |
|
 |
Arrrie
Geregistreerd op: 25-3-2015 Berichten: 110
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 18:38 Onderwerp: |
|
|
[quote="Rikkert"] mr wheely schreef: | Rikkert schreef: | Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen
kan je toch zien aan de ketting die er op ligt (even tellen) |
klopt was benieuwd naar de standaard waardes. |
16 en 42 tanden
525 ketting 118 schakels
voor een 2010 2012 adventure. volgens Jos smit. _________________ Het zal wel loslopen |
|
Naar boven |
|
 |
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2015, 18:41 Onderwerp: |
|
|
[quote="Arrrie"] Rikkert schreef: | mr wheely schreef: | Rikkert schreef: | Weet iemand hoeveel schakels er ongeveer in de ketting moeten zitten voor de adventure? Dan weet ik welke DID ketting ik moet bestellen
kan je toch zien aan de ketting die er op ligt (even tellen) |
klopt was benieuwd naar de standaard waardes. |
16 en 42 tanden
525 ketting 118 schakels
voor een 2010 2012 adventure. volgens Jos smit. |
Okee, ik heb een Adventure uit 2006, de oude van Guus. |
|
Naar boven |
|
 |
|