lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Onregelmatig olieverlies
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

De mijn lekte dus bij de brandstofpomp! Nieuwe o-ringen (2) geplaatst (kosten iets van €34,--.......maar kreeg ik als coulance thumbsup ) en nu stinkt ie niet meer naar benzine. Overigens heb ik nooit plasjes gehad onder de motor. Dan wordt het ook wel een beetje gevaarlijk.....
Wel zag ik een drup hangen aan het onderste bevestigingspunt van de Tank.......uiteindelijk.

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
De mijn lekte dus bij de brandstofpomp! Nieuwe o-ringen (2) geplaatst (kosten iets van €34,--.......maar kreeg ik als coulance thumbsup ) en nu stinkt ie niet meer naar benzine. Overigens heb ik nooit plasjes gehad onder de motor. Dan wordt het ook wel een beetje gevaarlijk.....
Wel zag ik een drup hangen aan het onderste bevestigingspunt van de Tank.......uiteindelijk.

Wss vuil tussen dichting of dichting (alu of koper) al een paar keer niet vervangen bij oliewissel. Je kan proberen de bout een klein stukje te lossen, zodat je de dichtingsring een beetje kan draaien en dan terug vastzetten op koppel, zou kunnen dat het vuil er dan vantussen is. Natuurlijk niet te ver lossen want dan loopt je olie eruit dozey
Nu heb ik op mijne SMT nog geen oliewissel gedaan, maar bij een dry sump zit er maar een heel klein beetje olie in de carter, de meeste olie zit als het goed is in het oliereservoir. Dus zou je die bout er eigenlijk uit kunnen draaien, (motor heel schuin naar rechts afsteunen tegen muur bv)er zal een beetje olie afkomen, maar niet veel, nwe dichting er tussen en dan beetje bijvullen tot ie terug op peil staat (warme motor uiteraard).
Maar de techneuten hier zullen dit ongetwijfeld kunnen afraden of bevestigen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mrt. 2010, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is dat ze nog onder garantie is, dus ik ga er niet zelf aan beginnen klooien, anders had ik het inderdaad zo geprobeerd.

Nu ga ik denk ik gewoon wachten tot het groot onderhoud en het dan vermelden, tenzij iemand hier een reden kent waarom ik dat beter zo snel mogelijk zou verstellen.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: