Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 12:19 Onderwerp: |
|
|
De mijn lekte dus bij de brandstofpomp! Nieuwe o-ringen (2) geplaatst (kosten iets van €34,--.......maar kreeg ik als coulance ) en nu stinkt ie niet meer naar benzine. Overigens heb ik nooit plasjes gehad onder de motor. Dan wordt het ook wel een beetje gevaarlijk.....
Wel zag ik een drup hangen aan het onderste bevestigingspunt van de Tank.......uiteindelijk. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 18:12 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: | De mijn lekte dus bij de brandstofpomp! Nieuwe o-ringen (2) geplaatst (kosten iets van €34,--.......maar kreeg ik als coulance ) en nu stinkt ie niet meer naar benzine. Overigens heb ik nooit plasjes gehad onder de motor. Dan wordt het ook wel een beetje gevaarlijk.....
Wel zag ik een drup hangen aan het onderste bevestigingspunt van de Tank.......uiteindelijk. |
Wss vuil tussen dichting of dichting (alu of koper) al een paar keer niet vervangen bij oliewissel. Je kan proberen de bout een klein stukje te lossen, zodat je de dichtingsring een beetje kan draaien en dan terug vastzetten op koppel, zou kunnen dat het vuil er dan vantussen is. Natuurlijk niet te ver lossen want dan loopt je olie eruit
Nu heb ik op mijne SMT nog geen oliewissel gedaan, maar bij een dry sump zit er maar een heel klein beetje olie in de carter, de meeste olie zit als het goed is in het oliereservoir. Dus zou je die bout er eigenlijk uit kunnen draaien, (motor heel schuin naar rechts afsteunen tegen muur bv)er zal een beetje olie afkomen, maar niet veel, nwe dichting er tussen en dan beetje bijvullen tot ie terug op peil staat (warme motor uiteraard).
Maar de techneuten hier zullen dit ongetwijfeld kunnen afraden of bevestigen. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 27 Mrt. 2010, 16:37 Onderwerp: |
|
|
Het probleem is dat ze nog onder garantie is, dus ik ga er niet zelf aan beginnen klooien, anders had ik het inderdaad zo geprobeerd.
Nu ga ik denk ik gewoon wachten tot het groot onderhoud en het dan vermelden, tenzij iemand hier een reden kent waarom ik dat beter zo snel mogelijk zou verstellen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by 
|