lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Uitvallen van de motor tijdens stationair draaien
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mei. 2009, 9:26    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred schreef:
Daan, heb even wat beter gekeken, maar dat pinnetje is gewoon recht.
Helaas, anders wist ik wat er aan de hand was.


ook al is het pennetje niet krom, dan kan de schakelaar evengoed stuk zijn wilfred.
schakelaar overbruggen en dan een tijdje zo rijden, kijken of het weer gebeurd?

gebeurd het juist als je het stuur dwars hebt staan en niet als hij recht staat? dan zou het nl kortsluiting in de kabelboom bij het balhoofd kunnen zijn, duw en trek daar eens aan de bedrading als de motor stationair staat te draaien.

tja, het zou van alles kunnen zijn

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mei. 2009, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje kettingvet weggepoetst maar zie nog steeds niet goed hoe het nu eigenlijk werkt. Mis ik iets?

vast bedankt & groeten,

Koen



Schakelaar standard.JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  Schakelaar standard.JPG
 Bestandsgrootte:  68.71 KB
 Gedownload:  293 keer


_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn 950 uit 2003.
daarbij zweeft mijn toerental tussen 1100 en 1900 toeren
Niet gewoon standaard op 1400 toeren.
En om de 10 á 20 sec. schiet het toerental 1000 omlaag.
Wanneer die dus net rond de 1100 á 1200 hangt valt ie uit.

Ik heb het toerental omhoog gedraait en nu kun je het duidelijk zien, van de 2000 zakt hij nu af en toe naar de 1000 heel abrupt.
Nu heb ik het één en ander gevonden op een ander forum, en daar hebben ze het over een vacuum lek "(Quote: Vacuum caps crack over time and introduce a difficult to troubleshoot wandering idle)"
Nu is bij mij het SAS gebeuren er allemaal al afgehaald, en bij mij zitten er een aantal van die kapjes op. Weet niet of dit bij jou ook het geval is?

De motor ligt inmiddels helemaal in onderdelen (i.v.m. Grote beurt) dus ga even zoeken naar de oplossing.

Groet,
Wietse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Heb mijn stationaire toerental ook iets opgeschroeft, maar heb nog te weinig gereden om te merken dat dat werkt.
Bij mij zit alles van de sas er nog op, dus helemaal standaard.
O, niet helemaal, sommer deksel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2009, 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wietse schreef:
Heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn 950 uit 2003.
daarbij zweeft mijn toerental tussen 1100 en 1900 toeren
Niet gewoon standaard op 1400 toeren.
En om de 10 á 20 sec. schiet het toerental 1000 omlaag.
Wanneer die dus net rond de 1100 á 1200 hangt valt ie uit.

Ik heb het toerental omhoog gedraait en nu kun je het duidelijk zien, van de 2000 zakt hij nu af en toe naar de 1000 heel abrupt.
Nu heb ik het één en ander gevonden op een ander forum, en daar hebben ze het over een vacuum lek "(Quote: Vacuum caps crack over time and introduce a difficult to troubleshoot wandering idle)"
Nu is bij mij het SAS gebeuren er allemaal al afgehaald, en bij mij zitten er een aantal van die kapjes op. Weet niet of dit bij jou ook het geval is?

De motor ligt inmiddels helemaal in onderdelen (i.v.m. Grote beurt) dus ga even zoeken naar de oplossing.

Groet,
Wietse


duidelijk niet hetzelfde probleem dus...

jouw probleem lijkt gewoon
- vervuilde carburateur,
- valselucht lek op een van de vacuumslangetjes
- of slecht electrisch contact (bijv accupool)

Vacuumlek van de membranen geeft geen varierend stationair, omdat de vacuumschuif bij stationair niks doet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Do, 25 Jun. 2009, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred schreef:
Klopt, een 950 uit 2004.wink2
Motor is juist goed op bedrijfs temperatuur wanneer die dit doet (heb dan al aardig wat snelwegkilometers weg.
Als ik me niet vergis staat die dan niet in zijn vrij, maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, zal er vandaag is even op letten.
Het afslaan lijkt ook erg op het afslaan als je ingeschakeld je standaard uitklap, zo abrupt stop die ermee.
Maar goed, ik sta dan helemaal stil en doe echt niets wat daar op lijkt.



Hmmm, ik heb hetzelfde probleem en hoe meer je erop gaat letten, hoe vaker het lijkt te gebeuren... Lopen als een trein, alleen bij stationair toerental 1400-1500 toeren zonder enige waarschuwing uitvallen. Lijkt bij warm weer erger te zijn dan bij kouder weer, wat mogelijk te maken heeft met luchtvochtigheid. Gebeurt bij mij ook in neutraalstand trouwens. En alleen bij warme motor.
Nog beter opletten leerde dat hij heel soms ook bijna afvalt, net niet.
Even een gedempte hoest in de luchtfilterbak... Backfire dus. Hahaha, bij mijn eerste LC4 is op die manier mijn hele carburateur weleens compleet van het blok af geslagen, ook leuk in de stad, in de spits!

Maar om deze reden zit ik bij mij dan ook in eerste instantie te denken aan een synchronisatieverhaal. Binnenkort eens controleren. Meteen weer een stok achter de deur om eens serieus een setje kolommeters aan te schaffen, werkt nauwkeuriger dan die vacuummeters. Wellicht gebeurt bij jou hetzelfde?

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 25 Jun. 2009, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Puur afstelling wat jij vertel.
Kan heel makkelijk worden aangepast met wat sproeiertjes wisselen, er rijden nu een stuk of 5 door mij aangepaste ktm's rond die nergens last van hebben.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Do, 25 Jun. 2009, 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn 2004 had het destijds ook, na synchronisatie was het verholpen.
Door dit euvel toch drie keer de motor uit mijn poten laten vallen.
Waaronder de eerste keer op de eerste dag dat ik hem had lipsrsealed2
Elke keer bij het afgedraaid wegrijden, de motor afslaan zonder waarschuwing, de motor is net te zwaar en te hoog om hem overiend te houden dan.
Geloof me ik heb het geprobeerd dozey

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Do, 25 Jun. 2009, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Puur afstelling wat jij vertel.
Kan heel makkelijk worden aangepast met wat sproeiertjes wisselen, er rijden nu een stuk of 5 door mij aangepaste ktm's rond die nergens last van hebben.


Natuurlijk is dat puur afstelling, wat zou het anders moeten zijn? nice
Maar voordat ik aan sproeiertjes begin, ga ik toch eerst de synchronisatie maar eens checken... Je kan tenslotte sproeiers wisselen tot je een ons weegt, als de synchronisatie niet goed is, dan komt de rest ook niet goed...

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif