| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| mr wheely 
 
  
 Geregistreerd op: 24-1-2005
 Berichten: 3278
 Woonplaats: sluis
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 1:22    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Chriske schreef: |  	  | ... maar wat is nu echt de reden van de piepende achterrem? Ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe SMR 950 en natuurlijk hadden ze mij niet ingelicht over de piepende achterrem en de eerste keer schrok ik me een hoedje en de vrouw die ik voorrang gaf op het zebrapad ook   Ik heb al begrepen dat ik ermee zou moeten leren leven, maar is het piepen geen teken dat er ergens iets tegen elkaar schuurt en kan het geen kwaad voor de remschijf? Bvb., sporen trekken in de schijf?
 | 
 
 je kunt er genoeg zelf aan doen andere schijf of andere remblokken
 een paar zaagsneden in zetten
 het komt doordat de achter remblokken verglazen
 zo gezegt dicht slippen en verharden
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| roflastc 
 
 
 Geregistreerd op: 11-11-2008
 Berichten: 258
 Woonplaats: Leiden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 11:46    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | mr wheely schreef: |  	  | 
 je kunt er genoeg zelf aan doen andere schijf of andere remblokken
 een paar zaagsneden in zetten
 het komt doordat de achter remblokken verglazen
 zo gezegt dicht slippen en verharden
 | 
 
 .Dat en kopervet achter de remschoenen.
 _________________
 Ghetto neger uit het Gooi.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| diskeletlietje 
 
  
 Geregistreerd op: 12-2-2009
 Berichten: 74
 Woonplaats: oost-vl
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 12:10    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Met de 950 nog geen last van piepende achterrem gehad Maar sinds gisteren wel
 Met nieuwe blokjes (nu al verglazing zou mij sterk lijken)
 Ik had daar echter geen last van
 nu ik weet dat dit niets abnormaal is nog minder
   Een moto moet wat rammelen en lawaai maken
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Olaf 
 
 
 Geregistreerd op: 9-6-2009
 Berichten: 64
 Woonplaats: Biddinghuizen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 15:18    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik weet niet of de blokken dit al hebben , moet mijn fiets nog ophalen eind van de week . maar bij de brezan heb ik een tijd terug een soort plaatjes van kunstof/karton opgehaald met aan een kant een plakzijde .
 Dit is gemaakt om piepen tegen tegaan .
 Meeste blokken van auto's hebben dit er tegenwoordig standaard al op zitten als het orginele blokken zijn .
 Je moet het alleen even op maat knippen , en als je pech hebt worden de blokken iets te dik waardoor je ze er niet meer tussen krijgt , dan kan je er wat afschuren .
 Het werkte voor mij .
 groeten Olaf
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ouwegeert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2008
 Berichten: 240
 Woonplaats: zuidbroek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 20 Jun. 2009, 16:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | roflastc schreef: |  	  |  	  | mr wheely schreef: |  	  | 
 je kunt er genoeg zelf aan doen andere schijf of andere remblokken
 een paar zaagsneden in zetten
 het komt doordat de achter remblokken verglazen
 zo gezegt dicht slippen en verharden
 | 
 
 .Dat en kopervet achter de remschoenen.
 | 
 
 Dat is wat ik ook altijd geleerd heb(en toegepast).
 Toen ik met de 2003 adv bij de dealer kwam met een sponzig remhandle dat met geen middel te verbeteren was, kreeg ik te horen dat door het oplosmiddel in de koperslib de rubbers waren opgezwollen......
  . Zij monteren de blokken altijd droog! De 2003 is altijd blijven piepen met afremmen achter. Toen ik achter nieuwe blokken nodig had heb ik
 toch
  een klein beetje koperslip bruikt. Piepen over. Niet zo lang meer mee gereden, dus ik weet niet of het echt afdoende is. De 'nieuwe' 2006 S piept niet
  , misschien heb ik nog niet genoeg geremd.......  _________________
 Nait soezen, mor deurbroezen!
 
 Na bijna 10 jaar Africa Twin,
 6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
 nu:
 inmiddels 105.000km  Blauwe Adventure S 990-06.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 22:34    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | ouwegeert schreef: |  	  | ... kreeg ik te horen dat door het oplosmiddel in de koperslib de rubbers waren opgezwollen......
   | 
 
 raar want: De adventure HEEEFT geen 'rubbers' rond de remcilinders: alleen maar zo'n 4-kantige afdichtring, en die staat zelf in de remvloeistof: en als ie daar tegen kan....
 
 Maar goed: een klein likje aan de achterkant is ook genoeg...
 
 
 Andere mogelijke oorzaak van piepen: Het anti-piep-veertje is pleitte??
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ouwegeert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2008
 Berichten: 240
 Woonplaats: zuidbroek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 23:03    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik vond het ook een raar verhaal, maar na de reparatie (vervangen van de rubbers....) was het remhandle niet meer sponzig, dus ..... Wat het piepen betreft. Ik wende er al aan, zoals jullie voorspelden.
 De 'S' heeft er geen last van. Wat een fijne motor! Alle dagen met een grijns rondrijden
  . Wel verbeeld ik mij dat ik achter eerder blokkeer en dus achter minder nuttig rem. Maar dat komt door de langere veerweg denk ik. Hij duikt natuurlijk meer voor dan een gewone Adventure en steekt dan als het ware zijn achterwiel in de lucht ....een beetje.
  _________________
 Nait soezen, mor deurbroezen!
 
 Na bijna 10 jaar Africa Twin,
 6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
 nu:
 inmiddels 105.000km  Blauwe Adventure S 990-06.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 23:44    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Een S en een 'gewone'hebben toch echt dezelfde achterrem hoor. 
 mogelijk dus gewoon exemplaar verschil of (nog waarschijnlijker:) andere blokken. (dat verklaart ook eerder blokkeren...)
 
 Verder blokkeeert de S idd gevoelsmatig eerder omdat ie meer duikt, en dus wat meer druk op het achterwiel verliest.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ouwegeert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2008
 Berichten: 240
 Woonplaats: zuidbroek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 10:28    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik ben er van uit gegaan dat de originele blokken er nog in zitten na 1295 km. Ik zal bij de eerste mogelijkheid ze er eens uitpakken. Verder is het ook een kwestie van gewenning. Ik had net ca. 5000km op een varadero gereden, en wat er ook van te zeggen is, het remgedrag van een dero is (op asfalt) super te noemen. Dat stoppen ga je dan als normaal ervaren, mat als gevolg dat bij de eerste keer dat je echt hard moet remmen met de 'S"je dat achterwiel blokkeren gaat ervaren. Nu rem ik alweer anders en gebeurd het niet meer. Her rijgedrag van de varadero  geeft veeeeeel minder plezier, misschien dat dat ook een factor is.....?
  _________________
 Nait soezen, mor deurbroezen!
 
 Na bijna 10 jaar Africa Twin,
 6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
 nu:
 inmiddels 105.000km  Blauwe Adventure S 990-06.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |