Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 1:22 Onderwerp: |
|
|
Chriske schreef: | ... maar wat is nu echt de reden van de piepende achterrem? Ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe SMR 950 en natuurlijk hadden ze mij niet ingelicht over de piepende achterrem en de eerste keer schrok ik me een hoedje en de vrouw die ik voorrang gaf op het zebrapad ook
Ik heb al begrepen dat ik ermee zou moeten leren leven, maar is het piepen geen teken dat er ergens iets tegen elkaar schuurt en kan het geen kwaad voor de remschijf? Bvb., sporen trekken in de schijf? |
je kunt er genoeg zelf aan doen andere schijf of andere remblokken
een paar zaagsneden in zetten
het komt doordat de achter remblokken verglazen
zo gezegt dicht slippen en verharden |
|
Naar boven |
|
 |
roflastc
Geregistreerd op: 11-11-2008 Berichten: 258 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 11:46 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
je kunt er genoeg zelf aan doen andere schijf of andere remblokken
een paar zaagsneden in zetten
het komt doordat de achter remblokken verglazen
zo gezegt dicht slippen en verharden |
.Dat en kopervet achter de remschoenen. _________________ Ghetto neger uit het Gooi. |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 12:10 Onderwerp: |
|
|
Met de 950 nog geen last van piepende achterrem gehad
Maar sinds gisteren wel
Met nieuwe blokjes (nu al verglazing zou mij sterk lijken)
Ik had daar echter geen last van
nu ik weet dat dit niets abnormaal is nog minder
Een moto moet wat rammelen en lawaai maken  |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
Geregistreerd op: 9-6-2009 Berichten: 64 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2009, 15:18 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of de blokken dit al hebben , moet mijn fiets nog ophalen eind van de week .
maar bij de brezan heb ik een tijd terug een soort plaatjes van kunstof/karton opgehaald met aan een kant een plakzijde .
Dit is gemaakt om piepen tegen tegaan .
Meeste blokken van auto's hebben dit er tegenwoordig standaard al op zitten als het orginele blokken zijn .
Je moet het alleen even op maat knippen , en als je pech hebt worden de blokken iets te dik waardoor je ze er niet meer tussen krijgt , dan kan je er wat afschuren .
Het werkte voor mij .
groeten Olaf |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Za, 20 Jun. 2009, 16:12 Onderwerp: |
|
|
roflastc schreef: | mr wheely schreef: |
je kunt er genoeg zelf aan doen andere schijf of andere remblokken
een paar zaagsneden in zetten
het komt doordat de achter remblokken verglazen
zo gezegt dicht slippen en verharden |
.Dat en kopervet achter de remschoenen. |
Dat is wat ik ook altijd geleerd heb(en toegepast).
Toen ik met de 2003 adv bij de dealer kwam met een sponzig remhandle dat met geen middel te verbeteren was, kreeg ik te horen dat door het oplosmiddel in de koperslib de rubbers waren opgezwollen...... .
Zij monteren de blokken altijd droog! De 2003 is altijd blijven piepen met afremmen achter. Toen ik achter nieuwe blokken nodig had heb ik
toch een klein beetje koperslip bruikt. Piepen over. Niet zo lang meer mee gereden, dus ik weet niet of het echt afdoende is.
De 'nieuwe' 2006 S piept niet , misschien heb ik nog niet genoeg geremd.......  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 22:34 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: |
... kreeg ik te horen dat door het oplosmiddel in de koperslib de rubbers waren opgezwollen...... |
raar want: De adventure HEEEFT geen 'rubbers' rond de remcilinders: alleen maar zo'n 4-kantige afdichtring, en die staat zelf in de remvloeistof: en als ie daar tegen kan....
Maar goed: een klein likje aan de achterkant is ook genoeg...
Andere mogelijke oorzaak van piepen: Het anti-piep-veertje is pleitte?? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 23:03 Onderwerp: |
|
|
Ik vond het ook een raar verhaal, maar na de reparatie (vervangen van de rubbers....) was het remhandle niet meer sponzig, dus .....
Wat het piepen betreft. Ik wende er al aan, zoals jullie voorspelden.
De 'S' heeft er geen last van. Wat een fijne motor! Alle dagen met een grijns rondrijden .
Wel verbeeld ik mij dat ik achter eerder blokkeer en dus achter minder nuttig rem. Maar dat komt door de langere veerweg denk ik. Hij duikt natuurlijk meer voor dan een gewone Adventure en steekt dan als het ware zijn achterwiel in de lucht ....een beetje.  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 22 Jun. 2009, 23:44 Onderwerp: |
|
|
Een S en een 'gewone'hebben toch echt dezelfde achterrem hoor.
mogelijk dus gewoon exemplaar verschil of (nog waarschijnlijker:) andere blokken. (dat verklaart ook eerder blokkeren...)
Verder blokkeeert de S idd gevoelsmatig eerder omdat ie meer duikt, en dus wat meer druk op het achterwiel verliest. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 24 Jun. 2009, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Ik ben er van uit gegaan dat de originele blokken er nog in zitten na 1295 km. Ik zal bij de eerste mogelijkheid ze er eens uitpakken. Verder is het ook een kwestie van gewenning. Ik had net ca. 5000km op een varadero gereden, en wat er ook van te zeggen is, het remgedrag van een dero is (op asfalt) super te noemen. Dat stoppen ga je dan als normaal ervaren, mat als gevolg dat bij de eerste keer dat je echt hard moet remmen met de 'S"je dat achterwiel blokkeren gaat ervaren. Nu rem ik alweer anders en gebeurd het niet meer.
Her rijgedrag van de varadero geeft veeeeeel minder plezier, misschien dat dat ook een factor is.....?  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
|