lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Test in Motorplus
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
René

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mei. 2007, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

Maar laat ff helder zijn; er staat duidelijk gemeld dat waar het voor de meesten passé is,het avontuur pas echt begint met de KTM. Heet toch niet voor niets Adventure...... 2thumbsup

Groet,
René

Hydrazine

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mei. 2007, 14:11    Onderwerp: Net terug van ritje naar Goedhart... Reageer met quote

Net terug van ritje naar Goedhart...

Zie bijlagen:

B1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  125.59 KB
 Weergegeven:  346 keer

B1.jpg

A1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  121.73 KB
 Weergegeven:  356 keer

A1.jpg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2007, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
KTM verliest vooral veel op ALLTAG.. en ja dat klopt wel, het is vooral een sportieve motor met hoge funfactor: niet gemaakt voor ideale woon-werk motor. (ketting, algemeen onderhoudsschema, beetje nerveus op het gas etc)

Hier ben ik het niet helemaal - helemaal niet - mee eens. Ik rijd dagelijks zo'n 180 km woon-werk, op een 990. Waar ik met mijn vorige merken in het weekend vaak zoiets had van 'nou, in het weekend ben ik blij dat ik er niet op hoef'heb ik dat met de 990 zeker niet. Ook in het weeekend ga ik er vaak op uit. De wendbaarheid, het pit en de afmetingen maken de 990 ideaal voor het snel door het drukke spitsverkeer manoeuvreren. Zelfs de A12 binnen Den Haag is geen probleem. Fantastische fiets niet alleen all-road, ook all-purpose!

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2007, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

mmm volgens mij zeg je het zelf al: Lekker sturen, eropuit etc...

ALLTAG = saai naar je werk, geen onderhoud hoeven plegen (= geen ketting). heel vergefelijk rijden in de regen (= soepel/tam motorkarakter => saai).

Kwestie van definitie denk ik... , niet van meningsverschil: volgens mij bedoel jij hetzelfde.

Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Rob schreef:
Quote:
KTM verliest vooral veel op ALLTAG.. en ja dat klopt wel, het is vooral een sportieve motor met hoge funfactor: niet gemaakt voor ideale woon-werk motor. (ketting, algemeen onderhoudsschema, beetje nerveus op het gas etc)

Hier ben ik het niet helemaal - helemaal niet - mee eens. Ik rijd dagelijks zo'n 180 km woon-werk, op een 990. Waar ik met mijn vorige merken in het weekend vaak zoiets had van 'nou, in het weekend ben ik blij dat ik er niet op hoef'heb ik dat met de 990 zeker niet. Ook in het weeekend ga ik er vaak op uit. De wendbaarheid, het pit en de afmetingen maken de 990 ideaal voor het snel door het drukke spitsverkeer manoeuvreren. Zelfs de A12 binnen Den Haag is geen probleem. Fantastische fiets niet alleen all-road, ook all-purpose!

Ik gebruik m'n 990 ook voor alles : woonwerk, werk, uitstapjes, circuit, reizen...
en ik heb er net hetzelfde gevoel bij. Bij mijn vroegere woonwerkfietsen had ik tijdens de vrije dagen ook zoiets van "pfff vandaag ff niet op dit ding". Het woonwerk-traject is bijna elke dag anders, soms vertrek ik een half uurtje vroeger (of kom ik een halfje later thuis) omdat ik zin had in een stukje veldweg/bosweg pleased of dergelijke.

Het kan immers ook allemaal zonder dat je je er vragen bij hoeft te stellen...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Hydrazine

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 19:25    Onderwerp: Alltag..? Reageer met quote

LINK: http://www.planet-wissen.de/pw/Artikel,,,,,,,F13FEB88D4CF66C4E0340003BA5E0905,,,,,,,,,,,,,,,.html

Denk niet dat de meeste KTM rijders hier last van hebben...

zzz
Naar boven
Peter

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, volgens mij hebben we dat allemaal. Mijn vorige motor was een Yamaha TDM 850. Ik reed er woon-werk verkeer mee, maar als er geen file stond had ik er spijt van dat ik niet met de auto was. Nu met de Adventure is elke kilometer plezier! Als ik dan weer eens zo'n Jag cabrio of zo zie rijden kan ik een gevoel van "maar ik heb lekker een KTM" niet onderdrukken. Voor mij is een KTM ook "speelgoed voor grote jongens" met een grote fun-factor.... thumbsup
Ik begrijp ook niet wat nu eigenlijk bedoeld wordt met de term "Allroad". Behalve met een Suzuki Bergmann of een buikschuiver kun je met elke motor wel een zandweg nemen. Echte allroads zijn er niet zo veel.
Morgen maar weer eens het zand in..... pleased

Koen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2007, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Dat springen is met een tiger oid ook mogelijk hoor MR Wheelie wink3

Alleen het landen gaat met de KTM het beste grin

Geen KTM

1178098578.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  24.61 KB
 Weergegeven:  6410 keer

1178098578.jpg

EricLC8

BerichtGeplaatst: Do, 31 Mei. 2007, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben sinds de beurs ook abonnee van Motorplus, ben het eens dat de test een beetje vertekent maar dit blad is wel objectief.
In tegenstelling tot het blad motor waar men altijd geijkt schrijft ik kan de testen vaak vooraf al voorspellen (het is een echte honda als je erop zit voelt alles vertrouwd bla bla bla, er is zelfs een redacteur uitgewerkt die niet zo heel positief over honda had geschreven.

Mijn maat rijd een Gs heb ik ook nog op proefgereden die doet alles perfect maar is mij te gladjes de KTM vind ik gewoon een ruige bak.
Ik heb hem een paar weken geleden een modderdoop gegeven en ik ben eigenlijk een poetser, maar ik vind hem er smerig nog gaver uitzien dus ik laat hem de rest van het jaar maar zo, rijden met het kreng!!!!
Naar boven
Peter

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jun. 2007, 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ach ja, het is net het leven: 't is maar net hoe je er naar kijkt en wat je (op dat moment) belangrijk vindt. Oftewel 't maar net door welke bril je kijkt... en dat geldt ook voor journalisten/testers. 'T zijn net mensen thinking
Hydrazine

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jun. 2007, 18:36    Onderwerp: Re: Drank in het spel... Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Op pagina's 56 en 64 in het blad zie je dat er rijkelijk met drank wordt geschonken voor en tijdens de ritten. Verder op zie je dan ook dat de test-oordelen samenvallen met uitspraken van deze beschonken testrijders.

Maar gebruik van alcohol, motorrijden, test oordelen en nogeens alcohol in een zgn. toonaangevend motorblad vindt ik persoonlijk van de zotte!!!

dozey
Naar boven
EricLC8

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jun. 2007, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Daar ben ik ook niet voor (drank) maar ik heb het nog eens nagelezen en als je 1261 km hebt gereden lust ik s'avonds ook wel een biertje.
De volgende dag is er voor het slapengaan een grappa inheems drankje.

Goed het ligt er een beetje aan welk land welke gebruiken ,deze mensen zijn vaak beledigd als je niet een glaasje meedrinkt.

Ik vind het wel meevallen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: