Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 12:18 Onderwerp: |
|
|
tjonge tjonge, dat is wel erg netjes die laatste foto. In dameszit zo plat door de bocht. Mijn complimenten.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 17:20 Onderwerp: |
|
|
dat moet je niet doen met 40 l zijkoffers  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 17:58 Onderwerp: |
|
|
Daarom zijn de gobi's er ook op voorhand af gegaan
Tja, ik heb deze van net na nieuwjaar en net als Raketman moet ik er toch ook aan wennen dat er in tegenstelling tot al mijn vorige motoren geen schurend voetsteuntje is dat je verwittigd dat het moet gedaan zijn met overhellen.
Nu nog eens een deftige offroad training meepikken want op asfalt zijn zulke dingen allemaal spielerei, maar op losse grond is het heel wat minder  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2724 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 18:21 Onderwerp: |
|
|
brrr, doe mij die losse grond maar. Op asfalt doe ik je dit niet even na  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 19:53 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: | Nu nog eens een deftige offroad training meepikken want op asfalt zijn zulke dingen allemaal spielerei, maar op losse grond is het heel wat minder  |
Wacht tot ge die wereld ook gaat ontdekken...dikke fun verzekerd
In uitwijkmaneuvers ondertussen ook al voetsteunen contact laten maken met moeder aarde. Als ge nog verder gaat (lees : sneller) dan gaat de voorband schreeuwen, welliswaar zonder uitbreken of controleverlies maar dat komt wel raar over (we spreken dan over uitwijken aan 80km/h en meer).
Die originele voorband heeft idd zijn beperkingen. Hou ook maar de staat van de nopkes goed in de gaten, want als ge zo nen tijd bezig geweest zijt met uitwijken en remmen voordoen en oefenen, gaan die gewoon afscheuren . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 13:52 Onderwerp: |
|
|
respect!
Vind het wel leuk dat jullie motorinstructeurhelden een ktm hebben gekozen voor dit werk.
Gr koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 14:37 Onderwerp: |
|
|
effe eerst dit: Slecht voorbeeld van VROM plaatje met motorrijder ZONDER handschoenen.
Mbt voetsteunen: Bij een "gewone', lage lc8 adventure lukt het zeker om op een beetje goed asfalt de stepjes aan de vloer te rijden (zonder er bij de gaan liggen). Bij vies asfalt, glad, nat etc natuurlijk niet)
Hangt ook nog af van je gewicht en de instelling van de vering natuurlijk.
Bij een S model lukt het zeker niet! (misschien op circuit asfalt...)
mbt feedback: Tja, die is er wel, maar je moet het natuurlijk ook leren voelen. Daarvoor zijn dat soort oefeningen natuurlijk perfect. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 17:03 Onderwerp: |
|
|
Allereerst ook petje af , ik heb wel een keer op een maisplak al driftend een keer een voetsteuntje aan het zand gehad ben er toen ook wel eens bij gaan liggen en het ging wel eens goed. maar op straat reed ik echt niets aan de grond behalve de koffers zoals Daan ook al schreef.
Dr_Bean schreef: | Hangt ook nog af van je gewicht en de instelling van de vering natuurlijk.
Bij een S model lukt het zeker niet! (misschien op circuit asfalt...)
mbt feedback: Tja, die is er wel, maar je moet het natuurlijk ook leren voelen. Daarvoor zijn dat soort oefeningen natuurlijk perfect. |
Wat Dr Bean schrijft over veer instelling kan idd ook heel veel uitmaken, ik weet nog dat een maatje van mij met zijn fireblade de kuip aan de grond reed en daar zo van baalde dat er andere vering op moest voor en achter. Met deze nieuwe vering reed hij de voetsteunen niet eens meer aan de grond.
Al met al respect voor de controle van/op je fiets
groe Johan |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 17:22 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: |
 |
zonder handschoenen? Kan pijnlijk worden.....Kzou het voortaan met handschoenen doen. Wel een mooi staaltje van motorbeheersing. Is hopelijk een bedrijfsmoto? Met die van mij probeer ik gewoon te doen, is soms al zot genoeg, en ik moet het zelf betalen hé  _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 17:48 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Mbt voetsteunen: Bij een "gewone', lage lc8 adventure lukt het zeker om op een beetje goed asfalt de stepjes aan de vloer te rijden (zonder er bij de gaan liggen). ...Hangt ook nog af van je gewicht en de instelling van de vering natuurlijk.
|
Indien de vering goed afgesteld is, lukt het bij een "lage" eveneens nooit in een gewone bocht. Moest je een passagier erbij zetten (eentje vinden die gek genoeg is voor zo'n experiment) en de ingaande demping volledig open zetten dan misschien. Maar dan vraag ik me tegelijkertijd af wat je in zo'n geval in godsnaam probeert te bewijzen, los van het feit dat je een volslagen idioot bent ...
Wat het rijden zonder handschoenen betreft (zelfs al is het maar enkel bij demo's van trage maneuvers zoals Johan dat wel eens durft doen ), tja ieder zijn ding natuurlijk maar in een instructie-situatie moet je dan wel beseffen dat je jezelf en je voorbeeldfunctie nu eenmaal een stevige knauw geeft. Zelfs al zegt er niemand wat van op het moment zelf, wees er maar zeker van dat er tussen zitten die er vanaf dat moment het hunne van denken. En zelfs klaar zitten om je daar letterlijk op te pakken op het moment dat je ook maar één piep durft geven over één of ander veiligheidsaspect . Zelf nog niet meegemaakt wegens het feit dat ik daar nooit geen gelegenheid toe geef , maar wel al andere instructeurs ter plekke al hun "autoriteit" zien getorpedeerd worden door een wakkere en mondige cursist.
Wij sturen evaluatieformulieren naar de mensen na hun cursus, en als je ziet dat je daar zelfs commentaar krijgt op het feit dat de motor van de instructeur niet netjes gepoetst was ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 19:41 Onderwerp: |
|
|
Alij, in het belang van de correctheid....
Ik excuseer me telkens op voorhand bij m'n cursisten dat ik niet bij elke demo van een oefening m'n handschoenen aan doe om de eenvoudige reden dat die dingen op 1,5 jr tijd bijna versleten zijn van elke cursusdag minstens 20 x aan en uit te doen (binnenvoering komt los)
Om de 2 andere foto's waar ik ze wel aan heb maalt natuurlijk niemand .
De steps in een bocht aan de grond rijden ga ik nooit never jamais proberen (zelfs met m'n 103 kg ), ik ga er maar veiligheidshalve van uit dat ik er dan ga bij liggen
@ Dirk Pauwels: deze is idd een bedrijfsmoto, maar gezien de éénmanszaak ook gewoon persoonlijk de mijne, eventuele brokken komen dus uit de eigen zak (dit zou ik trouwens nooit met iemand anders z'n moto doen)
Eén grove fout die ik op de foto heel duidelijk maak en waar ik me zelf pas bewust was bij het bekijken van de foto is het wijsvingertje aan de voorrem foei foei
@ Raket : erg hé, om dat te vermijden geef ik 'm ook minstens een kattewasje voor een cursusdag  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 20:17 Onderwerp: |
|
|
haha
Zo erg was het niet bedoeld hoor... maar ik ken het zelf ook: Ik zeg altijd en eeuwig: Helm op, handschoenen aan. En toch betrap ik mezelf er ook wel een enkele keer op dat ik heeeel vene iets voor doe, en er geen helm bij op zet (offroad dus he). Zelfde verhaal.
Waar het topic om ging: Sommigen vinden het fijn als je steppies aan de grond komen voordat het echt mis gaat... (ik denk misschien een beetje zoals een racer de hoek voelt met zijn knie).
De Adventure is een van de weinige allroads waarbij je idd beter niet moet proberen de teppies aan de grond te zetten. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 22:59 Onderwerp: |
|
|
En mijn cursist Carlo kon het ook hoor !!
Was een cursusdagje om in te kaderen  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 23:43 Onderwerp: |
|
|
Plezant idd als ge zulke cursisten hebt, die zorgen ervoor dat ge uzelf ook weer eens iets scherper moogt concentreren . Ze zijn wel meer uitzondering dan regel. Vorige week trouwens ene gehad op den EMR2 die al bij u geweest is (ne jonge gast met nen lichtjes afgeleefde bordeaux Deauville). Die was ook een paar trapkes hoger bezig dan de rest van de groep .
Ivm met die kapotte handschoenen : ik los dat op door tijdens het lesgeven een setje zomerhandschoenen zonder binnenvoering in mijn tanktas te hebben. Die schieten gemakkelijk aan en uit, verslijten nie rap omdat ge ze enkel daarvoor gebruikt en ge hebt geen gezaag tijdens of nadien ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Di, 5 Mei. 2009, 9:24 Onderwerp: |
|
|
Ah dat kan alleen Sébastien zijn denk ik. Typisch een gast die perfect iets uitvoert zoals je het uitlegt zonder daar verder al te veel bij na te denken
Goede tip van die zomerhandschoenen ook _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
|