lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Aangeven grondspeling
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

tjonge tjonge, dat is wel erg netjes die laatste foto. In dameszit zo plat door de bocht. Mijn complimenten.

Ad

Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

dat moet je niet doen met 40 l zijkoffers wink3 wink3

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom zijn de gobi's er ook op voorhand af gegaan grin

Tja, ik heb deze van net na nieuwjaar en net als Raketman moet ik er toch ook aan wennen dat er in tegenstelling tot al mijn vorige motoren geen schurend voetsteuntje is dat je verwittigd dat het moet gedaan zijn met overhellen.

Nu nog eens een deftige offroad training meepikken want op asfalt zijn zulke dingen allemaal spielerei, maar op losse grond is het heel wat minder undecided

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

brrr, doe mij die losse grond maar. Op asfalt doe ik je dit niet even na Smile
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Raketman

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mei. 2009, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:
Nu nog eens een deftige offroad training meepikken want op asfalt zijn zulke dingen allemaal spielerei, maar op losse grond is het heel wat minder undecided

Wacht tot ge die wereld ook gaat ontdekken...dikke fun verzekerd grin

In uitwijkmaneuvers ondertussen ook al voetsteunen contact laten maken met moeder aarde. Als ge nog verder gaat (lees : sneller) dan gaat de voorband schreeuwen, welliswaar zonder uitbreken of controleverlies maar dat komt wel raar over (we spreken dan over uitwijken aan 80km/h en meer).

Die originele voorband heeft idd zijn beperkingen. Hou ook maar de staat van de nopkes goed in de gaten, want als ge zo nen tijd bezig geweest zijt met uitwijken en remmen voordoen en oefenen, gaan die gewoon afscheuren wreck .

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
koen warnar

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

smart respect!

Vind het wel leuk dat jullie motorinstructeurhelden een ktm hebben gekozen voor dit werk.

Gr koen

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

effe eerst dit: Slecht voorbeeld van VROM plaatje met motorrijder ZONDER handschoenen.

Mbt voetsteunen: Bij een "gewone', lage lc8 adventure lukt het zeker om op een beetje goed asfalt de stepjes aan de vloer te rijden (zonder er bij de gaan liggen). Bij vies asfalt, glad, nat etc natuurlijk niet)
Hangt ook nog af van je gewicht en de instelling van de vering natuurlijk.

Bij een S model lukt het zeker niet! (misschien op circuit asfalt...)

mbt feedback: Tja, die is er wel, maar je moet het natuurlijk ook leren voelen. Daarvoor zijn dat soort oefeningen natuurlijk perfect.

Johan

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst ook petje af , ik heb wel een keer op een maisplak al driftend een keer een voetsteuntje aan het zand gehad ben er toen ook wel eens bij gaan liggen en het ging wel eens goed. maar op straat reed ik echt niets aan de grond behalve de koffers zoals Daan ook al schreef.

Dr_Bean schreef:
Hangt ook nog af van je gewicht en de instelling van de vering natuurlijk.

Bij een S model lukt het zeker niet! (misschien op circuit asfalt...)

mbt feedback: Tja, die is er wel, maar je moet het natuurlijk ook leren voelen. Daarvoor zijn dat soort oefeningen natuurlijk perfect.

Wat Dr Bean schrijft over veer instelling kan idd ook heel veel uitmaken, ik weet nog dat een maatje van mij met zijn fireblade de kuip aan de grond reed en daar zo van baalde dat er andere vering op moest voor en achter. Met deze nieuwe vering reed hij de voetsteunen niet eens meer aan de grond.
Al met al respect voor de controle van/op je fiets thumbsup

groe Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:

zonder handschoenen? stars Kan pijnlijk worden.....Kzou het voortaan met handschoenen doen. Wel een mooi staaltje van motorbeheersing. Is hopelijk een bedrijfsmoto? Met die van mij probeer ik gewoon te doen, is soms al zot genoeg, en ik moet het zelf betalen hé uhoh

Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Mbt voetsteunen: Bij een "gewone', lage lc8 adventure lukt het zeker om op een beetje goed asfalt de stepjes aan de vloer te rijden (zonder er bij de gaan liggen). ...Hangt ook nog af van je gewicht en de instelling van de vering natuurlijk.

Indien de vering goed afgesteld is, lukt het bij een "lage" eveneens nooit in een gewone bocht. Moest je een passagier erbij zetten (eentje vinden die gek genoeg is voor zo'n experiment) en de ingaande demping volledig open zetten dan misschien. Maar dan vraag ik me tegelijkertijd af wat je in zo'n geval in godsnaam probeert te bewijzen, los van het feit dat je een volslagen idioot bent stunned laugh3 ...

Wat het rijden zonder handschoenen betreft (zelfs al is het maar enkel bij demo's van trage maneuvers zoals Johan dat wel eens durft doen grin2 ), tja ieder zijn ding natuurlijk maar in een instructie-situatie moet je dan wel beseffen dat je jezelf en je voorbeeldfunctie nu eenmaal een stevige knauw geeft. Zelfs al zegt er niemand wat van op het moment zelf, wees er maar zeker van dat er tussen zitten die er vanaf dat moment het hunne van denken. En zelfs klaar zitten om je daar letterlijk op te pakken op het moment dat je ook maar één piep durft geven over één of ander veiligheidsaspect confused . Zelf nog niet meegemaakt wegens het feit dat ik daar nooit geen gelegenheid toe geef tongue , maar wel al andere instructeurs ter plekke al hun "autoriteit" zien getorpedeerd worden door een wakkere en mondige cursist.
Wij sturen evaluatieformulieren naar de mensen na hun cursus, en als je ziet dat je daar zelfs commentaar krijgt op het feit dat de motor van de instructeur niet netjes gepoetst was stars ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Vrom

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Alij, in het belang van de correctheid....

Ik excuseer me telkens op voorhand bij m'n cursisten dat ik niet bij elke demo van een oefening m'n handschoenen aan doe om de eenvoudige reden dat die dingen op 1,5 jr tijd bijna versleten zijn van elke cursusdag minstens 20 x aan en uit te doen (binnenvoering komt los)

Om de 2 andere foto's waar ik ze wel aan heb maalt natuurlijk niemand rolleyes.

De steps in een bocht aan de grond rijden ga ik nooit never jamais proberen (zelfs met m'n 103 kg tongue3 ), ik ga er maar veiligheidshalve van uit dat ik er dan ga bij liggen grin grin

@ Dirk Pauwels: deze is idd een bedrijfsmoto, maar gezien de éénmanszaak ook gewoon persoonlijk de mijne, eventuele brokken komen dus uit de eigen zak (dit zou ik trouwens nooit met iemand anders z'n moto doen) pleased

Eén grove fout die ik op de foto heel duidelijk maak en waar ik me zelf pas bewust was bij het bekijken van de foto is het wijsvingertje aan de voorrem stars foei foei

@ Raket : erg hé, om dat te vermijden geef ik 'm ook minstens een kattewasje voor een cursusdag rolleyes

Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

haha laugh laugh

Zo erg was het niet bedoeld hoor... maar ik ken het zelf ook: Ik zeg altijd en eeuwig: Helm op, handschoenen aan. En toch betrap ik mezelf er ook wel een enkele keer op dat ik heeeel vene iets voor doe, en er geen helm bij op zet (offroad dus he). Zelfde verhaal.

Waar het topic om ging: Sommigen vinden het fijn als je steppies aan de grond komen voordat het echt mis gaat... (ik denk misschien een beetje zoals een racer de hoek voelt met zijn knie).

De Adventure is een van de weinige allroads waarbij je idd beter niet moet proberen de teppies aan de grond te zetten.

Vrom

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

En mijn cursist Carlo kon het ook hoor !!

Was een cursusdagje om in te kaderen grin

Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mei. 2009, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Plezant idd als ge zulke cursisten hebt, die zorgen ervoor dat ge uzelf ook weer eens iets scherper moogt concentreren smug . Ze zijn wel meer uitzondering dan regel. Vorige week trouwens ene gehad op den EMR2 die al bij u geweest is (ne jonge gast met nen lichtjes afgeleefde bordeaux Deauville). Die was ook een paar trapkes hoger bezig dan de rest van de groep pleased .

Ivm met die kapotte handschoenen : ik los dat op door tijdens het lesgeven een setje zomerhandschoenen zonder binnenvoering in mijn tanktas te hebben. Die schieten gemakkelijk aan en uit, verslijten nie rap omdat ge ze enkel daarvoor gebruikt en ge hebt geen gezaag tijdens of nadien thumbsup ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Vrom

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mei. 2009, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ah dat kan alleen Sébastien zijn denk ik. Typisch een gast die perfect iets uitvoert zoals je het uitlegt zonder daar verder al te veel bij na te denken 2thumbsup

Goede tip van die zomerhandschoenen ook

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: