lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

de kuren van het ding
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 20:39    Onderwerp: de kuren van het ding Reageer met quote

Volgens mij moet ik binnenkort toch weer eens voor een beurt en nu vraag ik mij het volgende af.
Soms valt het ding ineens stil als ik bijvoorbeeld net heb voorgedrongen bij het stoplicht. Of als ik net aan het einde ben van mijn serie springbulten. Of als ik net wat hard over een paadje heb gecrossed en stil ga staan.
Nu vraag ik mij af, ligt dit aan de springbulten en het getril van het crossen, ligt het aan de kou (waarom anders die carburateurverwarming?) of staan mijn carburateurs weer niet synchroon?
Omdat ik toch binnenkort voor een beurt moet zou ik graag die man vertellen wat ik aan het ding veranderd wil zien. Bijvoorbeeld die modificaties waar jullie het altijd over hebben, die zullen toch zeker ergens voor zijn.
Ik hoor graag reacties want ik krijg soms het idee dat mijn dealer het wel goed vindt zo en om de een of andere reden geen zin heeft in modificaties. sad3

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

dit schijnt de emissie afstelling te zijn.
Ik ga het bij mij hopelijk oplossen met iets grotere stationair sproeiers en wat kleinere hoofd sproeiers.
De naalden gaan weer terug naar origineel.
Als ik kan rijden gaat ie naar de dyno met de nieuwe afstelling. maar dat word januari denk ik. Ik hou je op de hoogte, mocht je dan nog niet bij de dealert zijn geweest.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Eppo

Die verschijnselen kunnen duiden op een iets te laag stationair.
Advies van mijn dealer 1400 toeren maar nog liever 1450.
Wat ik ook wel eens heb gehad bij remmen is dat ik dan ook op de motor rem( vooral in het zand) en dat ik dan net effe iets telaat de koppeling in trek waardoor die afslaat.

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bongo
Gast





BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Eppo,

Wie is jouw dealer dan?

groeten, Edwin
Naar boven
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Koppeling handle iets strakker afstellen, waardoor je hem sneller vrij trekt?

Natuurlijk is juist synchroniseren ook erg belangrijk, net zoals alle andere afstellingen.
Ik heb het al vaker gezegd, het kan vallen of staan met de dealer.

Te veel motorzaken "mogen"tegenwoordig KTM verkopen, maar snappen er geen bal van bucktooth

Woon je ver bij Eddy Lemmens vandaan?
Die is namelijk ook al heeeel lang KTM dealer.
(ben er zelf nog nooit geweest hoor).

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Je bent niet de enige met dit verhaal, die van mij doet het ok, zoals ik het nu begrijp zit het probleem meestal in de afstelling van het mengsel, dus check ff of die schroeven ongeveer gelijk staan +/- 2,5 slagen uit, het mooiste is even het Co% per cilinder meten en afstellen.
suxs

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eppo



Geregistreerd op: 23-7-2005
Berichten: 71
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Daan, ik ga altijd naar Eddy Lemmens en vind het een erg goeie kerel maar volgens mij heeft het ding in al zijn beurten nog geen modificatie gehad.
En Flatslide, doe jij dat zelf dan? Ongeveer (?) twee slagen?? Kan dat zomaar een beetje op het gevoel?? Ik dacht dat dan de halve tank eraf moest en je een mooi metertje moest hebben enzo.
En waar is die carburateurverwarming voor dan?? Wat is het lastige van koude carburateurs? confused

_________________
De enthousiaste beginner
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn fiets (2005) sloeg ook soms spontaan af voor een stoplicht. Na het monteren van Sommer deksel, andere uitlaten (lees verwijderen van Kat) en goede afstelbeurt van Brouwer loopt hij altijd en overal. Ook op 2300 meter hoogte, kou en bloedhitte. Ook geen hikken en inhouden. Loopt mooi "glad".
Wel heeft hij alle modificaties gehad, tenminste de milieu zaken enzo....

Na je beurt ken je hem vast niet terug tongue
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 23:57    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry dat ik het zeg maar bij een fiets van rond de 14.000 euri zou dat toch gewoon voor elkaar moeten zijn? Laatste waar ik op zit te wachten dat het ding stil valt in een steile haarspeldbocht.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 2:56    Onderwerp: Reageer met quote

burgerking schreef:
Sorry dat ik het zeg maar bij een fiets van rond de 14.000 euri zou dat toch gewoon voor elkaar moeten zijn? Laatste waar ik op zit te wachten dat het ding stil valt in een steile haarspeldbocht.....


SORRY DAT IK HET ZEG MAAR ALS JE OPGELET HAD dan had je kunnen lezen dat dit alleen gebeurt bij het stil staan en dus nooit in een haarspeldbocht ???????? zzz zzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 6:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dat het voor dat geld wel gereld mag zijn stem ik mee in.....
maar het is gewoon die hele milleuterroristen die hier achter zitten rolleyes2

over het algemeen,is die 2,5 slag een bassis afstelling dus daar kun je wel aan vasthouden, echter moet hij wel(als je het goed wilt doen) alsnog per cilinder op Co% gezet worden,

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik van co afstellen weet is dat je de co schroef moet dicht draaien .
daarna draai je deze weer open tot dat het toerental om hoog komt, bij het hoogste toerental draai je de co scroef weer een halveslag terug.
Zo dit was de eerste cilinder dit nu herhalen tot dat je alle cilinders hebt gehad. en klaar.
Dit is misschien niet de meest milieu vriendelijke afstelling maar hij loopt dan perfect rolleyes
Echter dit hele verhaal gaat niet op voor een LC 8 omdat je alleen bij de CO schroef kunt komen als je de carb hebt uitgebouwd.
Ik denk dus dat ze nu CO moeten meten en aan de hand van de meting bepalen of de CO schroef moet worden ingedraait of uit gedraaait.
Carb demonteren en CO afstellen. Carb weer monterenen een CO meting doen en hopen dat ie goed is . Zo niet dit proces weer herhalen.
Dus een monteur met enig verstand van afstellen en of een LC 8 is zeker een PRE

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

je kan met speciaal gereedschap bij die schroef als je de carbs laat zitten hoor.

Maar brouwer kan imho. niet afstellen. Ze hebben geen bank, ik weet niet hoe ze het wel doen, mijn motor kwam er iig. slechter vandaan dan dat hij heen ging. Vandaar dat ik het nu zelf wil gaan doen.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, afstellen op gehoor werkt prima als je geen co meter hebt, voor het mooie moet je eerst synchroniseren en dan Co% afstellen.

er bestaan inderdaad van die mooie schroevendraaiers met een haakse overbrening erin, daar moet t wel mee lukken...


ik ga na de garantie ook maar eens experimenteren met de afstelling,en daarna de bank op en/of Kitje erin

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

waarom na de garantie? Het ding is toch van jouw?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif