Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Eppo
Geregistreerd op: 23-7-2005 Berichten: 71 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 20:39 Onderwerp: de kuren van het ding |
|
|
Volgens mij moet ik binnenkort toch weer eens voor een beurt en nu vraag ik mij het volgende af.
Soms valt het ding ineens stil als ik bijvoorbeeld net heb voorgedrongen bij het stoplicht. Of als ik net aan het einde ben van mijn serie springbulten. Of als ik net wat hard over een paadje heb gecrossed en stil ga staan.
Nu vraag ik mij af, ligt dit aan de springbulten en het getril van het crossen, ligt het aan de kou (waarom anders die carburateurverwarming?) of staan mijn carburateurs weer niet synchroon?
Omdat ik toch binnenkort voor een beurt moet zou ik graag die man vertellen wat ik aan het ding veranderd wil zien. Bijvoorbeeld die modificaties waar jullie het altijd over hebben, die zullen toch zeker ergens voor zijn.
Ik hoor graag reacties want ik krijg soms het idee dat mijn dealer het wel goed vindt zo en om de een of andere reden geen zin heeft in modificaties. _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 21:20 Onderwerp: |
|
|
dit schijnt de emissie afstelling te zijn.
Ik ga het bij mij hopelijk oplossen met iets grotere stationair sproeiers en wat kleinere hoofd sproeiers.
De naalden gaan weer terug naar origineel.
Als ik kan rijden gaat ie naar de dyno met de nieuwe afstelling. maar dat word januari denk ik. Ik hou je op de hoogte, mocht je dan nog niet bij de dealert zijn geweest. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Hey Eppo
Die verschijnselen kunnen duiden op een iets te laag stationair.
Advies van mijn dealer 1400 toeren maar nog liever 1450.
Wat ik ook wel eens heb gehad bij remmen is dat ik dan ook op de motor rem( vooral in het zand) en dat ik dan net effe iets telaat de koppeling in trek waardoor die afslaat.
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
Bongo Gast
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Eppo,
Wie is jouw dealer dan?
groeten, Edwin |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Koppeling handle iets strakker afstellen, waardoor je hem sneller vrij trekt?
Natuurlijk is juist synchroniseren ook erg belangrijk, net zoals alle andere afstellingen.
Ik heb het al vaker gezegd, het kan vallen of staan met de dealer.
Te veel motorzaken "mogen"tegenwoordig KTM verkopen, maar snappen er geen bal van
Woon je ver bij Eddy Lemmens vandaan?
Die is namelijk ook al heeeel lang KTM dealer.
(ben er zelf nog nooit geweest hoor).
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Je bent niet de enige met dit verhaal, die van mij doet het ok, zoals ik het nu begrijp zit het probleem meestal in de afstelling van het mengsel, dus check ff of die schroeven ongeveer gelijk staan +/- 2,5 slagen uit, het mooiste is even het Co% per cilinder meten en afstellen.
suxs _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Eppo
Geregistreerd op: 23-7-2005 Berichten: 71 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Daan, ik ga altijd naar Eddy Lemmens en vind het een erg goeie kerel maar volgens mij heeft het ding in al zijn beurten nog geen modificatie gehad.
En Flatslide, doe jij dat zelf dan? Ongeveer (?) twee slagen?? Kan dat zomaar een beetje op het gevoel?? Ik dacht dat dan de halve tank eraf moest en je een mooi metertje moest hebben enzo.
En waar is die carburateurverwarming voor dan?? Wat is het lastige van koude carburateurs? _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Mijn fiets (2005) sloeg ook soms spontaan af voor een stoplicht. Na het monteren van Sommer deksel, andere uitlaten (lees verwijderen van Kat) en goede afstelbeurt van Brouwer loopt hij altijd en overal. Ook op 2300 meter hoogte, kou en bloedhitte. Ook geen hikken en inhouden. Loopt mooi "glad".
Wel heeft hij alle modificaties gehad, tenminste de milieu zaken enzo....
Na je beurt ken je hem vast niet terug |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 23:57 Onderwerp: |
|
|
Sorry dat ik het zeg maar bij een fiets van rond de 14.000 euri zou dat toch gewoon voor elkaar moeten zijn? Laatste waar ik op zit te wachten dat het ding stil valt in een steile haarspeldbocht..... |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 2:56 Onderwerp: |
|
|
burgerking schreef: | Sorry dat ik het zeg maar bij een fiets van rond de 14.000 euri zou dat toch gewoon voor elkaar moeten zijn? Laatste waar ik op zit te wachten dat het ding stil valt in een steile haarspeldbocht..... |
SORRY DAT IK HET ZEG MAAR ALS JE OPGELET HAD dan had je kunnen lezen dat dit alleen gebeurt bij het stil staan en dus nooit in een haarspeldbocht ???????? |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 6:42 Onderwerp: |
|
|
Dat het voor dat geld wel gereld mag zijn stem ik mee in.....
maar het is gewoon die hele milleuterroristen die hier achter zitten
over het algemeen,is die 2,5 slag een bassis afstelling dus daar kun je wel aan vasthouden, echter moet hij wel(als je het goed wilt doen) alsnog per cilinder op Co% gezet worden, _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 10:01 Onderwerp: |
|
|
Wat ik van co afstellen weet is dat je de co schroef moet dicht draaien .
daarna draai je deze weer open tot dat het toerental om hoog komt, bij het hoogste toerental draai je de co scroef weer een halveslag terug.
Zo dit was de eerste cilinder dit nu herhalen tot dat je alle cilinders hebt gehad. en klaar.
Dit is misschien niet de meest milieu vriendelijke afstelling maar hij loopt dan perfect
Echter dit hele verhaal gaat niet op voor een LC 8 omdat je alleen bij de CO schroef kunt komen als je de carb hebt uitgebouwd.
Ik denk dus dat ze nu CO moeten meten en aan de hand van de meting bepalen of de CO schroef moet worden ingedraait of uit gedraaait.
Carb demonteren en CO afstellen. Carb weer monterenen een CO meting doen en hopen dat ie goed is . Zo niet dit proces weer herhalen.
Dus een monteur met enig verstand van afstellen en of een LC 8 is zeker een PRE
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 11:42 Onderwerp: |
|
|
je kan met speciaal gereedschap bij die schroef als je de carbs laat zitten hoor.
Maar brouwer kan imho. niet afstellen. Ze hebben geen bank, ik weet niet hoe ze het wel doen, mijn motor kwam er iig. slechter vandaan dan dat hij heen ging. Vandaar dat ik het nu zelf wil gaan doen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 12:34 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, afstellen op gehoor werkt prima als je geen co meter hebt, voor het mooie moet je eerst synchroniseren en dan Co% afstellen.
er bestaan inderdaad van die mooie schroevendraaiers met een haakse overbrening erin, daar moet t wel mee lukken...
ik ga na de garantie ook maar eens experimenteren met de afstelling,en daarna de bank op en/of Kitje erin _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 15 Dec. 2005, 13:51 Onderwerp: |
|
|
waarom na de garantie? Het ding is toch van jouw? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|