Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 10:32 Onderwerp: carburatie |
|
|
Hallo,
Ik heb een kitje besteld en ingebouwd. alles is goed gegaan, het meeste van dat wat ik heb gedaan is duidelijk (achtergrond en invloed). Heb echter wel nog een paar vraagjes over dat wat ik heb gezien.
-Het sproeiertje dat het dichtste bij de vlotternaald zit hoe heet die en wat doet tie (zit dus naast de hoofdsproeier en de (in het engels) low speed jet)
-Verder werd er gekeken naar de vlotter afstelling. Wat gebeurd er als ik de hoogte van de vlotter verstel (wat is de invloed van meer of minder benzine in de vlotterkamer).
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Hoi Koen...welke maat sproeiers heb je dr nu in zitten in combinatie met wat voor uitlaatsysteem?
Je hebt de hoofdsproeier en daarnaast zit de lange stationair sproeier.
Laatste is voor stationair en samen met co-schroef tot 1/4 gas. Bij 1/8- 1/4 gas komt de gasnaald in het verhaal.
Vlotterhoogte verhogen=hoger benzine-niveau=rijker mengsel en vice versa.
Zou ik niet al te veel aan doen....hoofdsproeiers ook niet.
Hooguit gasnaald verhogen al dan niet met iets grotere stationair sproeiers.
Grtz Rop |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 12:35 Onderwerp: |
|
|
in de vlotterbak zit:
- hoofdsproeier
- stationairsproeier (direct er naast... )
- startsproeier: aan de andere kant van de hoofdsproeier, min of meer in een apart alu-buisje)
Dit zijn allemaal brandstof sproeiers: Groter = rijker
Daarnaast nog in de luchtaanzuiging:
- hoofdluchtsproeier
- stationair-lucht sproeier
- ACV (air cut-off) sproeier
Dit zijn luchtsproeiers: Groter=armer)
zie pag 113/ par 8-6 handboek (RTFM) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 14:58 Onderwerp: |
|
|
Goed, ik heb gekozen voor 2 opties.
Optie 1: compleet H2W-kitje (amerikaans) aan schaffen dat uitgebreid getest is en waar veel positieve geluiden over te lezen zijn.
Kort gezegt; de motor gaat een stuk netter lopen over het totale bereik.
Dipje in het koppel verdwijnt tussen 3/4000rpm en de vermogens/koppel afgifte worden "glad gestreken". Geen noemens waardige vermogens winst 3/4pk.
-hoofdsproeier voor/achter
org. 155/160
H2W 148/152
-stationairsproeier 42 --> 45
-stationair/luchtsproeier 50 --> 70
-gasnaald standje 3
-org papieren luchtfilter en akra dempers
Sommer-door sluiten en een pre-filter plaatsen op de plek waar normaal gesproken de "snorkel" zit.
NB. De tegenstellingen aan deze afstelling is (tenminste dat denk ik),
je wil dat het blok meer rendament gaat leveren/ meer vermogen maar je blokt wel de luchttoevoer en daarom ga je kleiner met de sproeiers.
Optie 2: volgens mij ook al bewezen (door Flatslide, een bekende voor de lc8 mannen die al een tijdje hier op het forum zitten)
-alleen de stationair/luchtsproeier vervangen. Van 50 naar 70
-Gasnaald naar standje 3
-org papieren luchtfilter en akra dempers
-Sommer-door open en snorkel open (zonder filter).
Ik heb gekozen voor optie 1. Waarom??? Gevoel .... ?
Mocht dit nou niet werken dan ga ik voor optie 2.
Helaas kan ik jullie nog niets vertellen of het allemaal werk, moet tot donderdag wachten op een nieuwe gaskabel  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 16:15 Onderwerp: |
|
|
afstelling voor amerika kan hier helemaal fout zijn he:
- Bijv Kansas ligt in zijn geheel zo'n beetje op 1500m hoogte
- temperatuur 30 graden
- luchtvochtigheid 10-30 %
Wat daar goed is is hier zeker niet goed.
Zo had ik mijn LC8 lange tijd goed ztaan voor marokko... maar hier in NL was er bijna niet mee te rijden, zo nukkig, vooral bij koud weer. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan. Op het moment dat je een kitje besteld, word er ook gevraagd waar je woont en op welke hoogte je het meeste rijd.
Het enige waar het volgens mij een beetje af kan wijken is de buiten temperatuur. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Yes, ik denk wel dat die kerel zijn stiel kent. Ergens op advrider zwerft een exel file rond: Jetting Matrix. grote verschillen in sproeiermaten naargelang de locatie van de gebruiker, onder andere. |
|
Naar boven |
|
 |
Rups
Geregistreerd op: 5-10-2009 Berichten: 111
|
Geplaatst: Ma, 22 Mrt. 2010, 11:41 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag me het nut van het pre-filter af...tenzij je veel in het stof rijdt.
Hierdoor krijg je een hogere luchtweerstand in het aanzuigtraject waardoor er dus harder aan de sproeiers gezogen wordt. Dit in combinatie met een hogere stand van de gasnaald?? en stationaire sproeiers.
Hoofdsproeiers zijn weer wel verkleind ivm hogere luchtweerstand
Ben erg benieuwd hoe je motor nu rijdt en vooral wat hij verbruikt Koen.
Hou ons op de hoogte
Grtz Rop |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 14:08 Onderwerp: |
|
|
goed, hier istie dan. De up-date.
LOI sucks, hebben geen goede opleiding motortechniek !
Maar het is wel gelukt (paar kleine beginners foutjes, zoals carburateurs niet goed vastzetten).
Een woord; WAAAOOUW!
Echt een verschil van hemel en aarde, nooit gedacht dat een paar pijpen (van Onno) een kitje, verwijderen van het EPC-gebeuren en het afbouwen van het SAS sijsteem zoveel verschil zouden maken.
Motor getest vwb het oppakken bij verschillende RPM's, door trekken in verschillende versnellingen enz. 1ste 2 versnellingen, bij sportief open draaien van het gas op een wiel. 3de versnelling, 5000 rpm en iets koppeling het zelfde verhaal.
Echter 1 ding wat ik graag zou willen weten is het volgende; Wie kan mij verlossen van die knalfuif waar ik telkens op getracteerd wword als het gas dicht gaat.
Moet ik rijker gaan met de mengselschroef of armer. Achter staat nu op 2 omw en voor op 1.75omw.
Gr koen
Geweldig gewoon  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 16:46 Onderwerp: |
|
|
krapper. Indraaien dus. Ik stond op 1,3 / 1.4 ofzo.. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Oké ... Ik heb hem vanavond wat rijker gezet. Het resultaat is niet echt beter geworden, Staat nu op 2 voor en 2.25 achter. De afwijking, tussen voor en achter, is eigenlijk uit een "Sommer" afstelling onstaan na co meting, vandaar.
Heb het hier met een vriend over gehad, we kwamen er niet helemaal uit. In dino jet trubble shoot lijst staat namelijk dat je het mengsel rijker moet maken ... koelere motor??? minder kans op naverbranding in de uitlaat?
Of moet er juist get minder explosief inde piep komme? (lees= krappere gaan)
Ga wel nog kijken wat er gebeurt als ik naar een krappere afsytelling ga.
Laatste vraag mijn xenon doet het niet meer. Heb de spanning gemeten die was goed. Normaal gesproken hoor je de ballast fluiten als je het licht aan doet, dat hoor ik dus niet meer. Is tie dan stuk of komt dat omdat de lamp zelf het begeven heeft .... ? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Di, 30 Mrt. 2010, 18:54 Onderwerp: |
|
|
Mijn Xenon ging er vorig jaar aan. Nieuwe lamp geleend, geen reactie.
Nieuwe ballast met nieuwe lamp, want natuurlijk waren de aansluitingen anders. Andere helft was weer zo verkocht van het autosetje. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 30 Mrt. 2010, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Stekker omgedraaid? had ik . Na alles eraf en gecontroleerd te hebben was het de brede stekker vanuit de lader.
ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 11 Apr. 2010, 21:18 Onderwerp: |
|
|
Vandaag een korte up-date,
23.5ltr vereden op 295km (dit waren alleen fun en offroad km"s), 1:12,6 vind ik dan ook redelijk. Ik ben tevrede met de nieuwe afstellingen  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 13:35 Onderwerp: Knalfuif |
|
|
Ben ondertussen 300km verder (niet veel tijd gehad, vrouw kindjes je kent het wel).
Ik heb de motor onlangs nog eens open geschroeft en alles goed na gekeken vwb lucht lekkages. Alles zag er goed uit behalve de uitlaatpakking tussen de dempers en de pijp zelf. 3x raden .... knalfuif afgelopen. Roffeld nog lekker na bij het dichtdraaien van de gaskraan, maar het knallen is bijna hellemaal weg.
Moraal van dit verhaal;
Uboeng macht den meister!
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|