lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

carburatie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 10:32    Onderwerp: carburatie Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een kitje besteld en ingebouwd. alles is goed gegaan, het meeste van dat wat ik heb gedaan is duidelijk (achtergrond en invloed). Heb echter wel nog een paar vraagjes over dat wat ik heb gezien.
-Het sproeiertje dat het dichtste bij de vlotternaald zit hoe heet die en wat doet tie (zit dus naast de hoofdsproeier en de (in het engels) low speed jet)
-Verder werd er gekeken naar de vlotter afstelling. Wat gebeurd er als ik de hoogte van de vlotter verstel (wat is de invloed van meer of minder benzine in de vlotterkamer).

Gr Koen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Koen...welke maat sproeiers heb je dr nu in zitten in combinatie met wat voor uitlaatsysteem?
Je hebt de hoofdsproeier en daarnaast zit de lange stationair sproeier.
Laatste is voor stationair en samen met co-schroef tot 1/4 gas. Bij 1/8- 1/4 gas komt de gasnaald in het verhaal.
Vlotterhoogte verhogen=hoger benzine-niveau=rijker mengsel en vice versa.
Zou ik niet al te veel aan doen....hoofdsproeiers ook niet.
Hooguit gasnaald verhogen al dan niet met iets grotere stationair sproeiers.
Grtz Rop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

in de vlotterbak zit:
- hoofdsproeier
- stationairsproeier (direct er naast... )
- startsproeier: aan de andere kant van de hoofdsproeier, min of meer in een apart alu-buisje)

Dit zijn allemaal brandstof sproeiers: Groter = rijker

Daarnaast nog in de luchtaanzuiging:
- hoofdluchtsproeier
- stationair-lucht sproeier
- ACV (air cut-off) sproeier
Dit zijn luchtsproeiers: Groter=armer)

zie pag 113/ par 8-6 handboek (RTFM)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, ik heb gekozen voor 2 opties.

Optie 1: compleet H2W-kitje (amerikaans) aan schaffen dat uitgebreid getest is en waar veel positieve geluiden over te lezen zijn.
Kort gezegt; de motor gaat een stuk netter lopen over het totale bereik.
Dipje in het koppel verdwijnt tussen 3/4000rpm en de vermogens/koppel afgifte worden "glad gestreken". Geen noemens waardige vermogens winst 3/4pk.

-hoofdsproeier voor/achter
org. 155/160
H2W 148/152

-stationairsproeier 42 --> 45

-stationair/luchtsproeier 50 --> 70

-gasnaald standje 3

-org papieren luchtfilter en akra dempers

Sommer-door sluiten en een pre-filter plaatsen op de plek waar normaal gesproken de "snorkel" zit.

NB. De tegenstellingen aan deze afstelling is (tenminste dat denk ik),
je wil dat het blok meer rendament gaat leveren/ meer vermogen maar je blokt wel de luchttoevoer en daarom ga je kleiner met de sproeiers.

Optie 2: volgens mij ook al bewezen (door Flatslide, een bekende voor de lc8 mannen die al een tijdje hier op het forum zitten)

-alleen de stationair/luchtsproeier vervangen. Van 50 naar 70

-Gasnaald naar standje 3

-org papieren luchtfilter en akra dempers

-Sommer-door open en snorkel open (zonder filter).

Ik heb gekozen voor optie 1. Waarom??? Gevoel .... bucktooth ?

Mocht dit nou niet werken dan ga ik voor optie 2.

Helaas kan ik jullie nog niets vertellen of het allemaal werk, moet tot donderdag wachten op een nieuwe gaskabel furious3

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

afstelling voor amerika kan hier helemaal fout zijn he:

- Bijv Kansas ligt in zijn geheel zo'n beetje op 1500m hoogte
- temperatuur 30 graden
- luchtvochtigheid 10-30 %

Wat daar goed is is hier zeker niet goed.

Zo had ik mijn LC8 lange tijd goed ztaan voor marokko... maar hier in NL was er bijna niet mee te rijden, zo nukkig, vooral bij koud weer.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan. Op het moment dat je een kitje besteld, word er ook gevraagd waar je woont en op welke hoogte je het meeste rijd.
Het enige waar het volgens mij een beetje af kan wijken is de buiten temperatuur.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Mrt. 2010, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Yes, ik denk wel dat die kerel zijn stiel kent. Ergens op advrider zwerft een exel file rond: Jetting Matrix. grote verschillen in sproeiermaten naargelang de locatie van de gebruiker, onder andere.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Mrt. 2010, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vraag me het nut van het pre-filter af...tenzij je veel in het stof rijdt.
Hierdoor krijg je een hogere luchtweerstand in het aanzuigtraject waardoor er dus harder aan de sproeiers gezogen wordt. Dit in combinatie met een hogere stand van de gasnaald?? en stationaire sproeiers.
Hoofdsproeiers zijn weer wel verkleind ivm hogere luchtweerstand
Ben erg benieuwd hoe je motor nu rijdt en vooral wat hij verbruikt Koen.
Hou ons op de hoogte
Grtz Rop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

goed, hier istie dan. De up-date.

LOI sucks, hebben geen goede opleiding motortechniek goofy !
Maar het is wel gelukt (paar kleine beginners foutjes, zoals carburateurs niet goed vastzetten).

Een woord; WAAAOOUW!

Echt een verschil van hemel en aarde, nooit gedacht dat een paar pijpen (van Onno) een kitje, verwijderen van het EPC-gebeuren en het afbouwen van het SAS sijsteem zoveel verschil zouden maken.

Motor getest vwb het oppakken bij verschillende RPM's, door trekken in verschillende versnellingen enz. 1ste 2 versnellingen, bij sportief open draaien van het gas op een wiel. 3de versnelling, 5000 rpm en iets koppeling het zelfde verhaal.

Echter 1 ding wat ik graag zou willen weten is het volgende; Wie kan mij verlossen van die knalfuif waar ik telkens op getracteerd wword als het gas dicht gaat.
Moet ik rijker gaan met de mengselschroef of armer. Achter staat nu op 2 omw en voor op 1.75omw.

Gr koen

Geweldig gewoon jester

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

krapper. Indraaien dus. Ik stond op 1,3 / 1.4 ofzo..
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Oké ... Ik heb hem vanavond wat rijker gezet. Het resultaat is niet echt beter geworden, Staat nu op 2 voor en 2.25 achter. De afwijking, tussen voor en achter, is eigenlijk uit een "Sommer" afstelling onstaan na co meting, vandaar.

Heb het hier met een vriend over gehad, we kwamen er niet helemaal uit. In dino jet trubble shoot lijst staat namelijk dat je het mengsel rijker moet maken ... koelere motor??? minder kans op naverbranding in de uitlaat?
Of moet er juist get minder explosief inde piep komme? (lees= krappere gaan)

Ga wel nog kijken wat er gebeurt als ik naar een krappere afsytelling ga.

Laatste vraag mijn xenon doet het niet meer. Heb de spanning gemeten die was goed. Normaal gesproken hoor je de ballast fluiten als je het licht aan doet, dat hoor ik dus niet meer. Is tie dan stuk of komt dat omdat de lamp zelf het begeven heeft .... ?

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mrt. 2010, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Xenon ging er vorig jaar aan. Nieuwe lamp geleend, geen reactie.

Nieuwe ballast met nieuwe lamp, want natuurlijk waren de aansluitingen anders. Andere helft was weer zo verkocht van het autosetje.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mrt. 2010, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Stekker omgedraaid? had ik rolleyes3 . Na alles eraf en gecontroleerd te hebben was het de brede stekker vanuit de lader.

ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Apr. 2010, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag een korte up-date,

23.5ltr vereden op 295km (dit waren alleen fun en offroad km"s), 1:12,6 vind ik dan ook redelijk. Ik ben tevrede met de nieuwe afstellingen 2thumbsup

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 4 Mei. 2010, 13:35    Onderwerp: Knalfuif Reageer met quote

Ben ondertussen 300km verder (niet veel tijd gehad, vrouw kindjes je kent het wel).
Ik heb de motor onlangs nog eens open geschroeft en alles goed na gekeken vwb lucht lekkages. Alles zag er goed uit behalve de uitlaatpakking tussen de dempers en de pijp zelf. 3x raden .... knalfuif afgelopen. Roffeld nog lekker na bij het dichtdraaien van de gaskraan, maar het knallen is bijna hellemaal weg.

Moraal van dit verhaal;

Uboeng macht den meister!

Gr Koen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif