| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| dirk pauwels 
 
 
 Geregistreerd op: 22-1-2009
 Berichten: 526
 Woonplaats: Sint-Niklaas
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 15:38    Onderwerp: PRO-OILER |     |  
				| 
 |  
				| Iemand ervaring met een pro-oiler systeem? http://www.pro-oiler.com/
 Ik zou dat op mijn SMT willen zetten, lijkt me wel handig voor de iets langere ritten en levensduur ketting.
 
 Is zoiets als een scott oiler maar dan electrisch met dosering instelbaar via unit op het stuur.
 Scott oiler heeft ook zoiets, maar dan duurder. Verdeler voor belgie zit in Antwerpen
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 19:17    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| gewoon even "pro oiler" intikken in de zoekfunctie   
 http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=771&highlight=oiler
 
 ikzelf rij al 100.000km met scott oiler, en osco op m'n exc www.osco.nl
 
 die pro-oiler lijkt me errug high tech om alleen maar ff je ketting te smeren
  _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 20:58    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| zelf geen ervaring met de pro-oiler, maar alleen met de OSCO. Daarvoor een scottoiler gehad: Het idee van automatische kettingoiler werkt wat mij betreft gewoon goed! 
 "Geswindespoed"van het allroadmaniacs forum heeft een pro-oiler, en die is er zeer te vreden over geloof ik.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ouwegeert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2008
 Berichten: 240
 Woonplaats: zuidbroek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 23:13    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Op de AT had ik een Pro-Oiler. http://www.pro-oiler.com/ Echt een super systeem. Destijds gekocht via een duitse "sammelbestellung"voor de prijs van ik meen  €125,--. Nu kosten ze rond de €200,--
  geloof ik. Zijn ook verder door ontwikkeld. Aansturing kan nu via de digitale teller. Ik ben zeker van plan weer eentje aan te schaffen. 't Is zo'n apparaat die je monteert en vergeet. Hoeveelheid olie is erg nauwkeurig te doseren    ( per aantal omwentelingen achterwiel), dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Scott-oiler, die smeert ook als je stilstaat en gas geeft
  . Het klinkt erg high-tech, maar ik heb met de elektronica nooit problemen gehad. Een Reedwitsch (nu niet meer nodig bij een tripmaster) is eens kapot gegaan, waarschijnlijk door mijn eigen schuld (werd wel gratis vervangen  ). Verder moet je even opletten bij de-/montage van het achterwiel (kettingwiel) dat je de nozzle's niet beschadigd. Opvallend was dat ik ca. 30000 km geen ketting hoefde te spannen, met alu kettingwiel! Ik ben het kettingsmeren met een spuitbussie nu al behoorlijk zat. Dus binnenkort moet ik toch maar (weer) investeren.
 Aanvankelijk waren er problemen geloof ik om de twinnozzle's op een KTM te monteren. Maar het schijnt dat er een afdoende oplossing is gevonden.
 Misschien kunnen we een kwantumkorting bedingen bij gezamelijke bestelling.
   Laat maar horen.
 
 Groet Wout.
 _________________
 Nait soezen, mor deurbroezen!
 
 Na bijna 10 jaar Africa Twin,
 6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
 nu:
 inmiddels 105.000km  Blauwe Adventure S 990-06.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 23:24    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| effe kleine correctie: Scottoi;er smeer niet als je stilstaan (met de motor uit). Dat systeem heeft namelijk een vacuumbediening. Maar het is idd wel onafhankelijk van snelheid etc.
 
 Ik ben zelf nog steeds gescharmeerd van de  Osco: gewoon zo veel smeren als je wil en wannneer je wil: fail-safe handbediend systeem.
 
 Speciaal als je wel eens stukjes offroad rijdt erg handig: Na een baggerbende kom je op de verharde weg, en rij je je ketting effe schoon; meteen effe 2x pompen en je krijgt verse olie op de ketting!
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ouwegeert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2008
 Berichten: 240
 Woonplaats: zuidbroek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 23:37    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Nee als de motor uitstaat heb je geen vacuum  . De scotoiler waarmee ik ervaring heb liep trouwens gewoon leeg in een week niet rijden.....Daar was dus duidelijk iets mis.
 Met echt off-road heb ik geen ervaring met de Pro-Oiler, maar je kunt wel tijdelijk extra smeren. Dus wat jij mechanisch doet met de OSCO, kan de PO  door een snelle druk op de knop ook. Je varieert ook met regen en dergelijke. Overigens spreekt de OSCO mij ook wel aan. Maar dan moet je er wel weer zelf om denken, en met de PO heb ik wel eens gehad dat het reservoirtje leeg was....en ik dat dus pas merkte als de ketting begon te glimmen
  . Olie verbruik is ook erg gering, door dat je zo nauwkeurig kunt doseren. Met 200cc deed ik maanden. 
 Groet Wout
 _________________
 Nait soezen, mor deurbroezen!
 
 Na bijna 10 jaar Africa Twin,
 6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
 nu:
 inmiddels 105.000km  Blauwe Adventure S 990-06.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| dirk pauwels 
 
 
 Geregistreerd op: 22-1-2009
 Berichten: 526
 Woonplaats: Sint-Niklaas
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2009, 23:46    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik heb een scott oiler gehad op een ducati Paso 906 en SS, ketting ging wel langer mee, maar vette boel, dosering moeilijk. zullen ondertussen wel al verbeterd zijn. Mijne maat heeft al een kleine 10 jaar een electrisch systeem op zijn Duc's, dattem zelf geperfectioneerd heeft met een soort pot meter. Dus ik zocht iets gelijkaardig, denk dat ik voor de pro oiler ga 
 Off road reed ik enkel nog met dry lube van Castrol, na vele methodes, olies en spuitbussen geprobeerd te hebben. Met die dry lube blijft de smurrie er niet aan plakken en heb je toch smering. Probeer maar eens, bv op een oude ketting:  ketting goed reinigen met castrol ketting cleaner en dan inspuiten met dry lube.
 
 Iedereen bedankt voor de reacties
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Aleph 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2007
 Berichten: 888
 Woonplaats: Flanders Fields
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 10:51    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| allez, 
 't wordt misschien eens tijd om te horen voor een samenaankoop van een Pro-Oiler of zo?
 _________________
 mijn nieuwe nick is Muug
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| NiX 
 
 
 Geregistreerd op: 5-11-2008
 Berichten: 17
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 11:52    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik heb er nu al meer dan 15000 km een pro-oiler opzitten. Werkt gewoon perfect. Verkoper zit in Antwerpen en is echt een super aangename kerel om mee te handelen. Als je foto's wil ivm de installatie (lees: waar ik alles gestoken heb- pomp, stuureenheid, olievat, ...) kan ik die wel even posten hoor.
 Groeten
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ouwegeert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2008
 Berichten: 240
 Woonplaats: zuidbroek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 11:57    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik doe mee. Wil sowieso eentje bestellen. Ik wil wel even contact maken. _________________
 Nait soezen, mor deurbroezen!
 
 Na bijna 10 jaar Africa Twin,
 6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
 nu:
 inmiddels 105.000km  Blauwe Adventure S 990-06.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ouwegeert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2008
 Berichten: 240
 Woonplaats: zuidbroek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 12:04    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| hi Nix, Had je posting gemist. Foto's van montage zijn natuurlijk super.
 Als er iemand uit Antwerpen contact maakt met Pablo Croft is dat natuurlijk veel handiger. Is inderdaad een aardig mens in de omgang.
 Groet, Wout
 _________________
 Nait soezen, mor deurbroezen!
 
 Na bijna 10 jaar Africa Twin,
 6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
 nu:
 inmiddels 105.000km  Blauwe Adventure S 990-06.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Vrom 
 
 
 Geregistreerd op: 25-11-2008
 Berichten: 188
 Woonplaats: Schellebelle - B -
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 12:10    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Als er een groepaankoop van Pro-Oiler komt (of van Osco, maakt me eigenlijk niet uit) doe ik zeker mee !! _________________
 Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
 
 www.VROM-rijopleidingen.be
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| dirk pauwels 
 
 
 Geregistreerd op: 22-1-2009
 Berichten: 526
 Woonplaats: Sint-Niklaas
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 13:32    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik zit in de buurt van Antwerpen, ik kan wel eens contact opnemen met de verdeler om te horen wat een groepsaankoop zoal opleverd van %tjes. |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| dirk pauwels 
 
 
 Geregistreerd op: 22-1-2009
 Berichten: 526
 Woonplaats: Sint-Niklaas
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 13:34    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | NiX schreef: |  	  | Ik heb er nu al meer dan 15000 km een pro-oiler opzitten. Werkt gewoon perfect. Verkoper zit in Antwerpen en is echt een super aangename kerel om mee te handelen. Als je foto's wil ivm de installatie (lees: waar ik alles gestoken heb- pomp, stuureenheid, olievat, ...) kan ik die wel even posten hoor.
 Groeten
 | 
 
 Ik zou die foto's ook wel willen zien. Altijd interessant om te zien.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| BikeBrother 
 
  
 Geregistreerd op: 16-4-2006
 Berichten: 356
 Woonplaats: Veluwe
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 3 Mrt. 2009, 14:12    Onderwerp: Re: PRO-OILER |     |  
				| 
 |  
				|  	  | dirk pauwels schreef: |  	  | Iemand ervaring met een pro-oiler systeem? http://www.pro-oiler.com/
 Ik zou dat op mijn SMT willen zetten, lijkt me wel handig voor de iets langere ritten en levensduur ketting.
 
 Is zoiets als een scott oiler maar dan electrisch met dosering instelbaar via unit op het stuur.
 Scott oiler heeft ook zoiets, maar dan duurder. Verdeler voor belgie zit in Antwerpen
 | 
 
 aan wat voor levensduur zitten jullie dan?
 ik moet nu na 35000 km de eerste originele ketting en kettingwielen vervangen (zijn nog niet eens echt op, ook wel wat offroad gereden). maar ik smeer af en toe gewoon met een ketting spray. that's all. vind een relatief dure scottoiler oid niet waard. en ik heb geen moeite met een beetje smerig werk om de ketting te smeren.
 _________________
 KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
 
 www.bikebrothers.nl
 
 Ride your Dreams
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |