Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij dwalen we nu dan ook weer af.......
Gebruik anders ff de zoekfunctie, over de delen die jij opnoemt is al redelijk wat geschreven, de meeste dingen zitten erop vanwege de milleu regelgeving, dr af met die zooi hij wordt er aleen maar beter van dit scheelt weer gewicht en bespaart dus benzine en dit is dus goed voor t milleu
Carb verwarming is over het algemeen nodig als je met lagere temperatuuren rijdt, het voorkomt het bevriezen van de caburateur (sproeiers).
duspit gewoon de forums ff door en je bent weer een heel stuk wijzer.... _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 12:00 Onderwerp: |
|
|
Eppo schreef: | Jongensjonges, we gaan telkens wel erg snel off-topic.
Ook wel leuk waar dit soort dingen toe leiden maar ik snap er nog steeds weinig van. Dat klotsen van benzine in de vlotterbak dat klinkt als iets, dr. Bean. En waar is die carburateurverwarming nou voor, heeft dat echt nut? Mischien ook eens wat uitleg over al die afkortingen. Daan heeft geen EPS meer, de ander geen TBC en ik geloof dat dr. Bean helemaal alles met een afkorting van het ding afsloopt. Al die systemen hebben toch wel enig nut of belemmeren ze alleen? |
Hier een voorzetje betreffende de SAS Eppo! (secundair air system).
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21
Daan |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 17:25 Onderwerp: BLINDJES!! |
|
|
Even wat anders
Wil iemand die de SAS al weg heb gehaald even een schetsje voor me maken met de maten die ik nodig heb om een blindje te snijden voor de SAS kleppen op de cylinder koppen?
Kan ik die maken voor ik het hele handeltje los haal, lekker snel ombouwen dan als ik begin. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 17:43 Onderwerp: Re: BLINDJES!! |
|
|
speedyves schreef: | Even wat anders
Wil iemand die de SAS al weg heb gehaald even een schetsje voor me maken met de maten die ik nodig heb om een blindje te snijden voor de SAS kleppen op de cylinder koppen?
Kan ik die maken voor ik het hele handeltje los haal, lekker snel ombouwen dan als ik begin. |
Stuur ff een mailtje naar www.evamotor.nl als het goed is heeft Erik de vorm nog in zijn bestand.
Die laat dan de plaatjes snijden, en stuurt die ze op.
Of je haalt ze ff op.
Daan |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 18:02 Onderwerp: |
|
|
Of ik maak ze zelf ff.. maar dan moet ik wel de maat hebben
Ga niet alleen de maat aan hem vragen.. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 18:28 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | Of ik maak ze zelf ff.. maar dan moet ik wel de maat hebben
Ga niet alleen de maat aan hem vragen.. |
Je hebt 2 mallen op je motor zitten, nl de plaatjes met daarop de slangpilaren, deze zijn gelijkwaardig (voorste en achterste cilnder).
De plaat van de achterste cilinder is er vrij makkelijk ff af te halen,
Zelfs zonder de linkertank eraf te halen kun je het plaatje er geloof ik wel afkrijgen, maar om een hoop gepiel te voorkomen kun je dat beter wel doen.
Voorste plaatje verwijderen is wat meer werk, olietank losschroeven en wat op zij drukken geloof ik (tis alweer bijna 2 jaar geleden).
Zelf blindplaatjes maken kan denk ik wel, ze moeten nl volkomen vlak zijn
met 2 gaten er in.
Die van mij zijn gemaakt van ik meen 4 mm rvs, of ze gemaakt van alu
ook kunnen voldoen, dat weet ik niet (evt kromtrekken?).
Succes!
Daan |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 18:32 Onderwerp: |
|
|
Hmm, staat geen spanning op ofzo. heb nog een mooi stukkie 2 en een stukkie 1mm dik alu liggen. moet genoeg zijn hoor
ok ok.. ik haal der wel een af _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 18:39 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | Hmm, staat geen spanning op ofzo. heb nog een mooi stukkie 2 en een stukkie 1mm dik alu liggen. moet genoeg zijn hoor
ok ok.. ik haal der wel een af |
Ik heb de membraamkleppies (of wat het ook zijn) die erachter zitten
gewoon laten zitten, omdat daar een afdichting aan gevulcaniseerd zit,
beetje hitte bestendige pakking erbij, en blindplaatjes er op.
Wel de boutjes gelijkmatig aantrekken, want 2 mm alu trek je wel snel krom lijkt mij.
Daan |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2672 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 19:12 Onderwerp: |
|
|
dat valt nog tegen hoor echt flexibel is het niet. Ik haal de kleppen er ook uit vandaan, beetje vloeibaar op de plaatjes moet voldoende zijn denk ik. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 19:16 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: |
Ik heb de membraamkleppies (of wat het ook zijn) die erachter zitten
gewoon laten zitten, omdat daar een afdichting aan gevulcaniseerd zit,
beetje hitte bestendige pakking erbij, en blindplaatjes er op.
Wel de boutjes gelijkmatig aantrekken, want 2 mm alu trek je wel snel krom lijkt mij.
Daan |
Als je de membraamklepjes erachter laat zitten is het dan niet even simpel om gewoon de ori dekseltjes af te doppen waar de leiding normaal zit ??
Je kan ook dekseltjes bestellen bij KTM, hoor
Ze staan in de 2006 Hardparts katalog voor de Superduke De prijs weet ik niet
@ Speedyves Als je sproeiers haalt bij een tuner moet je wel opletten dat het de juiste zijn, want op het zicht lijken die van een Keihin FCR te passen ,maar dat doen ze dus niet _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6734 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 21:30 Onderwerp: |
|
|
start ik een NIEUW topic voor carb-hikups... maken jullie er weer een andere discussie van
heb ik dus maar even afgesplitst voor jullie. nie meer doen he
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2005, 21:36 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | start ik een NIEUW topic voor carb-hikups... maken jullie er weer een andere discussie van
heb ik dus maar even afgesplitst voor jullie. nie meer doen he
grts |
Kzallutniemeerdoen
Daan |
|
Naar boven |
|
|
|