Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dennis
|
Geplaatst: Zo, 6 Mei. 2007, 20:59 Onderwerp: schuddend stuur |
|
|
Ik heb sinds 2 weken nieuwe achterband op mijn fiets...Pirreli MT 90 (de standaard band dus).. Nu heb ik sinds die tijd, dat als ik het gas los laat en het stuur los laat..Een stuur wat begint te schudden..
Heb de wielen opnieuw laten balanceren..Maar nog steeds hetzelfde..
Kan het ermee te maken hebben, dat de voorband niet vernieuwd is (ook standaard Pirelli)..?
Ik heb ook gecontroleerd op balhoofd speling.....
 |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Zo, 6 Mei. 2007, 21:18 Onderwerp: |
|
|
In princiepe is het zo dat je je handen nooit van het stuur moet halen. Ik ken het gevoel dat je het vervelend vind, maar waarschijnlijk komt het doordat je idd je voorband niet vervangen hebt. Wat je nog zou kunnen controleren is je bandenspanning en de instelling van je vering (dit staat wel in je instruktie boek) Waarschijnlijk is het probleem al voorbij als je een vinger op het stuur legt. Als dit het geval is moet je er niet te zwaar aan tillen en gewoon je handen aan het stuur houden.
Succes
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Dennis
|
Geplaatst: Zo, 6 Mei. 2007, 21:36 Onderwerp: |
|
|
Ja ik begrijp wel dat ik de handen aan het stuur moet houden...Maar, je wil natuurlijk de oorzaak weten..Waarom nu wel, en toen niet...
Had in inderdaad zelf ook al alles gecheckt kwa banden spanning en vering..Vering had ik weer helemaal standaard gezet...
Maar dan zal inderdaad de voorband de boosdoener zijn....  |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Zo, 6 Mei. 2007, 21:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dit probleem ook gehad op de 2005 en nu weer op de 2007.
Bij de 2005 een nieuwe voorband gekregen onder garantie, zaten droogtescheurtjes in, ook in diezelfde periode de vering opnieuw afgesteld volgens het KTM boekje (sportief). probleem was opgelost en is daarna nooit meer terug gekomen ik had het idee dat het door de band was verholpen,....maar vermoedlijk is het opgelost door de vering strakker te zetten.
Dit lijkt mij omdat de 2007 het nu ook heeft, en die heeft geen droogte scheurtjes en 2 nog als nieuwe banden (1500km gereden) maar nog te slappe vering (fabrieksinstelling).
Ik ga volgende week de vering eens aanpassen zoals ik hem hebben wil en ik voorspel je nu al dat het wiebelen bij "GAS LOS" over is. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 6 Mei. 2007, 23:46 Onderwerp: |
|
|
achterveeervoorspanning iets strakker zetten.
Maar die originele voorband heeft er gewoon vrij snel last van. Bij een nieuwe is het over.
het KAN natuurlijk ook nog een slecht balhoofdlager zijn, met een putje erin, of te veel speling. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Dennis
|
Geplaatst: Ma, 7 Mei. 2007, 21:14 Onderwerp: |
|
|
Ga ermee aan de slag, met de vering....Ga hem inderdaad eens op de sport instellingen (volgens boekje zetten)...
Balhoofd lager had ik op speling gecheckt...Maar was niet te voelen..En lijkt me ook stug...Hij heeft 2000km geleden grote beurt gehad bij KTM dealer...
Iemand suggestie's voor een betere voorband?..Voor de volgende keer dan...
We gaan volgende maand naar Noorwegen...Wou ik voor die tijd toch ander bandje erop leggen... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 7 Mei. 2007, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Dennis schreef: | Iemand suggestie's voor een betere voorband?..Voor de volgende keer dan...
|
Ja.. zie diverse discusssies alders op het forum.
Ik ben zelf zeer te vreden over de anakee voor. Ondanks dat ie veel ronder staat rij je die nog steeds helemaal toto de rand rond.
Let wel: officieel is dat een H band en dus 'maar'tot 210km/h (en dus niet goedgekeurd voor de lc8).
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|