Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 9:42 Onderwerp: verzekering bij wie |
|
|
hoi
wie weet waar je je motor goedkoop alrisk kan verzekeren
bij mijn eigen verzekering ben ik nogal een duur uit dacht ik
ik hoor het graag van jullie
gr raymond _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Michel
|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 9:58 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wel goede ervaringen met Unive. Kan ook gewoon verzekerd worden zonder start onderbreker. Of het de goedkoopste is weet ik niet. Maar ze pretenderen wel het meest met motorverzekeringen te doen. Stonden ook op de motorbeurs. Maar je zal ze wel kennen toch?
Groet!
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 10:08 Onderwerp: |
|
|
Probeers eens bij www.oriondirect.nl ,...zit ik al jaren bij, kon de no-claim van de auto gebruiken voor de motor(en).
Ik had toen een Aprilia RSV Mille te verzekeren als beginnend rijder,...en zou anders falliet zijn gegaan aan de verzekering.
Afwikkeling schade(s) en de telefonische bereikbaarheid zijn prima...is mij ervaring tot nu toe. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Marja

Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 12:33 Onderwerp: |
|
|
hoi ik zit zon 20jr bij de knmv betaalde voor de adv. 525 p/jr all-risk
voor de sm. 350p/jr allrisk
maar ik heb nooit wat gehad dus weet eigenlijk niet
hoe ze met schade zijn.
Via de telefoon vind ik de service super!!!!!zoals laatst met overzetten
je zegt je naam en ze hebben de gegevens er meteen bij!!!daar houd ik van niet dat gemier van "welke postcode???"
gr.smrrrj  |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 17:46 Onderwerp: |
|
|
Zit ook al 25 jaar bij de knmv, je krijgt 5% korting als je alles via internet/e-mail doet (scheelt ook een hoop papier zooi). Als je een VRO doet (heb zelf 2 keer VRO3 gedaan op PIVM circuit Lelijkstad) krijg je 5 jaar lang 10% korting per VRO.
Enige eis: 2 ART4 sloten op je motor, geen alarm verplicht. |
|
Naar boven |
|
 |
René

|
Geplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 20:42 Onderwerp: Re: verzekering bij wie |
|
|
raymond schreef: | hoi
wie weet waar je je motor goedkoop alrisk kan verzekeren
bij mijn eigen verzekering ben ik nogal een duur uit dacht ik
ik hoor het graag van jullie
gr raymond |
Hoeveel je moet betalen is natuurlijk sterk afhankelijk van je opgebouwde no-claim.
Zoek 'ns via Google naar verzekerings sites en dan m.n naar diegene die de verschillende producten netjes naast elkaar neerzetten.
Zo ben ik, net zoals Theo uitgekomen bij Orion.
Let wel op de kleine lettertjes.
Suc6
Groet,
René _________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 8:56 Onderwerp: |
|
|
Ik ben een paar maanden geleden ook aan het zoeken geweest naar een verzekering. Wat een gedoe.
Let op het maximale bedrag wat ze willen verzekeren (Unive vindt de nieuwwaarde van een 950 Adventure te hoog en wilde hem daarom niet verzekeren), Orion wil dat hij na zonsondergang altijd in een afgesloten ruimte staat die ik niet heb. Bovendien wie kan altijd garanderen dat hij 's avonds altijd binnen staat! Ben je bij je vakantie, bij een keer 'avonds naar de stad, of bij een meerdaags evenement niet gedekt tegen diefstal!!!! De KNMV wil twee ART4 sloten en vast aan een muur, lantarenpaal o.i.d. (ook al staat hij dan volledig in het zicht) en volgens mij ook een alarm maar dat weet ik niet zeker meer, Interpolis wil een alarm gemonteerd (die toch niet wordt gebruikt vanwege leegtrekkende accu's e.d.), etc, etc.
Ik ben zo zelf terecht gekomen bij de ANWB die alleen maar 1 Art4 slot vraagt, korting geeft bij het volgen van rijvaardigheidstrainingen en ook schade dekt bij een rijvaardigheidstraining en uiteraard ook een combikorting kent voor auto en motor.
Succes! Ik ben benieuwd waar je op uit komt. _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 19:35 Onderwerp: |
|
|
Polisvoorwaarden ORIONDIRECT
Artikel 16 Diefstalpreventie:
Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met (poging tot) diefstal of vandalisme dient de motor s'nachts (in elk geval tussen de tijdstippen 22:00 uur en 07:00 uur) binnen te zijn gestald. Dit geld uitsluitend in de directe nabijheid van het woonadres van verzekerde. Bij stalling buiten dient de motor ten allen tijde door middel van een deugdelijk ART-goedgekeurd ketting- of beugelsot aan een aard- of nagelvast voorwerp te zijn bevestigd en wel zodanig dat diefstal slechts mogelijk is na verbreking van het kabelslot. De bewijslast voor het voldaan hebben aan deze voorwaarden ligt bij de verzekeringnemer.
Alarmplicht is er ook niet bij Orion, zelfs als je er wel een goedgekeurd en gecertificeerd alarm op laat zetten scheelt dat niet in de premie !
Theo _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Tja... daar was ik ook al eens achter gekomen: Als je de kleine letters echt leest, krijg je de indruk dat BIJNA NIEMAND voordoet aan de gestelde eisen, die bij bijna iedere verzekering gelden.
Toch zijn de premies zo achterlijk hoog omdat er regelmatig nieuwe fietsen uitgekeerd worden...
De mijne staat iig dubbel op slot in de garage die ook weer dubbel op slot is. (ja, ook IN de garage moet de motor nog dubbel op slot!, zie kleine lettertjes).
Hoe bewijs je trouwens dat je motor aan de lantarenpaal op slot stond met een keetting, als motor en slot geheel verdwenen zijn? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 7:02 Onderwerp: |
|
|
Ik schaam me diep, mijn LC8 staat in de schuur MET de sleutel nog in het contact (raak hem anders steeds kwijt).
Wel is huis inclusief schuur beveiligd, en verbonden met een alarmcentrale _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Marja

Geregistreerd op: 26-2-2006 Berichten: 87 Woonplaats: Egmond aan den Hoef
|
Geplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 16:48 Onderwerp: |
|
|
tsja wat bewijzen betreft moet je van t contact de 2 sleutels laten zien en van t dikke art slot allebei overhandigen..........(de gebruikte en reserve)
gr.smrrrj
ps alsie gejat is he |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 17:15 Onderwerp: |
|
|
En dan mogen deze sleutels niet net nieuw uit't doosie komen, dus zonder gebruiksslijtage....  _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 19:58 Onderwerp: |
|
|
enne ook de aanschafbewijzen van je slot(en) moet je laten zien....
Maar aard en nagelvast is geen eis bij de KNMV, als de motor binnen staat, tenminste niet in mijn polis.
Als de motor standaard al een startonderbreker heeft (zit tegenwoordig op heel veel motoren) dan is een ART4 slot genoeg, of als de aanschafprijs dermate hoog is dat er een alarm gemonteerd zou moeten worden vervalt die alarmeis.
Veel plezier met kiezen....maar goedkoop is het nooit imho |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Wo, 2 Mei. 2007, 22:20 Onderwerp: |
|
|
hoi
wat een reacties
ik ga voor unive maar dan niet alrisk ( te duur 800 euro pj) maar w.a uitgebreid ook tegen diefstal enz
zat al op 70% korting en dan met noclaim beschermer betaal ik 200 pj
en mocht ik schade krijgen ga ik niet meer premie betalen
en over verdere verplichtingen ( alarm of sloten ) heb ik niks gehoord/gelezen
gr raymond _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Michel
|
Geplaatst: Do, 3 Mei. 2007, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Precies welke ik ook heb.
Bevalt prima.
Maar toch wel met een ART 4 sterren slot?
Groet!
Michel |
|
Naar boven |
|
 |
|