lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Brandstof filter.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Apr. 2007, 16:17    Onderwerp: Brandstof filter. Reageer met quote

Wie heeft er al een filtertje in de branstof slang geplaatst?
Ik heb een plastic/papier filter die ik wil gaan plaatsen maar kan geen mooie plek vinden...
Hij past heel mooi in de slang die omhoog loopt, maar dit is NA de brandstof pomp, dus dan bescherm je die niet voor vuilighijd in de peut.
Mooiste zou dus zijn ergens tussen de pomp en de tank in.. Maar laat ik daar nu geen ruimte kunnen vinden om een filtertje te plaatsen, heeft iemand een idee voor een plekkie daar in de buurt?
Of zal het de pomp een zorg zijn hoeveel troep hij te pompen krijgt?..

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Apr. 2007, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=971&highlight=benzinefilter

Kijk hier eens, ik moet hem ook nog inbouwen.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Apr. 2007, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ha.. dank je voor het zoeken Ad.

idd achter de tank, direkt NA de pomp:
http://forum.lc8.nl/files/thumbs/t_p3030704_226.jpg

De pomp gaat niet zo snel stuk van een beetje stof in de benzine of een beetje water. Daar zou ik me geen zorgen om maken. De pomp heeft geen snel roterende onderdelen oid. Het is een membraanpomp.

VOOR de pomp zetten zou ik niet doen: De pomp moet dan de benzine door het filter zuigen. Zuigen kan je nooit erg hard doen... dan gaat namelijk de benzine al snel bellen vormen. Een papaierfiltertje heeft hiervoor dus eigenlijk gewoon te veel weerstand.

Met een gaasfiltertje gaat dat wel, maar die helpen niet genoeg tegen afrikaans zand...

Dus gewoon NA de pomp. Zorg wel dat het filtertje nergens tegenaan schuurt, want je wil niet dat ie duurschuurt

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 19 Apr. 2007, 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

OK. Word het toch de plaats die ik al uitgezocht had, na de pomp.
Het raster in de benzine kraan is heel erg fijn, dus zand ed zal toch niet in de pomp komen, dat viel me al mee.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 19 Apr. 2007, 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Gerben, ik zit jouw foto net goed te bekijken maar zit jouw filtertje niet verkeerd om?
Ik heb volgens mij precies dezelfde en daar wijst de pijl de andere kant op wink

Al is het enige verschil dan dat je het vuil kan zien zitten ipv. dat het in het filtertje uit komt (en je dus makkelijker kan schoonspoelen, en zien of hij schoon/vies is)

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Apr. 2007, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
OK. Word het toch de plaats die ik al uitgezocht had, na de pomp.
Het raster in de benzine kraan is heel erg fijn, dus zand ed zal toch niet in de pomp komen, dat viel me al mee.


Hahaha... Nooit in afrika geweest zeker: Dat rode stof komt overall, ZELFS in een gesloten ortlieb rol, die volgens kanoers toch echt waterdicht is bijvoorbeeld. Het is zo fijn dat het makkelijk door de benzinezeef in de tank gaat. Papierfilter is net wel (redelijk) goed genoeg: Alles wat daar doorgaat gaat ook door de sproeier.

mbt de richting: Ja... ken zijn, bij mij staat er geen pijl op. Dit leek mij logisch ivm het zo min mogelijk blijven hangen van bellen.
Volgens mij maakt het voor de functie van het filter niet uit (is enkel papier) en zo paste die beter geloof ik.
Natuurlijk moet je hem niet zelf perongeluk halverwege opdraaien....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Apr. 2007, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dat spul ken ik wel hoor, heb nog een zakje wat ik altijd bij me heb ook Smile

Dat noem ik alleen geen zand maar stof, dat spul lijkt me niet echt schadelijk voor de pomp, het is zo fijn dat het zelfs op water blijft drijven voor een tijdje.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2007, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Vergis je niet met dat stof....

Het kan wel degelijk schadelijk zijn voor je pomp/motorblok.
Als je daar langenoeg rondtrijd met een slecht sluitend/werkend luchtfilter
hoont het vanzelf je cilinders uit...... sad3

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2007, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dan vind ik het een mooie compromis om het filter na de pomp te zetten maar voor de cylinders tongue2
Een uitgehoonde pomp kan ik nog betalen, gehoonde cylinders wil ik liever uitstellen tot er 150.000 km op de klok staat!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Het brandsstof filter dat ik heb gekocht past niet op de plaats die jullie hebben genomen. Ik heb hem onder de tank, boven de koelribben geplaatst. Ik heb geen idee hoe heet dat wordt maar er sit net iets ruimte tussen dus moet gaan lijkt me.


SANY0851.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  67.88 KB
 Weergegeven:  8068 keer

SANY0851.jpg



SANY0850.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  101.56 KB
 Weergegeven:  374 keer

SANY0850.jpg



_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Apr. 2007, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zeg Ad,

Een milieubox, toevalligerwijs daar terecht gekomen.........gaaf ding cheesy

Groet,
René

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ding word wel heet maar ik den niet dat je voor vapor lock bang moet zijn achter een pomp, dus dan zit het wel goed.
Anders voor de zekerhijd een wikkeltje zilver folie er op heen, dat scheelt al een hoop.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mei. 2007, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

ps: dat 'ding' is de spanningsregelaar (en gelijkrichter in een).

Ik zag trouwens recent dat o.a. een AT volgens mij precies dezelfde heeft.
en ja.. hij kan wel vrij warm (80 graden?) worden (maar daar lijkt ie zelf goed tegen te kunnen)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif