Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Dit is top,
...ik denk dat ik er maar direct eentje ga bestellen !
Als ik terugdenk aan die ellende,....een van de redenen dat er nu een 2007 S in de schuur staat !
....ik ben alleen bang dat daar het probleem nog niet mee is opgelost, ze zeggen dat daar een andere gemodificeerde opzit,...maar ik twijfel.
Ik ga hem maar direct bestellen !
Bedankt voor de tip Daan !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 22:26 Onderwerp: |
|
|
Het blijft je (ons) bezighouden he theo
Alhoewel DR-Bean al bijna 50000km zonder problemen in de blub enz ermee rondrijdt
Ik denk dat het niet eens zozeer aan het pompje zelf ligt, maar wel de bevestiging ervan (de plastic spacer die tussen het pompje en het blok zit).
Op mijn EXC zit nl een soortgelijk pompje (ook magura) deze is echter wel gemonteerd met 3 boutjes, en koud op het blok (zonder spacer dus).
al met al stabieler denk ik, en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad (ook een paar vrienden met EXC nooit problemen).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 22:28 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Het blijft je (ons) bezighouden he theo |
Dat heb je goed,.....!
zoals ik al zei,....hij wordt besteld en vlug ook !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 11:29 Onderwerp: |
|
|
MMMMM net nog even wat erover zitten lezen (vertalen ).
de plastic spacer blijf gehandhaafd, maar het nieuwe type zuigertje is beter in staat om instabiliteit op te vangen schijnt het.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen theo
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 12:07 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | MMMMM net nog even wat erover zitten lezen (vertalen ).
de plastic spacer blijf gehandhaafd, maar het nieuwe type zuigertje is beter in staat om instabiliteit op te vangen schijnt het.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen theo |
Zonder het plastic gedeelte kan het niet volgens de mannen, ivm de werking van het matriaal als de vloeistof heet wordt.
Het is volgens mij een zowiezo een verbetering.
De originele en gemodificeerde 2007 slave cylinder doen we standaard onder het zadel icm. een flesje koppelingsvloeistof,...volgens mij moet ik dan de wereld rond kunnen, als er teminste niet iets anders toevallig defect raakt !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 17:09 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem ook als reserve mee op reis. Maar ik hoop hem niet nodig te hebben. Prijs van dat apparaatje is $160 plus vervoer plus invoerrechten,dan kom je dan al snel op 200 euro lijkt me.
Ad
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 17:43 Onderwerp: |
|
|
De totaal prijs is USD228,- => €175,-
Dat is mij de ellende en gezeik wat je hebt onderweg wel waard,....beter als een vakantie of trip verpest.
Ik ga ervanuit dat (en hoop) wel dat deze heel blijft,...anders "knapt" er echt wat tussen mijn oren,...en gaan we definitief over op een ander Merk !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 17:47 Onderwerp: |
|
|
ik vin dhet wel een dure oplossing.
origineel is een stuk goedkoper.
en ik neem toch aan dat niet nog sateeds al die dingen steeds stuk gaan....
overigens is de mijne idd nog steeds heel. Ik heb voor de rally nog de hydroliek-olie compleet gewisseld want die was baggervies.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 18:08 Onderwerp: |
|
|
[/quote]
Zonder het plastic gedeelte kan het niet volgens de mannen, ivm de werking van het matriaal als de vloeistof heet wordt.
[/quote]
Dat klopt niet als je naar mijn EXC kijkt, daar zit hij nl koud op het blok gemonteerd
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: |
Dat klopt niet als je naar mijn EXC kijkt, daar zit hij nl koud op het blok gemonteerd |
Dit is wat er op het forum van www.advrider.com stond geschreven
ken zellerpresident - evoluzione cyclesports schreef: | since i've had a few pm's regarding our decision to reuse the stock plastic spacer, let me explain our reasoning:
the plastic spacer works as an insulator for the clutch fluid (if clutch fluid gets too hot, you can loose pressure). unfortunately with the stock piston, it also acts as a guide. if the plastic starts to distort slightly, it will also ruin the piston's alignment. since the factory only uses one seal, if the pistons rotates even slightly the seal is compromised and will start to leak. with our design, the piston is held "square" in the bore by two sealing surfaces (dual viton seals) which maintain proper alignment even if the spacer does start to distort.
hope this helps.
__________________
regards,
ken zeller
president - evoluzione cyclesports
|
Hij is nu rechtstreeks vanaf de website te bestellen, hebben het vandaag aangepast.
http://www.evoluzione.net/
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Jammer dat er geen foto van het zuigertje op staat.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Zo, 1 Jul. 2007, 22:31, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 7 Apr. 2007, 9:33 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: |
....ik ben alleen bang dat daar het probleem nog niet mee is opgelost, ze zeggen dat daar een andere gemodificeerde opzit,...maar ik twijfel.
|
Hier staan oa foto's van het ge-update zuigertje van KTM,
http://kurtisthomas.com/clutchslave.htm
verschil tov het oude model: een opstaand randje onder de veer.
Dit geeft de veer mijnsinziens iets meer voorspanning,
en maakt het zuigertje wat steviger.
(veerlengte oud/nieuw is hetzelfde).
Geen spectaculaire wijziging dus lijkt mij.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 7 Apr. 2007, 16:44 Onderwerp: |
|
|
Dit is dus de nieuwe "Updated" versie
en dit is de oude met "CRACK"
Ik heb de slavecylinder binnen gekregen gisteren, en hij gaat bij de 1000km beurt erop.
De orginele gaat mee in de koffer met sparparts !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 7 Apr. 2007, 17:17 Onderwerp: |
|
|
[quote="Theo.nl"]Dit is dus de nieuwe [color=yellow]"Updated"[/color] versie
[img]http://forum.lc8.nl/albums/album38/updated_cylinder_01.sized.jpg[/img]
en dit is de oude met [color=yellow]"CRACK"[/color]
[img]http://forum.lc8.nl/albums/album38/piston_crack1.sized.jpg[/img]
Ik heb de slavecylinder binnen gekregen gisteren, en hij gaat bij de 1000km beurt erop.
De orginele gaat mee in de koffer met sparparts ! [/quote]
Da's snel, ik ben benieuwd hoe het zuigertje er uit ziet.
Kun je een foto maken Theo?
Misschien kan Brouwer ze gaan importeren
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|