lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vervanger voor standaard koppelingpompje
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 18:39    Onderwerp: Vervanger voor standaard koppelingpompje Reageer met quote

Op het adv riders forum zag ik dit http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=171986&page=13

Een alternatief dus voor het originele magura pompje die wel eens lek willen gaan.

Als ik het goed begrijp zitten bij deze uitvoering de boutgaten recht tegenover elkaar, heeft de zuiger dubbele afdichting,
en kan de zuiger niet meer roteren en/of kantelen.



P3230105-6x4.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  53.76 KB
 Weergegeven:  17419 keer

P3230105-6x4.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Vr, 30 Mrt. 2007, 22:52, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is top, thumbsup

...ik denk dat ik er maar direct eentje ga bestellen !

Als ik terugdenk aan die ellende,....een van de redenen dat er nu een 2007 S in de schuur staat !

....ik ben alleen bang dat daar het probleem nog niet mee is opgelost, ze zeggen dat daar een andere gemodificeerde opzit,...maar ik twijfel.

Ik ga hem maar direct bestellen !

Bedankt voor de tip Daan !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Het blijft je (ons) bezighouden he theo wink3

Alhoewel DR-Bean al bijna 50000km zonder problemen in de blub enz ermee rondrijdt bucktooth
Ik denk dat het niet eens zozeer aan het pompje zelf ligt, maar wel de bevestiging ervan (de plastic spacer die tussen het pompje en het blok zit).

Op mijn EXC zit nl een soortgelijk pompje (ook magura) deze is echter wel gemonteerd met 3 boutjes, en koud op het blok (zonder spacer dus).
al met al stabieler denk ik, en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad (ook een paar vrienden met EXC nooit problemen).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Het blijft je (ons) bezighouden he theo wink3


Dat heb je goed,.....! wry


zoals ik al zei,....hij wordt besteld en vlug ook !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

MMMMM net nog even wat erover zitten lezen (vertalen worried2 ).
de plastic spacer blijf gehandhaafd, maar het nieuwe type zuigertje is beter in staat om instabiliteit op te vangen schijnt het.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen theo

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
MMMMM net nog even wat erover zitten lezen (vertalen worried2 ).
de plastic spacer blijf gehandhaafd, maar het nieuwe type zuigertje is beter in staat om instabiliteit op te vangen schijnt het.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen theo


Zonder het plastic gedeelte kan het niet volgens de mannen, ivm de werking van het matriaal als de vloeistof heet wordt.

Het is volgens mij een zowiezo een verbetering.

De originele en gemodificeerde 2007 slave cylinder doen we standaard onder het zadel icm. een flesje koppelingsvloeistof,...volgens mij moet ik dan de wereld rond kunnen, als er teminste niet iets anders toevallig defect raakt ! wacko

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem ook als reserve mee op reis. Maar ik hoop hem niet nodig te hebben. Prijs van dat apparaatje is $160 plus vervoer plus invoerrechten,dan kom je dan al snel op 200 euro lijkt me.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

De totaal prijs is USD228,- => €175,-

Dat is mij de ellende en gezeik wat je hebt onderweg wel waard,....beter als een vakantie of trip verpest.

Ik ga ervanuit dat (en hoop) wel dat deze heel blijft,...anders "knapt" er echt wat tussen mijn oren,...en gaan we definitief over op een ander Merk ! thumbsdown

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

ik vin dhet wel een dure oplossing.

origineel is een stuk goedkoper.
en ik neem toch aan dat niet nog sateeds al die dingen steeds stuk gaan....

overigens is de mijne idd nog steeds heel. Ik heb voor de rally nog de hydroliek-olie compleet gewisseld want die was baggervies.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

[/quote]

Zonder het plastic gedeelte kan het niet volgens de mannen, ivm de werking van het matriaal als de vloeistof heet wordt.

[/quote]

Dat klopt niet als je naar mijn EXC kijkt, daar zit hij nl koud op het blok gemonteerd

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:

Dat klopt niet als je naar mijn EXC kijkt, daar zit hij nl koud op het blok gemonteerd


Dit is wat er op het forum van www.advrider.com stond geschreven

ken zellerpresident - evoluzione cyclesports schreef:
since i've had a few pm's regarding our decision to reuse the stock plastic spacer, let me explain our reasoning:

the plastic spacer works as an insulator for the clutch fluid (if clutch fluid gets too hot, you can loose pressure). unfortunately with the stock piston, it also acts as a guide. if the plastic starts to distort slightly, it will also ruin the piston's alignment. since the factory only uses one seal, if the pistons rotates even slightly the seal is compromised and will start to leak. with our design, the piston is held "square" in the bore by two sealing surfaces (dual viton seals) which maintain proper alignment even if the spacer does start to distort.

hope this helps.

__________________
regards,

ken zeller
president - evoluzione cyclesports


Hij is nu rechtstreeks vanaf de website te bestellen, hebben het vandaag aangepast.

http://www.evoluzione.net/


_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 31 Mrt. 2007, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat er geen foto van het zuigertje op staat.
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Zo, 1 Jul. 2007, 22:31, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 7 Apr. 2007, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Theo.nl schreef:


....ik ben alleen bang dat daar het probleem nog niet mee is opgelost, ze zeggen dat daar een andere gemodificeerde opzit,...maar ik twijfel.


Hier staan oa foto's van het ge-update zuigertje van KTM,
http://kurtisthomas.com/clutchslave.htm
verschil tov het oude model: een opstaand randje onder de veer.
Dit geeft de veer mijnsinziens iets meer voorspanning,
en maakt het zuigertje wat steviger.
(veerlengte oud/nieuw is hetzelfde).

Geen spectaculaire wijziging dus lijkt mij.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Za, 7 Apr. 2007, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is dus de nieuwe "Updated" versie



en dit is de oude met "CRACK"


Ik heb de slavecylinder binnen gekregen gisteren, en hij gaat bij de 1000km beurt erop.

De orginele gaat mee in de koffer met sparparts ! wacko

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 7 Apr. 2007, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Theo.nl"]Dit is dus de nieuwe [color=yellow]"Updated"[/color] versie

[img]http://forum.lc8.nl/albums/album38/updated_cylinder_01.sized.jpg[/img]

en dit is de oude met [color=yellow]"CRACK"[/color]
[img]http://forum.lc8.nl/albums/album38/piston_crack1.sized.jpg[/img]

Ik heb de slavecylinder binnen gekregen gisteren, en hij gaat bij de 1000km beurt erop.

De orginele gaat mee in de koffer met sparparts ! wacko[/quote]

Da's snel, ik ben benieuwd hoe het zuigertje er uit ziet.

Kun je een foto maken Theo?

Misschien kan Brouwer ze gaan importeren wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif